• 1
  • 2
2013-05-17, 10:18
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi_II
Eh, referera gärna till den lägen i lagboken...

OM företaget har ett kollektivavtal så har jag svårt att tänka mig att det skulle vara lagligt för dom att ge någon mindre än minimipåslaget.......konken var bara en gissning som jag inte har en aning om, kanske var otydlig där. Det blir kanske viten och skit istället.

Var det mest det du vände dig mot i mitt inlägg så hoppas jag jag har klargjort mig nu.

Är vi överens om att det inte är tillåtet att ge mindre än minimipåslaget om företaget har KA så är vi nog på samma spår.
Citera
2013-05-17, 10:55
Medlem
Docklands avatar
Lönerevisionssamtal föregås (åtminstone i seriösa företag) av ett utvecklingssamtal. Resultatet av utvecklingssamtalet utgör en grund för lönerevisionssamtalet. Du får ofta en preliminär revidering av lönen vid detta (lönerevisionsamtalet) samtal och arbetsgivaren brukar vänta på att de fackliga förhandlingarna är klara (oavsett du är med i facket eller ej) innan de sätter en ny lön.

Själv fick jag +3500:-/månaden, en ökning på 9,7%. Jag är nöjd.
Citera
2013-05-18, 23:03
Medlem
Tack för alla värdefulla svar! Vad tycker ni jag kan begära i lön?
Har kollat upp statistik på Metalls löneökningar och om det hade följts skulle jag ha haft en lön på MINST 25.300kr , men har idag 23.200.
Är ju trots allt ett par hundralappar i månaden, blir mycket pengar i längden som jag gått miste om
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in