2013-05-15, 17:37
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Nu var det ju så att STINA talade om att rasblanda bort alla raser för att fred skulle råda på jorden. Vilket vi, som normala människor, bestrider.

Stina är inte vilken person som helst, hon har i decennier varit ett tungt namn i medierna, och gud vet hur många människor som inbillar sig att hon är förståndig och klok och talar med kunskap och godhet. Menar du att mediefolket ska få säga precis vad som helst utan mothugg? Tillbaka till tiden innan Internet? Är det så du vill ha det?

Uppenbarligen bedömer vi det som tillräckligt viktigt för att diskutera, liksom man i andra forum bedömer andra ämnen viktiga nog att lägga ner lite tid på.

Frågan är ju varför DU är här. Vad vill du? Vad står du för? Varför lägga ner tid på att klaga på folk som klagar på något som du inte begriper eller förstår poängen med?

Är inte du den största pajasen av oss alla just på grund av detta?

Jag förstår helt enkelt inte varför det är så svårt att ha en seriös diskussion på den här forumsdelen utan att dra in rasbiologi och hygien hela jävla tiden. Kan man hålla sig till saken istället för att bli överdrivet emotionell om småsaker?
2013-05-15, 17:39
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrungyDude
Jag förstår helt enkelt inte varför det är så svårt att ha en seriös diskussion på den här forumsdelen utan att dra in rasbiologi och hygien hela jävla tiden. Kan man hålla sig till saken istället för att bli överdrivet emotionell om småsaker?

Mitt tips till dig är att INTE gå in i trådar som SPECIFIKT handlar om rasblandning... om du vill undvika att tala om rasblandning.

Det vore det mest rationella, neh?
2013-05-15, 17:39
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Hur exakt sker det att alla blandas med alla? Finns ju fortfarande skitmånga vita människor. Var kommer den ogrundade rädslan ifrån?
Jag vet? Men det är ju det som är målet, annars blir det konflikter. Vem har sagt att jag är vit?

I dag håller sig i allmänhet vita till vita, svarta till svarta, araber till araber osv, och det är det man motsätter sig. Man tycker att fler ska våga satsa på andra folkslag. Man tycker att det annars leder till konflikter, trots att vi lever i den fredligaste tiden på många tusen år.
2013-05-15, 17:41
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Mitt tips till dig är att INTE gå in i trådar som SPECIFIKT handlar om rasblandning... om du vill undvika att tala om rasblandning.

Det vore det mest rationella, neh?

Sant. Men det verkar vara ett vanligt återkommande fenomen i de flesta I&I trådar håller du inte med?
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Vart får ni det ifrån? Varför blir alla så jävla stötta av vad en radioperson säger? Knulla vem ni vill? Om ni spenderade lika mycket tid på att ragga vita etniska brudar som ni gör på att klaga på blatten här, skulle det inte vara några rashygienproblem.
Det är vad hon säger. Om rasblandning är nödvändig för att skapa världsfred så är det ett steg mot krig och hat att skaffa nordiska barn eller hur? Det framstår som skrämselpropaganda. Jag antar att man på krogen nu kommer få höra från tjejerna man stöter på: "Nej tyvärr killen jag kan inte vara med dig, Stina Dabrowski har sagt att det är ett hot mot världsfreden att skaffa nordiska barn."
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Jag vet? Men det är ju det som är målet, annars blir det konflikter. Vem har sagt att jag är vit?

Borde inte rasblandningen gynna dig då eftersom din ras håller på att ta över?
Medlem
pirogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av contemptus
Jag tror inte fred på jorden uppstår så lätt. Dels för att de som krigar inte kommer beblanda sig med varandra, och dels för att med våra minskande skillnader ökar grupperingen inom andra områden. Även om vi alla skulle vara vita, svarta eller mittemellan så finns det gott om andra saker att preferera, argumentera och diskutera om.

Bästa sättet vet jag inte. En människa kan inte uttala sig om vad som är bäst för mänskligheten eller någon annan än sig själv. Om hon varit högutbildad och delat opinion med ett stort gäng forskare inom diverse områden kanske jag varit mer övertygad.

Jag skulle vilja hävda det motsatta, krig gör att det blir större mångfald(genom våldtäkt).
Ett exempel, östfronten ww2.

Det som krävs för att det skall bli fred på jorden är en yttre fiende eller hot. tex utomjordingar, en komet, gammastrålning från en döende stjärna etc.
2013-05-15, 17:42
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Det är vad hon säger. Om rasblandning är nödvändig för att skapa världsfred så är det ett steg mot krig och hat att skaffa nordiska barn eller hur? Det framstår som skrämselpropaganda. Jag antar att man på krogen nu kommer få höra från tjejerna man stöter på: "Nej tyvärr killen jag kan inte vara med dig, Stina Dabrowski har sagt att det är ett hot mot världsfreden att skaffa nordiska barn."

Jag tror att de flesta går inte till krogen för att skaffa barn. Och inte heller finns det många av den extrema åsikten.
2013-05-15, 17:43
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirog
Jag skulle vilja hävda det motsatta, krig gör att det blir större mångfald(genom våldtäkt).
Ett exempel, östfronten ww2.

Det som krävs för att det skall bli fred på jorden är en yttre fiende eller hot. tex utomjordingar, en komet, gammastrålning från en döende stjärna etc.

Kan också skapa ännu större motsättningar och domedagsgrupper. Så det är inte helt säkert. Tror inte att det kommer bli som Independance Day direkt.
2013-05-15, 17:43
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Borde inte rasblandningen gynna dig då eftersom din ras håller på att ta över?
Ta över? Ta över vadå om jag får fråga? Är det ett raskrig vi lever i?
2013-05-15, 17:44
Medlem
Sprutmusts avatar
Stina och hens kollegor brukar ju vara väldigt bestämda med att det inte finns olika raser. Hur tänker människan?
2013-05-15, 17:49
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Ta över? Ta över vadå om jag får fråga? Är det ett raskrig vi lever i?

Bara att jag fick nationalistiska vibbar från dig i alla dina inlägg och dessutom tjatas det om hur mångkulturen är public enemy number one, så jag antog om ditt fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in