2013-05-16, 16:21
Medlem
Hej, har haft 3 i "alla år" Dvs mycket länge. Har nästan alltid fungerat bra. Bytte upp mig från en iPhone 3gs till HTC Sensation XL i december 2011, märkte ju direkt att kvaliten inte va detsamma som iPhone, men den fungerade ju. ok mottagning och allt. Råkade paja den själv. Så köpte en ny likadan i maj 2012. Har irriterat mig på att den har haft dålig mottagning ända sedan förra sommaren, och den blev tillslut riktigt jävla dålig. Sen så dog den bara för några veckor sedan. Lämnade in den på garanti för att den dog/ville bara starta ibland + att den knappt hade någon mottagning. Har ibland ingen alls, ibland 1 prick med tur 2 prickar mottagning. Detta i mitt sovrum på övre plan i huset. På undre plan finns det sällan mottagning, på mitt jobb har jag ingen mottagning förutom i fönstret, på gymmet har jag ingen mottagning alls.
Så ganska oanvändbar så att säga. Bor i Stockholm/Tumba för övrigt, så ingen liten landsort.

Hämtade tillbaka telefonen från 3v lagning igår. Fungerande, men samma kassa mottagning... Går det att reklamera luren? Lämna in igen för samma fel? (lär inte bli fixad, men garantin har i sånt fall gått ut när jag får tillbaka den)
Eller är det abonnemanget det är fel på? Bör jag i sånt fall reklamera det. (går det?) Lutar dock mer åt luren, då jag i alla fall uppnår 1 prick mottagning på gymmet, 1/2 prickar på jobbet och 3 prickar här hemma med min gamla 3gs. Dock så även detta under all kritik i en huvudort 15km från Stockholms tullar..

Summa: HTC'n har alldeles för dålig antenn, samtidigt som 3 inte levererar tillräckligt bra nät för läget där jag bor (Villaområde 1.5km från Tumba Centrum) Telefonen är kontantköpt, abonnemanget är från en likadan telefon som jag dock pajade, ligger på dryga 500:- i månaden + övriga kostnader. Så tycker att jag ska kunna kräva bra nät.
Senast redigerad av CaptenAlex 2013-05-16 kl. 16:23.
Citera
2013-05-16, 18:23
Medlem
lorebfs avatar
Jag har haft tre olika HTC (hero, desire och one x) och ingen har dålig mottagning.. Känner dessutom en som har en Desire HD, och hon har aldrig klagat på att det skulle vara dålig mottagning.

Din telefon är uppenbart defekt. Lämna in den och säg att det blev väldigt dålig mottagning efter att du fick tillbaka den.
Citera
2013-05-16, 22:29
Medlem
vinnieboys avatar
Htc brukar ha två års garanti på sina mobiltelefoner. Sen brukar det vara en garanti efter reparation på nån månad oavsett.

/V
Citera
2013-05-16, 23:41
Medlem
Tack för svar. Var och lämnade in telefonen igen ikväll, jämförde med mina pärons lurar (iphone 5 och 4) + min gamla 3gs, alla med tre, och htc'n kan inte ens komma i närheten av deras mottagning, så uppenbart att den fortfarande är defekt.

Dem hade tydligen glömt att ge arbetsorder till verkstaden om att mottagningen var skit, så det enda dem reparerade var att den inte ville fungera som den skulle. (nytt kretskort, mjukvara och batteri) Men antennen lär vara samma gamla.
Fick iaf det som en backup reparation eller vad det heter, så misslyckas dem även denna gången så har jag rätt att lämna in den igen gratis, vänta 2-3v till, få tillbaka den, men vägra ta emot den och istället häva köpet. Killen som jobbade där sa i alla fall detta till mig.

Gillar ju luren, men börjar bli trött på den kassa kvaliten, så gärna för mig att dem misslyckas även denna gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in