2013-05-12, 22:29
Medlem
Kom över lite historier om den här serien idag och vill försöka reda ut om det ligger någon sanning i det man läser eller om det bara är historier? Producenten skulle väl ha blivit helt knäpp och serien blev visst bara mörkare och mörkare för varje avsnitt. Det sista avsnittet som sändes innefattade visst bara en massa människor som skrek eller liknande. Sedan ska det ha gjorts fler avsnitt som aldrig sändes. Han ville bland annat att en tjej skulle bli flådd levande och uppäten av ett skelett (som tydligen folk är skiträdda för än idag) men hela teamet vägrade. Han ska ha gjort det avsnittet på egen hand.

Folk ska även ha dött osv i samband med serien (fler än vad som anses normalt iaf) osv. Har försökt klicka mig fram på youtube men är för feg för att klicka på vissa videor då många är screamers och då sover inte jag på en vecka typ. Det verkar iallafall vara en sånhär, vad kallas det, när det är dockor som spelar? Ja ni förstår. Handlar om några pirater tydligen, men har inte hittat något helt avsnitt att kika på. Kommer mest till det där sista avsnittet där alla bara skriker.

Det ska "vila något paranomalt" över detta och tyckte det skulle vara intressant om någon mer insatt kunde reda ut lite
Senast redigerad av MaSa123 2013-05-12 kl. 22:32.
Citera
2013-05-12, 22:42
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaSa123
Kom över lite historier om den här serien idag och vill försöka reda ut om det ligger någon sanning i det man läser eller om det bara är historier? Producenten skulle väl ha blivit helt knäpp och serien blev visst bara mörkare och mörkare för varje avsnitt. Det sista avsnittet som sändes innefattade visst bara en massa människor som skrek eller liknande. Sedan ska det ha gjorts fler avsnitt som aldrig sändes. Han ville bland annat att en tjej skulle bli flådd levande och uppäten av ett skelett (som tydligen folk är skiträdda för än idag) men hela teamet vägrade. Han ska ha gjort det avsnittet på egen hand.

Folk ska även ha dött osv i samband med serien (fler än vad som anses normalt iaf) osv. Har försökt klicka mig fram på youtube men är för feg för att klicka på vissa videor då många är screamers och då sover inte jag på en vecka typ. Det verkar iallafall vara en sånhär, vad kallas det, när det är dockor som spelar? Ja ni förstår. Handlar om några pirater tydligen, men har inte hittat något helt avsnitt att kika på. Kommer mest till det där sista avsnittet där alla bara skriker.

Det ska "vila något paranomalt" över detta och tyckte det skulle vara intressant om någon mer insatt kunde reda ut lite

Enligt den här länken är det ett påhitt http://www.urbandictionary.com/defin...=Candle%20Cove. Tydligen skapat via ett forum, så det gäller att granska vad folk skriver på forum.
Citera
2013-05-12, 22:58
Medlem
MystEquals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Enligt den här länken är det ett påhitt http://www.urbandictionary.com/defin...=Candle%20Cove. Tydligen skapat via ett forum, så det gäller att granska vad folk skriver på forum.
Ja det är en fiktiv serie som det pratas om på ett fiktivt forum, en så kallad "creepypasta", google it.

Du gör skäl för ditt nick, Kjellkritisk .
Citera
2013-05-12, 23:01
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MystEqual
Ja det är en fiktiv serie som det pratas om på ett fiktivt forum, en så kallad "creepypasta", google it.

I'll do my best

Fast jag läste slarvigt och missade fake chat forum, men även solen har fläckar
Senast redigerad av kjellkritisk 2013-05-12 kl. 23:30.
Citera
2013-05-12, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MystEqual

Även om det nu skulle vara en "creepypasta" så finns väl ändå dessa sjuka avsnitt på riktigt? En BARNserie med dockor som bara blir sjukare och sjukare är ju faktiskt läskigt nog.
Citera
2013-05-12, 23:12
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaSa123
Även om det nu skulle vara en "creepypasta" så finns väl ändå dessa sjuka avsnitt på riktigt? En BARNserie med dockor som bara blir sjukare och sjukare är ju faktiskt läskigt nog.

Om det finns några avsnitt så är de fejkade. Lätt att skapa.
Citera
2013-05-13, 14:43
Medlem
elimicmats avatar
För skojs skull kollade jag efter avsnitt första gången jag läste denna creepy pasta. Var några år sedan nu men då fanns det några dåligt fejkade avsnitt, inte värt att lägga ner tiden att titta på.... Dock gav historien kalla kårar på ryggen....

Däremot sökte jag efter "red mist" avsnittet av Spongebob a.k.a. Squidwards suicide. Verkade vara ett roligt avsnitt...
Citera
2015-01-08, 21:57
Medlem
Tallenzs avatar
Candle Cove är nu creepypasta men det har varit ett riktigt barnprogram. Sjukt att det verkligen har funnits. Creepypastas brukar vara baserade på riktiga berättelser/program.
http://ichorfalls.chainsawsuit.com/2...5/candle-cove/
Citera
2015-01-09, 22:55
Medlem
A45Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallenz
Candle Cove är nu creepypasta men det har varit ett riktigt barnprogram.

Nej, det har det inte.

Citat:
Sjukt att det verkligen har funnits.

Nej, det har inte funnits.
Citera
2015-01-10, 01:37
Medlem
Tallenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A45B
Nej, det har det inte.

Nej, det har inte funnits.
Hur vet du?
Citera
2015-01-10, 12:40
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Hur vet du?

Om du läser på http://en.m.wikipedia.org/wiki/Kris_...r_and_producer ser du att det är en person som heter Kris Straub som skapat fenomenet, utförligare beskrivning av hur det gick till finns på http://knowyourmeme.com/memes/candle-cove där just länken du hade med beskrivs.

Nej barnprogrammet har ingen grund i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in