• 1
  • 2
2013-05-15, 19:07
Medlem
Har en kopparspiral sen ett bra tag tillbaka och vid varje mens så har mensen kommit nästan på exakt samma klockslag tills för 11 dagar sen, då kom ingen mens.. Tog ett clearblue test i måndags och där är ett blått vägrått streck(neg) MEN bakom det är det något ljust streck som gör att det liknar ett +, vet inte om det strecket ska vara där för att bli ifyllt om det är ett positivt test. Någon som kan hjälpa mig? Barnmorskan jag ringde sa att jag kunde ta ett test och se vad det resulterade..
Citera
2013-05-15, 19:13
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzzii
Har en kopparspiral sen ett bra tag tillbaka och vid varje mens så har mensen kommit nästan på exakt samma klockslag tills för 11 dagar sen, då kom ingen mens.. Tog ett clearblue test i måndags och där är ett blått vägrått streck(neg) MEN bakom det är det något ljust streck som gör att det liknar ett +, vet inte om det strecket ska vara där för att bli ifyllt om det är ett positivt test. Någon som kan hjälpa mig? Barnmorskan jag ringde sa att jag kunde ta ett test och se vad det resulterade..
98-99% -dvs 1-2 gånger per 100 blir du gravid. Räkna med 12 ägglosningar/år och du kommer vara gravid inom 8 år. Grattis morsan.
Citera
2013-05-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
98-99% -dvs 1-2 gånger per 100 blir du gravid. Räkna med 12 ägglosningar/år och du kommer vara gravid inom 8 år. Grattis morsan.

Hjälper ju inte mig nu direkt..
Citera
2013-05-15, 20:27
Medlem
Citat:
Han skämtar med dig. Jag kan inte utesluta att du är gravid nu, men 1% risk betyder att av 100 kvinnor som använder det preventivmedlet blir en gravid under ett år= 100 kvinnoår (eller du blir gravid en gång på 100 år, inte 8). I kopparspiralens fall är det 0,7%-1% risk vilket är färre ändå. Men någon är ju förstås den där enda personen. Läs om Pearl-index
Citera
2013-05-15, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autoist
Han skämtar med dig. Jag kan inte utesluta att du är gravid nu, men 1% risk betyder att av 100 kvinnor som använder det preventivmedlet blir en gravid under ett år= 100 kvinnoår (eller du blir gravid en gång på 100 år, inte 8). I kopparspiralens fall är det 0,7%-1% risk vilket är färre ändå. Men någon är ju förstås den där enda personen. Läs om Pearl-index

Får väl ringa till barnmorskan imorgon och be om fler råd ev hjälp att tyda testet..
Men tack ändå
Citera
2013-05-15, 20:57
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Jag svarade dig på frågan du ställde i rubriken - är risken stor o.s.v.: 1-2%.
Citera
2013-05-16, 00:20
Medlem
Det finns bara en sak att göra när testet är otydligt; gör ett nytt. De kommer hur som att göra ett nytt om du går till barnmorskan och sedan gör man kanske ett ultraljud, beroende på. Så du kan lika gärna göra ett nytt hemma. Köp två till och gör dem olika dagar, ifall det första visar negativt kan du dubbelkolla med det andra.
Citera
2013-05-19, 00:00
Bannlyst
Ta ett digitalt ClearBlue-test istället.
Citera
2014-07-21, 01:07
Medlem
Hur gick gravtestet? Blev du gravid?
Citera
2014-07-21, 20:50
Medlem
Är det bara jag som inte fattar hur tjejer kan springa runt med en spiral i koppar?
Måste ju göra ont eller?
Har man sex med den spiralen i en tjej?
Hur fan funkar det i praktiken?

Kopparspiral?
http://www.tiopepe.se/beer/kylbox/dimensioner03.jpg
Citera
2014-07-22, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beccamockasin
Är det bara jag som inte fattar hur tjejer kan springa runt med en spiral i koppar?
Måste ju göra ont eller?

Kopparspiral?

Farligt! En kompis fick ollonet punkterat av en sådan där vass ände på spiralen som stack ut ur livmodern.

Jajamensan! Blödde nåt så in i h-vete sa han. Råbånge med full tryck och så blev det punktering..

.
Citera
2014-07-22, 17:59
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beccamockasin
Måste ju göra ont eller?

Kopparspiral?
Ja, spiralen sitter alltid i.
Det kan göra ont - ja, men oftast känns den inte direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Farligt! En kompis fick ollonet punkterat av en sådan där vass ände på spiralen som stack ut ur livmodern.

Jajamensan! Blödde nåt så in i h-vete sa han. Råbånge med full tryck och så blev det punktering..

.
Ja, klipps trådarna kort så kan de sticka ut som nålar och då kan killen sticka sig på dem ... Klipps de för långa så kan de istället sticka tjejen... (Det är alltså kontrolltrådarna - inte spiralen om sådan - som kan stickas)
Senast redigerad av micro113 2014-07-22 kl. 18:03.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in