2013-05-15, 22:56
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Det har jag aldrig förnekat. Däremot tenderar mångkulturalister, som ju påfallande ofta landar i marxistiskt tänkande, att envist vägra att erkänna arvets betydelse för utformningen av individen.

Ja, miljön påverkar oss också. Men den socioekonomiska förklaringen håller helt enkelt inte, eftersom de flesta fattiga inte stjäl, misshandlar, våldtar eller rånar.

Alltså har dessa något som skiljer dem från dem som begår brott utifrån SAMMA socioekonomiska betingelser, inte sant?

Att vissa folkgrupper begår markant mer brott än andra även i samma socioekonomiska status talar sitt tydliga språk.

Är inte mångkulturalist förspråkare så du kan skippa det snacket.
Nu var det inte samhällsstatus jag menade utan uppfostran även om utanförskap, diskriminering och andra socioekonomiska faktorer klart kan spela roll men främst är det uppfostran som spelar roll och dem 8 första åren enligt personlighetsforskarna som t.ex. Eriksson.

Sedan förstår jag inte hur ni kan ta afrikaner som ett exempel och applicera det på alla "blattar"? Vill någon förklara det för mig?
2013-05-15, 23:05
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Är inte mångkulturalist förspråkare så du kan skippa det snacket.
Nu var det inte samhällsstatus jag menade utan uppfostran även om utanförskap, diskriminering och andra socioekonomiska faktorer klart kan spela roll men främst är det uppfostran som spelar roll och dem 8 första åren enligt personlighetsforskarna som t.ex. Eriksson.

Sedan förstår jag inte hur ni kan ta afrikaner som ett exempel och applicera det på alla "blattar"? Vill någon förklara det för mig?

Men uppfostran har ca 50 procents makt över individen, om man ska tro de forskare som sysslar med arvsanlag. Är uppfostran bra och sund kan den "vinna" över dåligt arv, är den dålig och i kombination med dåligt arv kan resultatet bli katastrofalt. Ibland inte, vilket brukar räknas till den Tredje Faktorn inom genetiken - den fria viljan, i brist på bättre ord.

Jag tar klumpar inte ihop negrer och svartskallar. När jag diskuterar saken seriöst och grundligt så vill jag titta på VARJE enskild etnisk grupp. Afrikaner leder brottsligan, tätt följda av mellanösternfolk, som i sin tur är följda av "klassiska" svartskallar från Balkan och polacker och annat från Östeuropa.

Juggar är inte alls lika brottsliga som negrer och araber, men de ÄR jävligt mycket mer brottsliga än de flesta andra etniska grupper i landet.
2013-05-15, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissingContest
Du inleder bra, men sen faller det ganska fort!
Det är sant att teknologi bär möjligheten att skapa ett bättre samhälle i framtiden, men det är knappast sant att vi befinner oss där idag!
Talar du om genmodifikation eller donationer?
Donationer finns idag. I Danmark är det faktiskt ganska vanligt redan idag, och föräldrarna får själva välja och vraka bland "elitmänniskor".

Genmodifikation finns också idag, överallt runt omkring oss. Främst i maten du antagligen äter. För att använda genmodifikation på människor så behöver vi nog ett antal år till, men det skulle med stor sannolikhet vara fullt redo att användas inom under 50 år.

Hur lång tid tar "er" metod för att låt oss säga höja avkommornas snitt-IQ med 25%, tro? 500 år? 2000? Mer? Min metod skulle göra det i princip direkt från den dagen det är redo att användas.

Billigare. Friare. Humanare. Effektivare. Utan våld eller tvång och allt ofantligt mycket snabbare.
(Jag talar nu alltså om genmodifikation, och inte selektiv donation som redan finns idag.)

Citat:
Det saknas i första hand diagnostiska metoder för att överhuvudtaget (rättssäkert) kunna göra de analyser ditt inlägg vill främja.
Va, vad pratar du om? Vilka analyser är det du menar inte är "rättsäkra"? Hur kan en vetenskaplig analys vara rättsosäker menar du, och varför är detta ett större hinder än vad jag får anta vara din metod som ju faktiskt är ännu mer rättsosäker, för att inte tala om mer osäker rent resultatsmässigt?

