• 1
  • 2
2013-05-13, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gemigenanledning
Ja har haft en hemsk barndom o tycker att man kan skylla på de en hel.

Du kan inte skylla på barndomen däremot en delförklaring.
Arv/Miljö.
Citera
2013-05-13, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippifina
Problemet med en del personlighetsstörningar och annat är att personen saknar självinsikt om eget beteende. När det gäller aggressivitet finns också en inte försumbar ärftlighet men om man nu är så medveten att man anser att allt grundar sig i barndomen så har man också en möjlighet, jag skulle vilja benämna det som skyldighet, att söka hjälp
Majoritetens diktatur alltså.

Vad säger att en individ med personlighetsstörningar saknar insikt? Och om jag är skapad av Herren för att vara som jag är, men, du har ändrat samhället, är det samhället eller Herren som skapat mig rätt? Ska jag omdanas så att samhället får sitt puttinutt?
Undrar vad som kommer att vara på tapeten om 200 år, inte samma, definitivt.
Citera
2013-05-13, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Du kan inte skylla på barndomen däremot en delförklaring.
Arv/Miljö.

i så fall 10% arv o 90 miljö. Miljön ja växt upp i är helt ouppfattbart för de flesta människor som haft normalt liv. Ja skrev inte lyckligt liv, utan bara normalt.
Citera
2013-05-13, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gemigenanledning
i så fall 10% arv o 90 miljö. Miljön ja växt upp i är helt ouppfattbart för de flesta människor som haft normalt liv. Ja skrev inte lyckligt liv, utan bara normalt.
Så kan det vara.
Citera
2013-05-13, 13:02
Medlem
Pippifinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Majoritetens diktatur alltså.

Vad säger att en individ med personlighetsstörningar saknar insikt? Och om jag är skapad av Herren för att vara som jag är, men, du har ändrat samhället, är det samhället eller Herren som skapat mig rätt? Ska jag omdanas så att samhället får sitt puttinutt?
Undrar vad som kommer att vara på tapeten om 200 år, inte samma, definitivt.

Jag skrev inte samtliga. Det säger medicin och beteendevetenskap - säkerligen okända för dig båda två. Jag tror inte på någon "Herre" personligen men det står dig fritt att flytta till en öde ö ensam med ditt eget mående och tro. Så länge du vistas i samhället så krävs viss anpassning, ja. Precis som samhället finns för dig i form av vård och bidrag, sånt finns ju däremot inte på den öde ön...Men Herren förser dig säkert!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in