2013-05-14, 19:39
Medlem
Hej!

Jag har för en tid sedan skrivit på ett avtal för en ny telefon med abonnemang. Dock har jag vart missnöjd med det eftersom jag hittade bättre pris med en annan operatör. Mina kartonger är obrutna och SIM-kortet är inte aktiverat.

Nu i efterhand då jag tittar på avtalet så ser jag att jag inte har skrivit under det. Endast den kopia som butiken behåller skrevs på. Jag antar att den skickas till Telenor till någon central eller scannas in så den finns på dator. Men som sagt, varken jag eller säljaren har skrivit på min del av avtalet.

Vad kan jag dra för fördel av detta? Innebär detta att jag omedelbart kan säga upp abonnemanget?

Mvh

Weeii93
Citera
2013-05-14, 19:40
Medlem
TheGamers avatar
Ditt papper du fick med dig hem är endast ett kvitto. Kvittar om du skriver på det, endast ett kvitto som du ska se vad du skrivit på/ regler och sånt.

Du sitter förmodligen fast. Du kan dock betala den fasta avgiften och sedan kan den tas bort. Ring annars in till Telenor och fråga.
Citera
2013-05-14, 19:45
Medlem
ja det är ju delen du skrev på som de skickade in som är avtalet. Det du har hemma är bara din kopia på avtalet.
Citera
2013-05-14, 19:45
Medlem
Varför finns det två rutor för underskrift i sådant fall? I den rutan som jag ska skriva på så står det "Om betalningsansvarigs underskrift saknas måste den kompletteras inom 15 dagar. Om ej så skett kommer utgående samtal ej kunna genomföras".

Detta borde betyda något iallafall?
Citera
2013-05-14, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weeii93
Varför finns det två rutor för underskrift i sådant fall? I den rutan som jag ska skriva på så står det "Om betalningsansvarigs underskrift saknas måste den kompletteras inom 15 dagar. Om ej så skett kommer utgående samtal ej kunna genomföras".

Detta borde betyda något iallafall?

Men du har ju redan skrivit på, det du har hemma är en KOPIA bara så du ska kunna ha en kopia på ditt avtal.
Citera
2013-05-14, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Men du har ju redan skrivit på, det du har hemma är en KOPIA bara så du ska kunna ha en kopia på ditt avtal.

Om vi leker med tanken att Telenor skulle slarva bort mitt avtal, så borde det vara en säkerhet att kunden har ett likadant avtal? Då blir påskriften plötsligt relevant
Citera
2013-05-14, 20:08
Medlem
gregeruss avatar
Citat:
Om vi leker med tanken att Telenor skulle slarva bort mitt avtal, så borde det vara en säkerhet att kunden har ett likadant avtal? Då blir påskriften plötsligt relevant

Fast det blir bara relevant om du skulle hävda att ni inte har ett avtal, och om du då visar upp din kopia på ert avtal så är du bara korkad.
Citera
2013-05-14, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gregerus
Fast det blir bara relevant om du skulle hävda att ni inte har ett avtal, och om du då visar upp din kopia på ert avtal så är du bara korkad.

Tack för svaret, men det besvarade inte min fråga.
Citera
2013-05-14, 20:25
Medlem
gregeruss avatar
Citat:
Tack för svaret, men det besvarade inte min fråga.

Avtalet finns påskrivet hos din operatör, det är de som har en vinning på att kunna visa att ni har ett avtal. Det finns ingen anledning för dig att ha ett signerat avtal. Du skulle rent tekniskt sett kunna ingå abonnemangsavtalet muntligt och det skulle fortfarande gäll. Dock är det väldigt dumt eftersom det då inte finns något som visar på att det har ingåtts.

Skulle de slarva bort sin kopia och du i samma veva skulle bestrida avtalet så skulle det kunna bli problem för dem, men om du har använt ett abonnemang som du sedan hävdar att du inte har skaffat så blir det ganska motsägelsefullt eller hur?
Citera
2013-05-14, 20:49
Medlem
Jag har inte använt abonnemanget än!
Citera
2013-05-14, 20:51
Medlem
gregeruss avatar
Citat:
Jag har inte använt abonnemanget än!

Nej, och med största sannolikhet har de inte slarvat bort ert avtal heller.
Citera
2013-05-14, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gregerus
Nej, och med största sannolikhet har de inte slarvat bort ert avtal heller.

Vore onekligen klantigt av dem.

Tack för hjälpen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här