2013-05-12, 22:23
Medlem
Zarfots avatar
I förra veckan började jag få lite halsont som kulminerade i början på veckan och försvann för några dagar sedan. Dock så är mina halsmandlar svullna(känns konstiga) utan att jag har några som helst andra sjukdomsbesvär.

Vad fasen kan det vara för fel och hur ska jag tänka kring träning?
Citera
2013-05-12, 22:35
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfot
I förra veckan började jag få lite halsont som kulminerade i början på veckan och försvann för några dagar sedan. Dock så är mina halsmandlar svullna(känns konstiga) utan att jag har några som helst andra sjukdomsbesvär.

Vad fasen kan det vara för fel och hur ska jag tänka kring träning?
Titta efter i munnen (gapa stort och spänn halsen). Se du gulvita klumpar vid mandlarna? Om ja, ta bort försiktigt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tonsillolit

Läs länken ovan med tillhörande bilder.
Citera
2013-05-12, 22:39
Medlem
Jag hade problem med halsbölder förra året som kom tillbaka hela tiden. Hade inga andra sjukdomsbesvär förutom att de var svullna och de kunde göra ont att svälja när det "kom tillbaka". Du kan ju ha någon infektion i kroppen också då halsmandlarna har en stor betydelse för immunförsvaret. Kan vara värt att kolla upp.
Citera
2013-06-22, 19:45
Medlem
Manboiiis avatar
Bumpar tråden

Jag har också så just nu, och ingen aning varför..
Hade väldigt lite rethosta under torsdagens arbetsdag. Närmre lunch började jag känna mig hängig och öm i ryggen.. Nu idag är jag fri från feber men halsmandlarna är väldigt lite svullna, lite ömma. Kan dricka å äta utan problem iaf, men det känns ändå lite.

Vad är grejjen? Har inga utslag eller nått sånt i halsen. Hade som sagt lite feber på torsdagskvällen och igår, men är borta idag.

Kan jag dricka några stänkare ikväll utan problem mån tro?
Jag har haft körtelfeber för typ 3år sedan om det gör någon skillnad.

Var det bara hostan som retade min halsmandlar, det kändes som jag hade slem i halsen bara som retades. Och eftersom dem retades fick jag svag feber? Så dom är bara retade just nu eller? Kan typ ingenting om det, bara en spekulation
Senast redigerad av Manboiii 2013-06-22 kl. 19:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in