2013-05-11, 17:08
Medlem
tja, har torskat bort mitt bankkort (vanligt bankkort swedbank) vad ska man göra för att få det skickat till Australien, Perth?

hur lång tid tar det?
kostar det någe?
Citera
2013-05-11, 17:10
Medlem
flashgrenades avatar
Varför inte bara mejla/ringa och höra med Swedbanks kundservice?
Citera
2013-05-11, 17:11
Medlem
Hur du än gör lär du ju behöva ta kontakt med Swedbank, så varför inte börja med det och ställa alla frågor till dem?
Citera
2013-05-11, 17:38
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theananas
tja, har torskat bort mitt bankkort (vanligt bankkort swedbank) vad ska man göra för att få det skickat till Australien, Perth?

hur lång tid tar det?
kostar det någe?

Du kommer inte få det skickat till Australien, det skickas till din folkbokförda adress, någon får i så fall vara där och sedan skicka det till dig. Det brukar ta kring upp till 7 arbetsdagar att få nytt kort hem, sedan får du räkna med att det ska skickas iväg till australien.

E-leg kanske? Fast det fungerar bara över nätet då visserligen.

Det här hittade jag på Swedbanks sida, en mycket bra sida som du borde ha tittat på från första början.

"Om du har förlorat ditt kort utomlands kan du i vissa fall även få hjälp med att få ett ersättningskort eller en kontantutbetalning så att du kan fortsätta din resa. Ett ersättningskort eller ett kontantuttag kostar 400 kronor. Kontakta Kortservice utland för tips och råd angående ditt kort, ring +46 8 411 10 20."

För att göra det lättare för dig, ett kontattutag (tillfälligt) kostar dig inte 400 SEK varje tillfälle, utan du tar ut en viss summa direkt och det kostar dig 400 SEK.
Senast redigerad av Slitet-Golv 2013-05-11 kl. 17:42.
Citera
2013-05-11, 17:44
Medlem
perfas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Du kommer inte få det skickat till Australien, det skickas till din folkbokförda adress, någon får i så fall vara där och sedan skicka det till dig. Det brukar ta kring upp till 7 arbetsdagar att få nytt kort hem, sedan får du räkna med att det ska skickas iväg till australien.

E-leg kanske? Fast det fungerar bara över nätet då visserligen.

Det här hittade jag på Swedbanks sida, en mycket bra sida som du borde ha tittat på från första början.

"Om du har förlorat ditt kort utomlands kan du i vissa fall även få hjälp med att få ett ersättningskort eller en kontantutbetalning så att du kan fortsätta din resa. Ett ersättningskort eller ett kontantuttag kostar 400 kronor. Kontakta Kortservice utland för tips och råd angående ditt kort, ring +46 8 411 10 20."

För att göra det lättare för dig, ett kontattutag (tillfälligt) kostar dig inte 400 SEK varje tillfälle, utan du tar ut en viss summa direkt och det kostar dig 400 SEK.

Först säger du att man INTE kan få ett kort skickat till Australien för att sedan citera Swedbanks egen information att man kan få ett skickat till en kostnad av 400 kr? Hur vill du ha det?

Ring bara och begär att få ett skickat till Australien. Kostar pengar som sagt och tar runt en vecka så har du det.
Citera
2013-05-11, 18:09
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perfa
Först säger du att man INTE kan få ett kort skickat till Australien för att sedan citera Swedbanks egen information att man kan få ett skickat till en kostnad av 400 kr? Hur vill du ha det?

Ring bara och begär att få ett skickat till Australien. Kostar pengar som sagt och tar runt en vecka så har du det.

Jag säger det enligt den information som _jag_ hade och sedan citerade Swedbank som hade en annan information. Normalt sett skickas bara sådana kort till sin folkbokförda adress. Jag hade lika gärna kunnat deleta min föregående text som visade att jag hade fel, men gjorde inte det.
Citera
2013-05-11, 18:32
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Tänk på att i fall du använder Visa, så kommer inte Swedbank att skicka ett nytt Visakort eftersom dom inte kommer fortsätta ha Visa alls. Alla som vill förnya Visa måste istället ansöka om ett annat kort t.ex Mastercard.
Citera
2013-05-11, 20:05
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Tänk på att i fall du använder Visa, så kommer inte Swedbank att skicka ett nytt Visakort eftersom dom inte kommer fortsätta ha Visa alls. Alla som vill förnya Visa måste istället ansöka om ett annat kort t.ex Mastercard.

Fast det är väl över ett år sedan? Minns när jag fick mitt kort, ett MC, blev lite putt då Visa såg finare ut. Dock fungerar kortet precis som vanligt.
Citera
2013-05-11, 20:13
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Fast det är väl över ett år sedan? Minns när jag fick mitt kort, ett MC, blev lite putt då Visa såg finare ut. Dock fungerar kortet precis som vanligt.

Ja, jag har för mig att dom började informera om det för något år sedan. Men dom som har kort som går ut i 2013, -deras kort gäller tills det går ut, men dom får alltså inte förnya det om dom skulle tappa kortet eller om det blir förstört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in