känner att jag skulle kunna fortsätta med uppehållet. Men jag har just nu ett liv som är så jävla långtråkigt att jag inte hittar någon motivation för det. Rökningen är bra för den ger mig rutiner och hela tiden något att se fram emot.
Ska jag sluta nu eller när jag fått ordning på livet?
Sluta NU !! Fast du kan också vänta till du får ett hjärtinfakt...
Det är bara rena dumheter att fortsätta röka om du ïnte har rökt på en vecka... ät en banan eller annan frukt om du kännar dig rastlös..
Sen få ordning på ditt liv för övrigt...
Fortsätt att hålla detta och försök med att hitta på annat som får dig på andra tankar! Det finns massor med saker du kan göra, tänk Sitter du och inte gör nått kommer du bara tänka på rökningen och då blir det till slut för svårt att hålla sig.
Det är ingen annan än du själv som kan bestämma om det är värt det eller inte. Men av dina argument att döma är det bara dåliga ursäkter för att tillfredställa din kropp som hungrar efter nikotin.
Gör en lista med 5 argument på vardera sida. Fördelar med att röka vs nackdelar med att röka. Se vad som väger mest. Fortsätt sedan så. Det är oftast bra att träna när man känner röksug har jag märkt, efter man tränat känns det ofräscht att röka och dessutom glömmer man bort suget när man anstränger sig.
Jag har varit tobaksfri i två veckor nu. Känner ungefär som du. Saknar att ha något att se fram emot när man vaknar t.ex, eller efter måltid, osv. Men jag fortsätter på den här banan bara för att testa hur det känns att vara utan en längre tid.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!