2013-05-17, 10:28
Medlem
Jag tecknade för 2v sedan ett års kort på ett gym och nu ändrade sig mina bostadsförhållande så jag kommer att ha väldigt långt till gymmet under 1/2år.

Ringde och frågade om jag kunde pausa medlemskapet men det gick hon inte med på, och inte heller säga upp det.

Förklarade att jag gärna fortsätter träna hos dom när jag kommer tillbaka från mitt uppdrag på annan ort men det var ändå inte okej.

Jag har varken fått kontrakt eller kvitto ännu utan det sa hon att dom hade på sitt kontor, har det någon betydelse, kan jag använda ångerrätt eller något?

Tråkigt att dom föredrar att förlorar goodwill då det är ett väldigt litet gym.
Citera
2013-05-17, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenjor
Jag tecknade för 2v sedan ett års kort på ett gym och nu ändrade sig mina bostadsförhållande så jag kommer att ha väldigt långt till gymmet under 1/2år.

Ringde och frågade om jag kunde pausa medlemskapet men det gick hon inte med på, och inte heller säga upp det.

Förklarade att jag gärna fortsätter träna hos dom när jag kommer tillbaka från mitt uppdrag på annan ort men det var ändå inte okej.

Jag har varken fått kontrakt eller kvitto ännu utan det sa hon att dom hade på sitt kontor, har det någon betydelse, kan jag använda ångerrätt eller något?

Tråkigt att dom föredrar att förlorar goodwill då det är ett väldigt litet gym.
Det var ju mycket märkligt att du inte fick kvitto!
Hur har du betalat, kontant, kort, faktura?
Luktar skattefiffel i alla fall om man inte skriver kvitto! Du behöver inte outa gymmet här och ev röja identitet, men om jag vore dig så skulle jag ta kontakt med nån myndighet om dom ändå bråkar med dig om såna där saker!
Citera
2013-05-17, 11:44
Medlem
Jag ska få kvitto säger dom, men måste komma dit för det.

Har skrivit på om autogiro betalning så jag kan ju bara spärra den men då åker jag väl på fakturor hem med extra avgifter och kronofogde om jag inte betalar?
Citera
2013-05-17, 12:13
Medlem
Citat:
Jag ska få kvitto säger dom, men måste komma dit för det.

Har skrivit på om autogiro betalning så jag kan ju bara spärra den men då åker jag väl på fakturor hem med extra avgifter och kronofogde om jag inte betalar?
Jo så är det om du har ett avtal. Men ett kvitto måste dom ju ordna annars har du ju stora chanser o sätta dit dom ifall dom fuskar med skatter då det går på autogiro och allt från ditt konto dvs syns i systemen...
Citera
2013-05-17, 12:20
Medlem
Är det autogiro i månaden brukar det bara var 3 månaders uppsägningstid.
Citera
2013-05-17, 12:43
Medlem
Är det någon lag?
Har jag ingen ångerrätt som jag kan använda?
Citera
2013-05-17, 14:56
Medlem
Citat:
Är det någon lag?
Har jag ingen ångerrätt som jag kan använda?
Det beror väl på lite oftast är ju avtal avtal, dock kan jag tycka det är dåligt att du inte kan pausa ditt abb. Det tycker man förteget borde kunna erbjuda dig då dom själva inte förlorar nåt på det!
Citera
2013-05-17, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netscull
Är det autogiro i månaden brukar det bara var 3 månaders uppsägningstid.
Så du menar att bara för att man har grejor på autogiro är det 3mån uppsägning?? Möjligtvis är det 3mån på själva autogiro men sen kommer det ju en pappersfaktura med ev faktura avgifter!
Citera
2013-05-20, 19:46
Medlem
Har det någon betydelse att jag inte har fått kvittot ännu, dom vill att jag hämtar den på gymet men jag hade inte planerat att åka dit mer p.g.a. flytt
Citera
2013-05-21, 10:20
Medlem
Citat:
Har det någon betydelse att jag inte har fått kvittot ännu, dom vill att jag hämtar den på gymet men jag hade inte planerat att åka dit mer p.g.a. flytt
Hmm vad är det för gym?, är det så svårt bara posta kvittot ett frimärke borde dom väl ha råd med tycker jag. Dom får helt enkelt skylla sig själv när dom inte kunde ge det från ditt första besök där! Vad säger dom om det?
Tyvärr är vissa gym snåla, så var ett gym jag var på träningsgrejor sönder, duschen funka dåligt, bastun fungera inte alls och en jävla gnäll om att folk lämnar på lysen mm till slut bytte dom inte lampor eller om det var nån säkring dom dragit bort det vet jag inte (som om nu belysning skulle dra så mycket...). Men gissa vad jag gjorde? Gick till annat gym som 300kr dyrare (per år). Allt funkar prima och bra service! Så egentligen sågar dom ju bara av sin egen gren där dom sitter med sånt där beteende eller är folk verkligen så dumma så de accepterar allt?!
Citera
2013-05-21, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sathulken
Hmm vad är det för gym?, är det så svårt bara posta kvittot ett frimärke borde dom väl ha råd med tycker jag. Dom får helt enkelt skylla sig själv när dom inte kunde ge det från ditt första besök där! Vad säger dom om det?
Tyvärr är vissa gym snåla, så var ett gym jag var på träningsgrejor sönder, duschen funka dåligt, bastun fungera inte alls och en jävla gnäll om att folk lämnar på lysen mm till slut bytte dom inte lampor eller om det var nån säkring dom dragit bort det vet jag inte (som om nu belysning skulle dra så mycket...). Men gissa vad jag gjorde? Gick till annat gym som 300kr dyrare (per år). Allt funkar prima och bra service! Så egentligen sågar dom ju bara av sin egen gren där dom sitter med sånt där beteende eller är folk verkligen så dumma så de accepterar allt?!

Ja det är en liten ort, privatägt gym (ingen kedja, antar att man inte får "outa"?)
rätt sunkigt, en dursch ingen bastu etc
Citera
2013-05-23, 10:39
Medlem
Citat:
Ja det är en liten ort, privatägt gym (ingen kedja, antar att man inte får "outa"?)
rätt sunkigt, en dursch ingen bastu etc
Det här med outa ska man ju göra med bolag som missköter sig men är det mindre ort finns ju risken att du outar dig själv och på så sätt kanske man skall vara lite försiktig. Har du fått nån förklaring varför dom inte kan pausa?
Jag vet ett gym (en stor kedja ja) som tom avbröt avtalet när jag självmant flyttade till en ort där dom inte fanns. Så ja seriösa företag sköter det snyggt! Jag förstår att företagen går back och du faktist tecknat ett avtal (inkomster som dom redan räknat in). Men varför kan inte du pausa inga pengar förlorade ändå? Vi säger att du redan i förväg betalar men kan ej nyttja dom spärrar ditt kort 6mån. Efter det får du nyttja 6mån längre än vad ditt avtal går på! Har du sagt det till dom för då förlorar ju ingen nåt dom får sin pröjs och du får gymma sen när du kommer tillbaks?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in