2013-05-15, 16:43
Medlem
HappySadHarrys avatar
"Hägglund retweetade sverigedemokrat" är rubriken på den kanske löjligaste artikel genom tiderna. Läsarnas reaktion blev inte nådig vilket gör kommentatorsfältet till en rolig läsning. Hur kan en journalist så helt tappa omdömet att han skriver ihop en sådan här smörja?

http://www.dagensmedicin.se/nyheter/...gn=unspecified
Citera
2013-05-15, 17:52
Medlem
mykorrhizas avatar
Artikeln väger som flugskit. Undertonen är tyngre och cementerad sedan länge.

Ändå går redaktionen själva in i kommentarsfältet och försöker rädda ansiktet. En liten pralin som aptitretare inför kvällens Uppdrag granskning ( https://www.flashback.org/t2142420 ).

Från kommentarsfältet:

NEWSFLASH: Läkare räddade livet på Sverigedemokrat som misshandlats grovt av antidemokratisk vänsterpöbel. Läkaren försvarar sig när Åsgård ringer: - "Jag visste inte att han var Sverigedemokrat"
Senast redigerad av mykorrhiza 2013-05-15 kl. 17:54. Anledning: Disposition
Citera
2013-05-16, 00:51
Medlem
BaalZeBubs avatar
Tidningen kallar sig oberoende. Oberoende av vad? De ägs av Bonnier.
Citera
2013-05-16, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
"Hägglund retweetade sverigedemokrat" är rubriken på den kanske löjligaste artikel genom tiderna. Läsarnas reaktion blev inte nådig vilket gör kommentatorsfältet till en rolig läsning. Hur kan en journalist så helt tappa omdömet att han skriver ihop en sådan här smörja?

http://www.dagensmedicin.se/nyheter/...gn=unspecified

Läsarna? Såvitt jag kan se är endast ett inlägg från en läsare, resten är från er.
Citera
2013-05-16, 15:55
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Läsarna? Såvitt jag kan se är endast ett inlägg från en läsare, resten är från er.

Men be Dagens Medicin ordna med en jävla inloggning då för godkända "läsare" om du inte anser att alla som öppet läser artikeln är läsare.
Citera
2013-05-16, 17:11
Medlem
Autochthons avatar
Anknytningen till Dagens Medicins inriktning på nyheter för "hälso- och sjukvårdssektorn" är alltså främst att Hägglund fick beröm under sitt tal på "mässan Medica 13". Oberoende kvalitetsjournalistik!
"Samuel Åsgård, journalist och nybliven hemgruppsledare i Immanuel153"
http://www.immanuel.se/153/om-immanuel-153

Citat:
Ursprungligen postat av Orden

Vad lipar du om? Det fanns även kommentarer mer i din smak, t.ex. "läk-stud" [inte så troligt, snarare "fil.arn."/troll]:
"SD är ett rasistiskt parti oavsett hur många missnöjesröster de får. Inget annat än nytänd högerfascism i enlighet med strömningarna i övriga Europa, typiskt fenomen i dåliga ekonomiska tider när folk söker enkla förklaringar till övergripande problem. Det är ovärdigt Sverige att de kommit in i riksdagen."

Var det kanske du eller någon av dina vänner/bekanta som var inne och skrev? Räknas ni som "läsare"?
Citera
2013-05-17, 19:08
Medlem
HappySadHarrys avatar
Om man nu skall hitta något nyhetsvärde i artikeln så är det inte konstigt att Hägglund retweetar rent smicker? Att vi lite till mans lite i smyg uppskattar smicker är en sak, men att så utan vidare skickar det vidare till tusentals följare ter sig märkligt oavsett vem som smickrat en.
Citera
2013-05-17, 19:26
Medlem
LostGenerals avatar
Kommentarerna är hur roliga som helst. Redaktionen går in och försvarar artikeln flera gånger. Väldigt komiskt. Jag tror inte ens Aftonbladet skulle publicera en sån skitartikel nuförtiden. Kul att Dagens Medicin satsar på att ta över efter Aftonhoran

Ur kommentarsfältet:

Citat:
Som läkare får jag Dagens Medicin tillsänt regelmässigt. Imorgon kommer jag att ber jag DM att stoppa alla framtida utsändningar . Detta var droppen , skräp hör inte hemma i min posthylla!

Citat:
Hej jag är överläkare och andra generations invandrare ,DM har överbevisat mig om att SD är det rätta partiet att rösta på 2014. Sverige börjar att likna det landet mina föräldrar flydde från, vad är det ni håller på med? Hälsning tidigare Moderat og aktiv Muffare!

Citat:
Jag är ST-läkare, invandrare och Sverigedemokrat. Och jag vet många kollegor som kommer rösta på SD i nästa val. Om DM vill behålla någon form av seriositet så kunde man börja med att förutsätta att ens läsare respekterar demokrati och dess spelregler.

Citat:
Jag har aldrig i hela mitt liv kommenterat en artikel men detta är den mest korkade artikel jag någonsin läst. Har Göran Hägglund gjort något fel? På allvar? Någon tyckte att han hade humor, inget annat. Helt overklig artikel.
Senast redigerad av LostGeneral 2013-05-17 kl. 19:34.
Citera
2013-05-18, 02:48
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostGeneral
Kommentarerna är hur roliga som helst. Redaktionen går in och försvarar artikeln flera gånger. Väldigt komiskt. Jag tror inte ens Aftonbladet skulle publicera en sån skitartikel nuförtiden. Kul att Dagens Medicin satsar på att ta över efter Aftonhoran

Ur kommentarsfältet:

Jag tvekade om jag skulle starta tråden i media eller humor. Favorit i repris och klart bästa måste vara denna genuint ärliga.

"Jag har aldrig i hela mitt liv kommenterat en artikel men detta är den mest korkade artikel jag någonsin läst. Har Göran Hägglund gjort något fel? På allvar? Någon tyckte att han hade humor, inget annat. Helt overklig artikel. "

Det märks att de kommentarer som kom igenom innan det stoppades var ingen raid utan helt vanliga läsare som häpnade över idiotin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in