2013-05-16, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Kulturmarxismen är extremt rasistisk. Hur många Kulturmedarbetare i Stockholm tror du själva lever i arab och negertäta områden? Tror du någon på etx aftonbladet, SVT och DN skulle sätta deras egna barn i en arabtät skola? Hycklerisk rasism är de mästare på.

Nämn en organisation/politisk inriktning där hyckleri inte förekommer. Försvarar absolut inte kommunister men det är viktigt att veta att alla ideologier är av ett och samma skit. Makten/pengarna först, moralen sen.
2013-05-16, 22:54
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nothingnesser
Det var ett bra svar och kan hålla med...då kommer min nästa fundering. Hur kommer det sig att man ser nationalistiska partier skapas lite här och var då? För mig låter det lite som att du anser att invandrare är våra fiender?

Jag har mina tvivel nämligen, för det är väl någon som bjuder hit dom eventuellt skickar hit dom?

Nationella partier gynnas i svåra ekonomiska klimat det ser man ofta tendenser på. Nazitysklands uppgång till makten var på grund av superinflationen och de ekonomiska effekterna på landet. Se hur snabbt de kom till makten. Titta på Grekland och deras ekonomiska situation och hur starka de nationella rörelserna är där. I Sverige och i andra länder kommer det alltid finnas ett missnöjesparti eller fler men just här förtrycks deras åsikter ganska rejält. Nej jag anser inte att invandrarna är våra fiender. Tvärtom kan det hjälpa oss om man har rätt typ av invandring.

Ja regeringar förändras uppenbarligen så det är ingen nyhet att en dag skicka tillbaks de som du igår ville ha. SD fick ju också mandat i riksdagen det senaste valet men inte innan, vilket återigen bevisar min tes att nationalistiska yttringar går i hand med dålig ekonomi. Meningen med dessa partier är att hitta en syndabock och oftast är det judarna eller invandrarna.
2013-05-16, 22:54
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ripper13
Har bara skummat igenom, men jag tror att om vi alla rasblandar oss med alla och knullar runt med alla så får vi nog alla AIDS eller liknande...

Du vet antagligen inte hur AIDS sprids? Finns massvis med vita ryssar som har AIDS.
2013-05-16, 22:56
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Kulturmarxismen är extremt rasistisk. Hur många Kulturmedarbetare i Stockholm tror du själva lever i arab och negertäta områden? Tror du någon på etx aftonbladet, SVT och DN skulle sätta deras egna barn i en arabtät skola? Hycklerisk rasism är de mästare på.

Men detta har snarare att göra med klasstillhörighet. Det finns väl enstaka invandrare i toppskiktet, men dessa har en bra ekonomi och är välanpassade till samhället och därför uppvisar inte samma tendenser som förortsinvandrarna.

Är det möjligt att få en källa på vart de sätter sina ungar i för skolor?
2013-05-16, 23:01
Medlem
nothingnessers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrungyDude
Meningen med dessa partier är att hitta en syndabock och oftast är det judarna eller invandrarna.

Ok, är det allt verkligen? Finns det någon syndabock alls...eller ska vi skylla på påhittade ideologer? För en idé kan man väl inte sätta som syndabock?

Eller för att förtydliga, måste man ha en syndabock för att lösa problemet?
2013-05-16, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Varför skulle det finnas en mycket stor chans att svenskar "rasblandar" bara för att kineserna tar upp en större procentandel? Det är ju knappast som att vi bor på samma ställe. Aboriginerna utgör en ännu mindre andel av jordens befolkning, skulle du säga att det är mycket stor chans att aboriginerna är "rasblandade"?

Kul för övrigt med en PK-fascist som använder termen "rasblandning". Hon ska åtminstone ha en eloge för att hon vågar säga rent ut att hon är rasist.
Du måste förstå att vissa människor tyckte samma sak som "pk:erna" långt innan "pk" blev uppmärksammat. Idioti är vad du använder som underlag. Vissa vill inte vara "pk", vissa tycker som de säger.

