Är du efterbliven? Jag har då aldrig hört en feminist hävda att det enbart skulle finnas ett kön. Tvärtom är nog de flesta feminister rörande överens om att det existerar olika kön och skillnader mellan dessa.
Majoriteten av feminister har nog sett både fitta och kuk och konstaterat att det finns viss skillnad mellan dessa könsorgan. Det är faktiskt ingenting man kan moralisera bort.
När feminister säger något i stil med att det inte finns några egentliga skillnader mellan könen menar hen att könsrollerna är en social konstruktion och inget biologiskt betingat.
Att feministen vill ge kvinnor privilegier är för att hen erkänner skillnader mellan könen men menar också på att dessa skillnader har uppstått i samband med civilisationen. Att det är människan som upprätthåller denna lögn och inget som hade skett om vi inte vaggats in könsrollerna i samma sekund vi föds. Feministen vill alltså kompensera i tron att konstruktionen successivt ska falla.
Dessutom har feminismen en jävla massa grenar. Jag föreslår att du till en början läser på om likartsfeminism samt särartsfeminism.
Personligen är jag emot all form av kvotering och särbehandling av kvinnor enligt lag.
Jag tycker dock att man bör framföra sina argument med viss finess och inte som en utvecklingsstörd högstadieelev som precis fått upp ögonen för Billing och ba "aaaa så här e d så jävla orettvist

((( femenister e så jävla dumma!!11"
kram