2013-05-13, 08:54
Medlem
Särskilt när jag kopierar över nätverket är överföringshastigheten väldigt ojämn. Har tittat på TeraCopy, FastCopy etc som sägs snabba upp kopiering och göra den mer stabil, dessutom kan man pausa. Någon som testat i Windows 7? Era åsikter, vilket program är bäst?

Inga gissningar tack om ni inte testat programmen.
Citera
2013-05-13, 09:44
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Allt är väl snabbare än Windows egen kopieringsfunktion i utforskaren.

Jag använder Total Commander (sen mer än 10 år) då den inte först beräknar hur lång tid det ska ta. Samt att jag kan få med NTFS-behörigheterna. Och inte att förglömma så fortsätter den förbi filer som finns - inte som Windows och avbryter när den kör fast.
Citera
2013-05-13, 10:32
Medlem
headsteps avatar
Fan testar du inte själv för, är du ett retard månntro?

Ja, teracopy är bättre än Windows egna.
Citera
2013-05-13, 10:39
Medlem
Kan rekommendera teracopy!
Citera
2013-05-13, 11:25
Medlem
merlin2s avatar
terracopy är hastighetsmässigt marginaellt snabbare i windows 7 men i windows xp gick det upp till 4 ggr snabbare.

men det är just teracopys extra funktioner som gör den till ett väldigt bra. sedan beror det ju på vad du är ute efter, hastighet eller just dess extra funktioner. är det överföring över nätverket så kan den hjälpa då den har bättre cachning men kanske dags att du kollar även på nätverket och ser över vad är det som gör att det är så ojämn överföring.
Citera
2013-05-13, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av headstep
Fan testar du inte själv för, är du ett retard månntro?

Ja, teracopy är bättre än Windows egna.
För att det finns ett tiotal liknande program och undrar även om teracopy är den bästa alternativa kopieraren av dem som finns. Vill inte testa genom att installera alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in