2013-06-07, 14:42
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Jag har länkat dussintals ggr. Länka till feminister är helt meningslöst som så tydligt märks på dig

Du behöver inte ens länka det räcker fint att du skriver.
Eller är det så många punkter att det bara inte går?

vad hade vi visitationer.....jobbigt...hur många procent av den manliga befolkningen måste inte detta gälla?
Citera
2013-06-07, 15:09
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Du behöver inte ens länka det räcker fint att du skriver.
Eller är det så många punkter att det bara inte går?

vad hade vi visitationer.....jobbigt...hur många procent av den manliga befolkningen måste inte detta gälla?

Nej, det gäller inte visitationer. Men visst den lagen är också ojämställd. Halvvägs hemma snart.
Citera
2013-06-07, 15:19
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Nej, det gäller inte visitationer. Men visst den lagen är också ojämställd. Halvvägs hemma snart.

visitationer är den enda, om den lagtexten nu finns kvar och inte redan är ändrad.
barnbidraget är fixat, om du nu inte var medveten om det.
Citera
2013-06-07, 15:23
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
visitationer är den enda, om den lagtexten nu finns kvar och inte redan är ändrad.
barnbidraget är fixat, om du nu inte var medveten om det.

Ja, kanske finns det en och annan frisk människa kvar. Jag visste att båda var på gång men feminister brukar protestera vilt mot detta. Det finns dock en kvar. Antagligen den värsta.
Citera
2013-06-07, 15:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Det är skrämmande hur detta får fortgå utan att inte ens journalister fattar. Se bara på en nyhet från veckan:

Citat:
Förra veckan släpptes 41 barnsoldater efter upprepade möten mellan UNICEF och ordföranden i Centralafrikanska republiken, Michel Djotodia. Barnen är i åldrarna 14 till 17 år och sju av dem är flickor.
http://blog.unicef.se/2013/06/05/barnsoldater-frigivna-i-centralafrikanska-republiken/

Varför ska det poängteras att sju av dem är flickor?! Räcker det inte med att det var barn? Nej att det dessutom var sju flickor är visst extra intressant. Varför är det så intressant att belysa detta mera än än att alltså att tjejer är mer värda än killar. Ingen som klagar om sådan rapportering i media. Feminister borde ju göra det om nu alla är lika värda.
Citera
2013-06-07, 15:55
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är skrämmande hur detta får fortgå utan att inte ens journalister fattar. Se bara på en nyhet från veckan:

Varför ska det poängteras att sju av dem är flickor?! Räcker det inte med att det var barn? Nej att det dessutom var sju flickor är visst extra intressant. Varför är det så intressant att belysa detta mera än än att alltså att tjejer är mer värda än killar. Ingen som klagar om sådan rapportering i media. Feminister borde ju göra det om nu alla är lika värda.

Först var det synd. Sen blev det plötsligt förfärligt.

Samma fenomen här_

Notera ordvalet.

I den engelska världen är det hårt att vara fattig och 5 år -sponsra ett barn

http://www.youtube.com/watch?v=1JdSgyMjtpk

I den svenska världen är det extra hårt att vara fattig och flicka -sponsra en flicka

http://www.youtube.com/watch?v=Z5M8VLg0i2o
Citera
2013-06-07, 16:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Först var det synd. Sen blev det plötsligt förfärligt.

Samma fenomen här_

Notera ordvalet.

I den engelska världen är det hårt att vara fattig och 5 år -sponsra ett barn

http://www.youtube.com/watch?v=1JdSgyMjtpk

I den svenska världen är det extra hårt att vara fattig och flicka -sponsra en flicka

http://www.youtube.com/watch?v=Z5M8VLg0i2o

Ja det där är helt otroligt egentligen. Något som verkligen eskalerat senaste året bara. Förr var det hjälp ett fattigt barn men numera finns det som det verkar inga fattiga killar som inte får gå i skola. Det är bara tjejer som ska hjälpas. Lite så man hoppas en fattigt barn som är kille stämmer Sverige inför DO för att komma till rätta med detta vansinne.
Citera
2013-06-09, 00:40
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Jag undrar också hur feminister ens hittar hem på kvällen när så många av deras argument frontalkrockar med varandra blir det svårt att se hur de ens kan klara av de simplaste göremålen i livet.

Som bekant är jämställdhet ett utav feminismens mest ut-tjatade ord. Skrollar man dagens nyhetsbrus så kan man få upp en feminist som argumenterar jämställdhet varje dag. Tar du dock upp jämställdhet inför lagen kan feminister argumentera hela nätter om varför lagen inte ska vara jämställd. Feminister går bara att betrakta som mentalpatienter utan behandling

Feminismen har aldrig varit enad i annat än just tanken på en könsmaktsordning och viljan till att bekämpa den. Har man problem med ovanstående kan man alltså kritisera feminismen som fenomen men ett citat från enstaka feminist kan knappast tala för hela "rörelsen". Det finns flera olika riktningar och både mellan och inom dessa riktningar finns naturligtvis skiljaktigheter.

kram
Citera
2013-06-09, 09:37
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
Feminismen har aldrig varit enad i annat än just tanken på en könsmaktsordning och viljan till att bekämpa den. Har man problem med ovanstående kan man alltså kritisera feminismen som fenomen men ett citat från enstaka feminist kan knappast tala för hela "rörelsen". Det finns flera olika riktningar och både mellan och inom dessa riktningar finns naturligtvis skiljaktigheter.

kram

Nazismen har också flera olika inriktningar. Ingenting nytt

kram
Citera
2013-06-09, 09:46
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Nazismen har också flera olika inriktningar. Ingenting nytt

kram

Jaha? Har jag citerat nazister och låtit det tala för nazismens alla riktningar? Nej, det har jag inte eftersom det vore efterblivet.

kram
Citera
2013-06-09, 10:17
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
Jaha? Har jag citerat nazister och låtit det tala för nazismens alla riktningar? Nej, det har jag inte eftersom det vore efterblivet.

kram

Alla vet att feminister är en spretig skara precis som du hittar olika grader av rasister. Ingenting nytt alltså
Citera
2013-06-09, 11:42
Medlem
Kokettes avatar
Är du utvecklingsstörd? Jag har aldrig hävdat att det jag skrev skulle vara revolutionerande eller nytt. Jag påvisade ett välkänt faktum som många i tråden tycks ha glömt bort eftersom de gång på gång vill upphöja enstaka uttalande till allmän feministisk lag

kram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in