Edit. Tillägger, då du verkar lite slö: Vissa människor har alltså inte till syfte att vara "pk", de menar det de säger. Alltså tycker vissa att tex rasblandning är bra.
Senast redigerad av wrmeop 2013-05-16 kl. 23:19.
2013-05-16, 23:10
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ok, är det allt verkligen? Finns det någon syndabock alls...eller ska vi skylla på påhittade ideologer? För en idé kan man väl inte sätta som syndabock?

Eller för att förtydliga, måste man ha en syndabock för att lösa problemet?

Jag hävdade ingenting, jag bara konstaterade relationen mellan kass ekonomi och nationella rörelser.
2013-05-16, 23:10
Medlem
HeltSatansGalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrTestosteron
Rasblandning... JAVISST! Rimmar inte men ändå. Alltså, att det skulle bli fred på jorden om vi rasblandar mer än vad vi gör idag vet jag inte(det låter ganska osannolikt). Däremot tror jag 100% på rasblandning av en enkel anledning. Genetisk fulländning.

Ok, om man är rasist(inte aftonbladet-anklagad utan självutnämnd rasist) så tänker man säkert lite som Hitler och Goebbels med flera, att den vita rasen är överlägsen och genetiskt fulländad osv.

Jag å andra sidan tror på rasblandning av samma anledning som jag inte tror på den fanatiska jakten på renrasiga hundar. Renrasiga hundar får ofta åkommor som följd av inavel. Även om hundarna inte parar sig med sina närmsta släktingar räcker det i många fall att båda hundarna tillhör samma "rena" ras för att genetiska åkommor ska uppstå.

Nu gissar jag så fråga inte efter källa(som så många gör när dom saknar motargument), men jag tror att genetiskt betingad cancer, återkommande missfall och andra defekter skulle minska markant om vi alla hade en go blandning med fräscha nya gener i oss.

Lite bättre pigment så man inte ser ut som en kokt kräfta efter första dagen på playan hade inte heller skadat! Varför nöja sig med det bästa av två världar när människan kan få det bästa av en jävla massa världar?

Halvblod är ytterst sällan oattraktiva. Personer som har 3-4 olika inslag i sina gener är ALDRIG oattraktiva. Det måste betyda något(även om utseende inte är allt).

Det där är ju bara löjliga spekulationer och subjektiva åsikter. Det krävs mindre än 1000 personer för att inavel ska förekomma. Rasblandade ser för jävliga ut! Så man kräks varje gång man ser en!
2013-05-16, 23:11
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltSatansGalen
Det där är ju bara löjliga spekulationer och subjektiva åsikter. Det krävs mindre än 1000 personer för att inavel ska förekomma. Rasblandade ser för jävliga ut! Så man kräks varje gång man ser en!

Ehhh är det inte så att inavel sker snarare ju mer lika man är varanda i genuppsättning och utseende?
2013-05-16, 23:12
Medlem
nothingnessers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrungyDude
Jag hävdade ingenting, jag bara konstaterade relationen mellan kass ekonomi och nationella rörelser.

Ne du behöver inte hävda något, bara nyfiken på vad du tycker, för den relationen är jag medveten om.
2013-05-16, 23:13
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukranian-boy
http://www.nationell.nu/2013/05/14/stina-dabrowski-fred-pa-jorden-kraver-att-manskligheten-rasblandas-upp/

– Att vara emot rasblandning är som att säga att jorden är platt. Det enda sättet att få fred på jorden någon gång i framtiden är om alla blandar sig med varandra, säger Stina Dabrowski.

– Det är det bästa sättet, påpekar hon.

Det där låter som något hämtat från Uppenbarelseboken i bibeln. Är Stina Dabrowski antikrist?
2013-05-16, 23:14
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ne du behöver inte hävda något, bara nyfiken på vad du tycker, för den relationen är jag medveten om.

Men man måste begränsa om man ska diskutera ett fenomen, till land, tid och kultur.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in