Citat:
Ursprungligen postat av GrumpyOldMan
Har man kollat ditt blodtryck i två år och du har aldrig frågat efter resultatet? Har aldrig någon nämnt ett siffervärde, eller ens haft en kommentar?
Hur mycket är "höga" levervärden? Menar du specifikt S-ALAT? Visst kan man leva med det, men har du supit sönder levern totalt är dina dagar räknade. Har du en måttlig leverskada så gäller ett absolut alkoholförbud för resten av ditt liv.
Under 2 år har jag kollat blodtrycket av ren undersökning men bara fått höra att det kan vara slumpmässigt pga oro eller för liten vilo-tid. Det var läkaren jag träffa nu som påpekade att jag har högt blodtryck och varje gång jag gjort det så har det vart högt.
OM jag söp sönder under mina 2-3 månader i depression hur kommer det sig att mina värden var normala när dom testa innan jag fick antabus och att det SEN gick upp.
Efter att jag vart utskriven för 1 år sen så dricker jag knappt om det inte gäller någon högtid eller liknande med ett glas vin kanske, annars har jag numera och alltid haft innan svackan ren respekt för alkoholen o dess effekter.
Jag har kollat ASAT och ALAT och även några mer jag inte kan benämningar på.
Jag har kontaktat dom, jag har ifrågasatt. Hur kan jag säga att dom ignorerar mig om jag nu inte ens hade försökt?