2013-05-14, 21:41
Medlem
likeabawzs avatar
Har du fått hem telefonen?
Citera
2013-05-14, 21:56
Medlem
Ja, det har jag. Spelar det någon roll?
Citera
2013-05-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weeii93

Vill citera en del av deras villkor

"För att du ska känna dig så trygg som möjligt med ditt val av Telenor som operatör erbjuder vi dig att testa täckningen i vårt svenska mobilnät i två veckor. Erbjudandet gäller vid nytecknande av mobilabonnemang med 0 eller 24 månaders bindningstid. Är du inte nöjd så kan du inom 14 dagar från inköpstillfället returnera abonnemanget. Detta gör vi för att du som kund ska känna att du faktiskt vet vad du får - ett riktigt bra nät."

Det står inget nämnt om att avtalet måste vara tecknat över telefon eller internet här.
Citera
2013-05-14, 22:10
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Vill citera en del av deras villkor

"För att du ska känna dig så trygg som möjligt med ditt val av Telenor som operatör erbjuder vi dig att testa täckningen i vårt svenska mobilnät i två veckor. Erbjudandet gäller vid nytecknande av mobilabonnemang med 0 eller 24 månaders bindningstid. Är du inte nöjd så kan du inom 14 dagar från inköpstillfället returnera abonnemanget. Detta gör vi för att du som kund ska känna att du faktiskt vet vad du får - ett riktigt bra nät."

Det står inget nämnt om att avtalet måste vara tecknat över telefon eller internet här.

Om man ej har brutit förpackningen på telefonen och ej har tryckt ut simkortet, och har märkt med det tillfälliga simkortet att man ej har tillräcklig mottagning så kan man häva köpet inom 14 dagar, enligt täckningsgarantin.
Citera
2013-05-15, 00:00
Medlem
likeabawzs avatar
Citat:

Har du öppnat förpackningen? Spelar väldigt stor roll för har du öppnat den gäller icke ångerrätten.
Citera
2013-05-15, 17:45
Medlem
Jag har inte öppnat förpackningen för varken SIM-kort eller telefon.
Citera
2013-05-15, 17:59
Medlem
Du är bunden 2 veckor från att du ingått i avtal eller direkt när du öppnar förpackningen.

Där har du ditt spelrum.
Citera
2013-05-15, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoanJen
Du är bunden 2 veckor från att du ingått i avtal eller direkt när du öppnar förpackningen.

Där har du ditt spelrum.

Inte om du tecknar i butik. Då finns ingen ångerrätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in