De enda analyser mina metoder skulle kräva görs redan idag. Faktum är att jag själv en testperson. Jag vet även om ett flertal av de gener jag bär på, och vilka effekter de har. Bland annat hur mina gener påverkar t.ex. mitt IQ, som vi främst talar om i den här tråden.

Dessa "analyser" finns alltså idag. Även om metoderna inte är fullt utvecklade så fungerar de ändå ofantligt mycket bättre redan idag i jämförelse med vad primitiv, dyr och ineffektiv "rasåtskiljning" skulle innebära.

Citat:
Det saknas även medicinskt beprövade metoder att göra något åt de "problem" man med sådana diagnostiska metoder skulle kunna säkerställa.
Inte alls. Inom vissa områden, kanske. Men fortfarande betydligt effektivare än er metod - idag. Alla de problem du menar att "mina" metoder har - har även dina många gånger värre.

Citat:
Till sist saknas det politiskt mandat att dels främja forskning inom dessa områden, dels anpassa vårt rättssystem efter eventuella forskningsresultat.
Återigen - varför återkommer du till att mina metoder har dessa problem när era metoder också har dessa problem många gånger om?

Citat:
Det finns med andra ord i nuläget noll och ingen chans att det du beskriver skall kunna inträffa!
Jag tycker som sagt att du kommer med argumentationsfel när du kritiserar mina metoder för någonting som era metoder har ännu större problem med.

Detta är den snabbaste, billigaste, mest pricksäkra, humana, friaste, effektivaste och fredligaste metoden av alla - och det är nära till hands. Till och med om genmodifikation inte används på människor (vad vi vet) idag.

Edit:
Hehe, se där!
En snabb Googling visade mig att genmodifierade människor redan existerar idag, fullt friska och hälsosamma.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-43767/Worlds-GM-babies-born.html

Roligt är att vissa är rädda för att detta kan skapa nya, friskare och intelligentare människor
Citat:
Geneticists fear that one day this method could be used to create new races of humans with extra, desired characteristics such as strength or high intelligence.

Hur som helst, såhär gick det till:
Citat:
They took eggs from donors and, using a fine needle, sucked some of the internal material - containing 'healthy' mitochondria - and injected it into eggs from the women wanting to conceive.
Because mitochondria contain genes, the babies resulting from the treatment have inherited DNA from both women. These genes can now be passed down the germline along the maternal line.

Jag tror minsann att genmodifikationen har kommit betydligt längre än vad man kan tro
Senast redigerad av nummer10011 2013-05-15 kl. 23:47.
2013-05-15, 23:14
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Men uppfostran har ca 50 procents makt över individen, om man ska tro de forskare som sysslar med arvsanlag. Är uppfostran bra och sund kan den "vinna" över dåligt arv, är den dålig och i kombination med dåligt arv kan resultatet bli katastrofalt. Ibland inte, vilket brukar räknas till den Tredje Faktorn inom genetiken - den fria viljan, i brist på bättre ord.

Jag tar klumpar inte ihop negrer och svartskallar. När jag diskuterar saken seriöst och grundligt så vill jag titta på VARJE enskild etnisk grupp. Afrikaner leder brottsligan, tätt följda av mellanösternfolk, som i sin tur är följda av "klassiska" svartskallar från Balkan och polacker och annat från Östeuropa.

Juggar är inte alls lika brottsliga som negrer och araber, men de ÄR jävligt mycket mer brottsliga än de flesta andra etniska grupper i landet.

Precis, en god uppfostran kan vinna över dålig arv. Det är mycket svårt att vinna över dålig arv med en dålig uppfostran även om undantag självklart finns.

På tal om juggar så var det inte precis bosniaker som utförde en massmord...

