Citat:
Ursprungligen postat av nothingnesser
Det var ett bra svar och kan hålla med...då kommer min nästa fundering. Hur kommer det sig att man ser nationalistiska partier skapas lite här och var då? För mig låter det lite som att du anser att invandrare är våra fiender?
Jag har mina tvivel nämligen, för det är väl någon som bjuder hit dom eventuellt skickar hit dom?
Nationella partier gynnas i svåra ekonomiska klimat det ser man ofta tendenser på. Nazitysklands uppgång till makten var på grund av superinflationen och de ekonomiska effekterna på landet. Se hur snabbt de kom till makten. Titta på Grekland och deras ekonomiska situation och hur starka de nationella rörelserna är där. I Sverige och i andra länder kommer det alltid finnas ett missnöjesparti eller fler men just här förtrycks deras åsikter ganska rejält. Nej jag anser inte att invandrarna är våra fiender. Tvärtom kan det hjälpa oss om man har rätt typ av invandring.
Ja regeringar förändras uppenbarligen så det är ingen nyhet att en dag skicka tillbaks de som du igår ville ha. SD fick ju också mandat i riksdagen det senaste valet men inte innan, vilket återigen bevisar min tes att nationalistiska yttringar går i hand med dålig ekonomi. Meningen med dessa partier är att hitta en syndabock och oftast är det judarna eller invandrarna.