2013-05-15, 21:28
Medlem
Köper normalt låtar från min dator, pluggar därefter i iPhone och låtarna "synkroniseras", dvs. kopieras, till min iPhone automatiskt.

Idag installerade jag och köpte 15 låtar från en annan dator men med samma konto. Hur jag än gör får jag inte in skiten (dvs, misslyckas med att kopiera över till iPhone) från iTunes. Från min hemdator syns det inte ens i historiken att låtarna är köpta medan nada händer när jag pluggar in min iPhone till den andra datorn där inköpen syns. Fy fan vad jag hatar iTunes. Hur ska man göra?
Citera
2013-05-15, 21:35
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Det känns som om du inte riktigt förstått konceptet synkronisering, även om "kunden alltid har rätt".

Du kan alltså inte synkronisera flera itunes-bibliotek mot samma telefon/padda även om du är inloggad på itunes store med samma konto, då blir du av med allt som finns på luren.

Du kan antingen köpa om samma låtar igen, på rätt dator, utan extra kostnad eller göra det direkt ifrån telefonen.
Citera
2013-05-15, 22:00
Medlem
Va fan vad värdelöst. Kan man liksom inte synka mot allt som man köpt vilket borde vara det normala. Katstrofalt uselt!

Är min enda lösning alltså att leta upp alla låtar på min första dator som jag köpt från min andra dator och SEN synka dem? Dessa låtar finns i flera mixar så då måste jag typ ta en screenshot för att säkerställa att det är exakt samma mix annars får jag betala ändå?
Citera
2013-05-15, 22:07
Medlem
Tanken med iTunes (förutom att förhindra piratkopiering), är som jag ser det ett smidigt sätt att synka alla enheter. Synkningen borde ju rimligtvis ske mot "allt som är köpt" och inte en delmängd av det som är köpt. Mina inköp finns ju garanterat taggade med mitt konto i deras databas så en sådan teknisk lösning är dessutom mer straightforward.
Citera
2013-05-15, 22:17
Medlem
Kom igen nu... Någon normal människa som förstår sån här teknik? - Hur ska jag lösa denna mardröm?
Citera
2013-05-15, 22:25
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatIsThis
Kom igen nu... Någon normal människa som förstår sån här teknik? - Hur ska jag lösa denna mardröm?
http://support.apple.com/kb/HT4527?v...E&locale=sv_SE
Tänkte du på att google fanns?
Citera
2013-05-15, 22:33
Medlem
Citat:

Kopiera låtarna till den andra datorn och använd i framtiden samma icloud konto på alla dina apple devices? (markera -> dra -> släpp låtarna tex i en mapp på desktopen, sedan koppla upp dig på den datorn via nätverk från den andra datorn och kopiera över dom )

bara ett förslag? säkert jobbigt hur man än vill
Citera
2013-05-15, 22:53
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Tanken med iTunes (förutom att förhindra piratkopiering), är som jag ser det ett smidigt sätt att synka alla enheter. Synkningen borde ju rimligtvis ske mot "allt som är köpt" och inte en delmängd av det som är köpt. Mina inköp finns ju garanterat taggade med mitt konto i deras databas så en sådan teknisk lösning är dessutom mer straightforward.

Nja alltså, själva synkningen fungerar bara inom samma bibliotek, antagligen för att hindra att saker får fötter. Är bägge datorerna synkade mot samma bibliotek och du står som ägare på bägge skulle det inte vara något problem.

Huruvida du har köpt saker eller ej är en separat fråga eftersom att samma problem kvartstår även om det bara är hemlagade mp3 filer i biblioteken.
Citera
2013-05-19, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Nja alltså, själva synkningen fungerar bara inom samma bibliotek, antagligen för att hindra att saker får fötter. Är bägge datorerna synkade mot samma bibliotek och du står som ägare på bägge skulle det inte vara något problem.

Huruvida du har köpt saker eller ej är en separat fråga eftersom att samma problem kvartstår även om det bara är hemlagade mp3 filer i biblioteken.

Tack för alla svar.
Så är det (fetmarkering). Trots detta fungerar det inte...
Citera
2013-05-19, 19:21
Medlem
Om jag nu fattat detta rätt, så har TS köpt låtar med sitt Apple-ID på en annan dator än den som hans lur är synkad med, så att de låtarna nu ligger på en annan dator än den han synkar sin lur med.

Ok, enklast är att bara ta och dra in dessa låtar på en USB-sticka från den dator de nu ligger på, och sen dra in dem i det iTunes han har på den dator han synkar sin lur med. Klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in