2013-05-13, 17:00
Medlem
Har haft lite funderingar på att köpa hus/lägenheter av kronofogden genom exekutiv auktion.
För att sen i sin tur hyra ut i andra hand. Finns det lönsamhet i det?

Jag tror man kan göra riktigt bra affärer på detta sätt. Folk kanske inte riktigt vågar chansa på att köpa av kfm. Jag har en känsla av att man kan göra en del kap. Någon som har några tips och råd? Kanske känner någon som sysslat med detta tidigare?
Citera
2013-05-13, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvetsarnW
Har haft lite funderingar på att köpa hus/lägenheter av kronofogden genom exekutiv auktion.
För att sen i sin tur hyra ut i andra hand. Finns det lönsamhet i det?

Jag tror man kan göra riktigt bra affärer på detta sätt. Folk kanske inte riktigt vågar chansa på att köpa av kfm. Jag har en känsla av att man kan göra en del kap. Någon som har några tips och råd? Kanske känner någon som sysslat med detta tidigare?

Mitt råd är att syna objektet kritiskt så inihelvete. Då Kfm friskriver sig från doldafel tex.

Annars tycker jag att iden är rätt smart. Får man lgh/huset till ett bra pris så kan man nog göra sig en hacka. Tex hyra ut det i 5-10 år och sen sälja av det.
Citera
2013-05-13, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiffoMuff
Mitt råd är att syna objektet kritiskt så inihelvete. Då Kfm friskriver sig från doldafel tex.

Annars tycker jag att iden är rätt smart. Får man lgh/huset till ett bra pris så kan man nog göra sig en hacka. Tex hyra ut det i 5-10 år och sen sälja av det.

Ja, jag har förstått det och självklart får man räkna med att det kan finnas en hel del fel. Eftersom ägaren hamnat i en sån sits att husets tas av kfm, så står nog inte saker som renovering av badrummet t.ex. på en priolista för denna.

Eller hur! Ska definitivt kika runt och höra mig för. Marknaden för uthyrning i andra hand är riktigt stor och det är bara att välja o vraka mellan potentiella potentiella blivande hyresgäster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in