• 1
  • 2
2013-05-15, 14:22
Medlem
Om man inte pallar alla megafestivaler som har samma upplägg och istället vill åka på någon skum/bra/ball mini-festival. Vilka finns det?
Senast redigerad av suneqvist 2013-05-15 kl. 14:40. Anledning: felstavning
Citera
2013-05-15, 14:25
Medlem
va på en ute i skärgården förra året.. minns dock inte va den hette.. mkt knark och dyligt! riktigt härligt
Citera
2013-05-15, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suneqvist
Om man inte pallar alla megafestivler som har samma upplägg och istället vill åka på någon skum/bra/ball mini-festival. Vilka finns det?

Vad är en minifestivler? Någon form av smasking gräddbakelse? Njomnjomnjom!
Citera
2013-05-15, 14:39
Medlem
haha, sorry, skall rätta till den stavningen.
Citera
2013-05-15, 15:09
Medlem
I Uddevalla finns ju fjordfestivalen,bra fylla,folkfest och lätta ligg
brukar aldrig va nått att ha i musikväg dock.
Citera
2013-05-15, 15:29
Medlem
Odd-fellows avatar
En ganska udda festival är denna.
Vet dock inte om den är något att ha då det verkar var relativt nyktert samt rätt fritt från droger.
Det lär ju vara en hel del sex, men tvivlar på att man får särskilt många ragg för det
Citera
2013-05-17, 04:26
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Urkult och Trästock
Citera
2013-05-17, 09:08
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Urkult och Trästock
Urkult har jag aldrig besökt men en vän till mig har varit där ett par gånger så jag antar att han gillar den.

Trästock däremot har jag besökt många gånger. Riktigt trevlig festival med inriktning på lokala band, men har alltid sett till att boka lite större akter också.

Här i Göteborg har vi fått en liten festival som kallas Knarrholmen, en liten (?*) popfestival ute i Göteborgs skärgård.

*Har själv inte besökt Knarrholmen så vet inte hur "liten" den är.
Citera
2013-05-17, 09:28
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Har för mig att jag hade hört talas om någon festival som skulle vara ganska snart mitt i skogen någonstans. Kommer dock inte ihåg vad den heter men jag antar att den skulle vara väldigt liten. Det var någonting med skog...
Citera
2013-05-24, 18:53
Medlem
Shoukis avatar
Skogsfesten ja! Hade gärna åkt dit om jag inte haft nåt bättre för mig.
Nästa skumma minifestival som jag också missar men gärna hade åkt på är Psykjunta. Ett tips är att hålla koll på RättBuss. Det är en kulturförening med buss som i sommar verkar ha en ambition att turnéra till olika festivaler i sommar. De var på Skogsfesten senast.

Sen beror det väl lite på hur du definierar skum också. Det finns ett antal festivaler som hålls i folkparkerna i de gamla bruksorterna. Förra året var jag t.ex. på Norafestivalen. Mycket varierande musik, och mycket varierande publik. Allt från traktens ungdomar till traktens pensionärer var där. Sen gissar jag att det var inresta fans till banden också (jag).

Definiera skum!
Citera
2013-05-28, 21:42
Medlem
Capones avatar
Muskelrock är inriktat på gammal hederlig hårdrock och brukar ha ca 1.500 besökare. Ligger lantligt till mitt i Småland. Går av stapeln torsdag till söndag den här veckan.
Citera
2013-05-28, 21:50
Medlem
i kärlekens tecken slår jag ett slag för säljarydsfestivalen.
KÄRLEK
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in