2013-05-14, 18:38
Medlem
http://www.nationell.nu/2013/05/14/stina-dabrowski-fred-pa-jorden-kraver-att-manskligheten-rasblandas-upp/

– Att vara emot rasblandning är som att säga att jorden är platt. Det enda sättet att få fred på jorden någon gång i framtiden är om alla blandar sig med varandra, säger Stina Dabrowski.

– Det är det bästa sättet, påpekar hon.

Programmet: http://play.radio1.se/catchup/8058 (Hör från 43.00)

- Vad tycker Ni? Hur ska vi få fred på jorden?
- Stämmer det hon säger?
- Övriga tankar?
2013-05-14, 18:43
Medlem
contemptuss avatar
Jag tror inte fred på jorden uppstår så lätt. Dels för att de som krigar inte kommer beblanda sig med varandra, och dels för att med våra minskande skillnader ökar grupperingen inom andra områden. Även om vi alla skulle vara vita, svarta eller mittemellan så finns det gott om andra saker att preferera, argumentera och diskutera om.

Bästa sättet vet jag inte. En människa kan inte uttala sig om vad som är bäst för mänskligheten eller någon annan än sig själv. Om hon varit högutbildad och delat opinion med ett stort gäng forskare inom diverse områden kanske jag varit mer övertygad.
2013-05-14, 18:46
Bannlyst
Jag vill inte rasblanda med folk som tillhör mer primitiva och barbariska kulturer, så mycket vet jag..

Däremot kan jag tänka mig att rasblanda med nån som är adopterad och välintegrerad, då har man ju samma kultur..
2013-05-14, 18:46
Bannlyst
Bland det dummaste jag någonsin hört. Rasism är bland de minsta orsakerna till krig och elände.

Att alla ser ut som en bajsbrun sörja löser inte ett jävla skit.

Dessutom så skulle IQ-snittet att minska rätt rejält vilket inte skulle hjälpa mänskligheten direkt.
2013-05-14, 18:47
Medlem
nothingnessers avatar
Såhär får vi fred på jorden tror jag, alla måste samla sig under samma banner och attackera dom stora tidningarna och bankerna.

För det är ett faktum att alla individer föredrar sin egen grupp, tror att andra människor med annan etnicitet än vit utan tvekan skulle prioritera sina egna, fullt förståeligt i mina ögon eftersom jag skulle göra samma sak.

Då blir det så att om "makteliten" är min fiende, så blir alla med olika etniciteter min vän då deras fiende är min fiende också.

Stina Dabrowski har fel.
Senast redigerad av nothingnesser 2013-05-14 kl. 19:03.
2013-05-14, 18:48
Medlem
fluff995s avatar
Rättelse; enda sättet att få världsfred är om alla rasblandar sig med varandra, hela tiden. Annars hinner nya särskilda kulturella och etniska gemenskaper bildas.

Mycket runtknullande blir det med andra ord, och enligt ett väldigt utstuderat schema så att man inte slösar tid på att knulla med samma person två gånger.

Men vad gör man inte för freden?
2013-05-14, 18:50
Medlem
Amadeusss avatar
Har vi fått fred i Rosengård, Rinkeby och Angered efter blandning av etniciteter?
2013-05-14, 18:52
Medlem
8xxSeriess avatar
Konstigt argument minsann.. folk har ju alltid hatat varandra och krigat, även emot "samma ras". Religion och makt är väl de störta orsakerna till krig.
2013-05-14, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ukranian-boy
- Vad tycker Ni? Hur ska vi få fred på jorden?
Citat:
- Stämmer det hon säger?
Nej, om raser skulle försvinna så skulle endast konflikterna "från rasister" försvinna. Övriga problem skulle givetvis fortfarande existera. Det hon säger stämmer inte.

100% fred på jorden nås via diplomati (om det nu är möjligt).

Citat:
- Övriga tankar?
Rasblandning är oundviklig och inget att lägga något värde i. Det är meningslöst och slöseri med tid, kunskap och pengar.

Framtiden ligger i tekniken via t.ex. genmodifikation och ägg- och spermadonationer. Raser finns, men det är inget nödvändigt (som så mycket annat evolutionen ibland kommer med). Tekniken gör inom loppet av en generation det som "rasåtskiljarna" (vad vill de egentligen kallas nu för tiden?) inte ens skulle kunna åstadkomma under tusentals år - och då med ytterst oberäkneliga resultat. Tekniken gör det dessutom humanare, friare, billigare och med högre precision - inom loppet av en avkomma.

Att vara rädd för rasblandning på 2000-talet som människa är som att vara rädd för mammutar.
Senast redigerad av nummer10011 2013-05-14 kl. 19:13.
2013-05-14, 18:58
Medlem
Det här har dragits redan i flera trådar bla i den numera låsta tråden; Negern – sån är han!

I de rasblandade platserna på jorden sammanfaller också med de mest våldssamma platserna. Det beror så klart inte på vitas förtryck och sociala omståndigheter i speciellt hög grad. Det beror på att rasblandade samhällen faller samman i sina lojalitetsstrukturer och förvandlas till ett var-och-en-för-sig-samhälle. Det beror på en kombination av sociala, genetiska och kulturella faktorer.

Sammanfattningsvis; ett rasblandat samhället kommer aldrig få fred, varken inrikes eller utrikes.
2013-05-14, 19:03
Medlem
White Christmass avatar
Anledningen till de flesta krig och konflikter beror ju rasblandning.

Snarare receptet för ett storskaligt världskrig.
2013-05-14, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av precidio
Det här har dragits redan i flera trådar bla i den numera låsta tråden; Negern – sån är han!

I de rasblandade platserna på jorden sammanfaller också med de mest våldssamma platserna. Det beror så klart inte på vitas förtryck och sociala omståndigheter i speciellt hög grad. Det beror på att rasblandade samhällen faller samman i sina lojalitetsstrukturer och förvandlas till ett var-och-en-för-sig-samhälle. Det beror på en kombination av sociala, genetiska och kulturella faktorer.

Sammanfattningsvis; ett rasblandat samhället kommer aldrig få fred, varken inrikes eller utrikes.
Fast just nu sitter du ju faktiskt och förespråkar rasblandning? Eller vad menar du att "förfallet" av dessa "lojalitetsstrukturer" beror på? Om du menar att "lojalitetsstrukturerna" beror på att man känner tillhörighet för att de andra är av samma ras så bör väl Stina Dabrowski faktiskt ha helt rätt i sin teori om att en enda ras skulle innebära fred, om man ska gå efter hur jag uppfattade din egna text?

Jag trodde att ni rasister/rasåtskiljare/vad-ni-nu-vill-kallas menade på att konflikter berodde just på att flera raser fanns på en och samma plats? Om inte - vad menar du att konflikterna i dessa rasblandade platser beror på?

Märk nu att jag talar om "genetisk rasblandning" och inte "olika raser på samma plats". Det kanske är det sistnämnda du talar om? För jag tror att Stina Dabrowski talar om genetisk rasblandning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in