Brotten skiljer sig åt men tendens till aggressitivitet finns bland juggarna också. Trafficking leds ju av mestadels gamla sovjetstatsmedborgare och juggar sist jag kollade. Afrikaner visar sitt lite mer primitivt.
2013-05-15, 23:17
Medlem
Trondurs avatar
Dabrowski... Vi kan ju börja med Israel och judarna, då?
Eller hur? Om judarna försvinner så blir det ju mindre krig i mellanöstern.

http://www.youtube.com/watch?v=lKDeyuM0-Og
2013-05-15, 23:18
Medlem
Missingno.s avatar
Det är ju bara att kolla på Palestina där dom blandat en hel del raser och det måste nog vara en av världens fredligaste platser?
2013-05-15, 23:21
Medlem
Fjodorovs avatar
Hur hade hon tänkt genomföra detta? För hon inser väl att det skulle betyda att alla olika folkslag måste blandas ihop och inte bara negrer/araber/asiater och vita.

Skall de tvinga oss till rasblandning? För verkligheten motsäger att rasblandning är något som merparten utav befolkningen inte vill göra.

Äckliga jäkla sociala konstruktörer. Slående att hon är gift med en jude också säkert bara en tillfällighet.
2013-05-15, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Margaery
Bland det dummaste jag någonsin hört. Rasism är bland de minsta orsakerna till krig och elände.

Att alla ser ut som en bajsbrun sörja löser inte ett jävla skit.

Dessutom så skulle IQ-snittet att minska rätt rejält vilket inte skulle hjälpa mänskligheten direkt.

Typisk rasist som måste dela in människor i färgskalor. För några dagar sedan sände CNN ett program om blonda blåögda svarta afrikaner med vit hud som har albinism. De diskrimineras av vissa afrikaner för att de ser ut som vita. Tycker du som rasist att de är bättre afrikaner för att de har mindre pigment i likhet med vita?

http://edition.cnn.com/video/?/video/international/2013/05/13/african-voices-josephat-torner-albinism-b.cnn
2013-05-15, 23:49
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X
Typisk rasist som måste dela in människor i färgskalor. För några dagar sedan sände CNN ett program om blonda blåögda svarta afrikaner med vit hud som har albinism. De diskrimineras av vissa afrikaner för att de ser ut som vita. Tycker du som rasist att de är bättre afrikaner för att de har mindre pigment i likhet med vita?

http://edition.cnn.com/video/?/video/international/2013/05/13/african-voices-josephat-torner-albinism-b.cnn

Kul att du tar upp det, tycker du albino-negrerna är som européerna? Erkänner de skillnader mellan folk och folk och inser du att det inte handlar om hudfärg eller hårfärg (trots att vissa folk rent generellt har vissa karakteristiska drag) utan att det handlar om Arvsanlag?

Samtidigt så finns där folk som helt öppet talar om att gener kan påverka beroende, psykopati, våldsbenägenhet m.m.

Utöver detta, anser du att våldsbenägenhet eller om någon är psykopat gör det till en sämre människa än någon som inte är det?

Vill du då hellre ha ett samhälle med en massa våldsbenägna psykopater eller trevliga samhällsmedborgare?

2013-05-15, 23:52
Medlem
IceEyess avatar
Oerhört bisarr och ogenomtänkt vision. Omfattande beblandning av olika folkgrupper är inte allt för sällan orsak till blodiga konflikter.
2013-05-16, 00:08
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
... varför ens bemöta ett sådant uttalande, det värsta är inte vad hon säger, utan att hon tillåts säga sådant i riksmedia.

Är det bara jag som inbillar mig eller är det så att propagandan i riksmedia har skruvats upp i intensitet, fanatism? Jag har en granne som har på sin radio som det verkar strömma kulturmarxistisk propaganda hela dagen lång och hon verkar obekymrat lyssna på skiten. De svenska åsnorna har ingen aning om inte själva vilket jävla parodisamhälle de bor i.
2013-05-16, 00:14
Medlem
Sluta med religioner så blir det fred på jorden, speciellt Islam, den i nuläget sjukaste religionen, fast Kristendomen är inget att hänga i granen heller om man ser på USA, dom åker ju runt på krigs turnéer runt om i världen.
Något som verkligen bör förbjudas är lagar baserade på religion. (sneglar på Islam )

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in