Flashback bygger pepparkakshus!
2013-05-17, 12:02
Medlem
Köpte en ny laptop igår eftersom min gamla helt enkelt blivit för gammal.. Men nu är det så att när jag kopplar iPhonen i USB till datorn så synkar den inte så att musik och så på mobilen hamnar i Itunes.

Det som kommer upp när jag kopplar in iPhonen är ett felmeddelande på Itunes i datorn "iTunes kunde inte ansluta till iPhone-enheten ******** eftersom den är låst med en lösenkod. Du måste ange lösenkoden på iPhone-enheten för att den ska kunna användas med Itunes".. Hur gör jag detta?? Jag försöker verkligen allt jag kan komma på men ingenting funkar, antingen kommer det upp felmeddelanden eller så är alternativet inte klickbart.
Citera
2013-05-17, 12:03
Medlem
crillecrilles avatar
Du har snott en mobil?

Det är bara att skriva in lösen på mobilen så kommer du kunna synka...
Citera
2013-05-17, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du har snott en mobil?

Det är bara att skriva in lösen på mobilen så kommer du kunna synka...

Haha nej riktigt så illa är det inte! Jag är inloggad på mitt konto hela tiden på mobilen och har även loggat in på Itunes i datorn, men det funkar ändå inte.
På min gamla laptop pluggar jag bara in mobilen och så synkar den automatiskt, men här får jag bara upp att jag måste skriva in lösenkod fast jag redan gjort det..
Så jag är ju inloggad på mitt konto, kollar jag profilen kan jag se att det är rätt kontonr och allt, men det är just att den synkar inte överhuvudtaget
Citera
2013-05-17, 12:10
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DandelionBursjoeoe
Haha nej riktigt så illa är det inte! Jag är inloggad på mitt konto hela tiden på mobilen och har även loggat in på Itunes i datorn, men det funkar ändå inte.
På min gamla laptop pluggar jag bara in mobilen och så synkar den automatiskt, men här får jag bara upp att jag måste skriva in lösenkod fast jag redan gjort det..
Så jag är ju inloggad på mitt konto, kollar jag profilen kan jag se att det är rätt kontonr och allt, men det är just att den synkar inte överhuvudtaget
Då är du tvungen att koppla in den i den "gamla laptopen"... Vad är det för kontonr du pratar om?
Citera
2013-05-17, 12:16
Medlem
Nu kom jag så pass långt att jag iaf kan få fram det jag har på iPhonen, men jag kan inte klura ut hur musiken kommer till Itunes i laptopen så att jag kan lyssna när iPhonen inte är ikopplad..?
Citera
2013-05-17, 12:25
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DandelionBursjoeoe
Nu kom jag så pass långt att jag iaf kan få fram det jag har på iPhonen, men jag kan inte klura ut hur musiken kommer till Itunes i laptopen så att jag kan lyssna när iPhonen inte är ikopplad..?
Högerklicka på iPhonen och sen "överför köp".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in