2013-05-16, 20:33
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrmeop
Finns mindre än 1% etniska svenskar i världen. Mycket stor chans att de som inte bor i Sverige och även de som bor i Sverige "rasblandar".

Sverige är och har alltid varit ett litet land. Ditt argument håller inte riktigt.
2013-05-16, 20:34
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrungyDude
Jo sant, men så länge ingen står där med vapnet mot ditt huvud och tvingar dig att välja någon du inte tycker om så kommer inte folkmord att ske.
Folkmord behöver inte innebära att alla i gruppen dör:
Citat:
Generally speaking, genocide does not necessarily mean the immediate destruction of a nation, except when accomplished by mass killings of all members of a nation. It is intended rather to signify a coordinated plan of different actions aiming at the destruction of essential foundations of the life of national groups, with the aim of annihilating the groups themselves. The objectives of such a plan would be the disintegration of the political and social institutions, of culture, language, national feelings, religion, and the economic existence of national groups, and the destruction of the personal security, liberty, health, dignity, and even the lives of the individuals belonging to such groups.
http://en.wikipedia.org/wiki/Genocide
Vi marginaliseras, bortblandas, flyr undan och blir utkonkurrerade i olika grad. Görs vi till en minoritet så har vi inget land och vår kultur och civilisation går förlorad. Det är naturligtvis inte acceptabelt. Visst förespråka folkmord du och låtsas som om det är självvalt men vänta dig ingen nåd i tribunalen sedan.
Senast redigerad av SummaSummarum 2013-05-16 kl. 20:37.
2013-05-16, 20:37
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Folkmord behöver inte innebära att alla i gruppen dör:

Vi marginaliseras, bortblandas och blir utkonkurrerade i olika grad. Görs vi till en minoritet så har vi inget land och vår kultur och civilisation går förlorad. Det är naturligtvis inte acceptabelt. Visst förespråka folkmord du och låtsas om om det är självvalt men vänta dig ingen nåd i tribunalen sedan.

Men det baseras på att en kultur förtrycks och marginaliseras och jag ser inte detta hända särskilt ofta. Om något så borde svenskarna vara stolta och stå för sin kultur istället för att gömma den och vara rädda för att vara smygrasister. Ansvaret ligger ju på en själv att föra vidare sin kultur, gör man inte det så får man skylla sig själv om den försvinner.
2013-05-16, 20:43
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Men det baseras på att en kultur förtrycks och marginaliseras och jag ser inte detta hända särskilt ofta. Om något så borde svenskarna vara stolta och stå för sin kultur istället för att gömma den och vara rädda för att vara smygrasister. Ansvaret ligger ju på en själv att föra vidare sin kultur, gör man inte det så får man skylla sig själv om den försvinner.
Vita människor görs till minoriteter i alla länder:
https://www.flashback.org/t1840346

Du är ju här för att försvara judar i alla dina inlägg och jag tror att det indirekt är vad du gör nu också genom att låtsas som att det inte spelar någon roll för ett folks överlevnad att de får sitt levnadsutrymme översvämmat med främmande folk.

Det kanske skulle göra dig gott att se denna:

Anti-racist Hitler
http://www.youtube.com/watch?v=lKDeyuM0-Og
2013-05-16, 20:46
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:

Du är ju här för att försvara judar i alla dina inlägg och jag tror att det indirekt är vad du gör nu också genom att låtsas som att det inte spelar någon roll för ett folks överlevnad att de får sitt levnadsutrymme översvämmat med främmande folk.

Anti-racist Hitler

Lätt att komma med personangrepp när argumenten sinnar. Det är inget som hindrar dig eller svenskar för att bara ha svenska barn eller stå för sin kultur. Skyll inte på juden för att du eller dina kompisar inte vågar sjunga nationalsången och äta julskinka.
2013-05-16, 20:51
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Lätt att komma med personangrepp när argumenten sinnar. Det är inget som hindrar dig eller svenskar för att bara ha svenska barn eller stå för sin kultur. Skyll inte på juden för att du eller dina kompisar inte vågar sjunga nationalsången och äta julskinka.
Mitt inlägg innehöll mängder med argument.

Blir vi en minoritet i vårt land så förlorar vi makten över vårt öde. Ett folk behöver ett land för att överleva. Det är så grundläggande att endast en illvillig person som önskar oss ont kan medvetet blunda för sådant. Det vill säga du.
2013-05-16, 20:53
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Men det baseras på att en kultur förtrycks och marginaliseras och jag ser inte detta hända särskilt ofta.

Vill du vara snäll och ge oss dina krav för att du skulle tycka att ett folk trängs undan?

Om inte:

Massinvandring
Lagstiftning som "hets mot folkgrupp" och "hatbrott"
Total smutskastning av patriotism och nationalism och fosterlandet
Öppna deklarationer av politiker- och medieeliten att de skiter i Sverige, det finns inget svenskt, och vi bör alla blanda oss.
Vita i minoritet i flera skolor, hela områden.
50% icke-vita i storstäder i vita länder.

Om inte detta räcker... vilka krav sätter DU upp för att erkänna att en undanträngning sker?
2013-05-16, 20:53
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:

Anti-racist Hitler

Söt och rolig liten film men den säger mig egentligen ingetting.
2013-05-16, 20:54
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Vill du vara snäll och ge oss dina krav för att du skulle tycka att ett folk trängs undan?

Om inte:

Massinvandring
Lagstiftning som "hets mot folkgrupp" och "hatbrott"
Total smutskastning av patriotism och nationalism och fosterlandet
Öppna deklarationer av politiker- och medieeliten att de skiter i Sverige, det finns inget svenskt, och vi bör alla blanda oss.
Vita i minoritet i flera skolor, hela områden.
50% icke-vita i storstäder i vita länder.

Om inte detta räcker... vilka krav sätter DU upp för att erkänna att en undanträngning sker?

Jag tycker invandringspolitiken är åt helvete, men jag är inte rasist. Det är en smärre skillnad mellan dessa två. Men jag utvecklade detta i ett annat inlägg i en annan tråd, men har ingen lust att söka upp det nu.
2013-05-16, 20:58
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Jag tycker invandringspolitiken är åt helvete, men jag är inte rasist. Det är en smärre skillnad mellan dessa två. Men jag utvecklade detta i ett annat inlägg i en annan tråd, men har ingen lust att söka upp det nu.

Men vilka kriterier har du för att tal om undanträngande av ett folk?
2013-05-16, 20:58
Medlem
nothingnessers avatar
Citat:
Söt och rolig liten film men den säger mig egentligen ingetting.

Intressant att du kan svara efter 2 minuter och förkasta klippet när klippet är 10 minuter.
2013-05-16, 21:02
Medlem
sartuss avatar
Utifrån ett vetenskapligt och ett rent logiskt perspektiv så hade en hel del konflikter, hat, segregation etc, minskat eller helt upphört om alla människor rasblandade sig.

Hur kan man ens argumentera angående detta?

En idé är att man utesluter negrer i rasblandningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in