• 1
  • 2
2015-05-31, 13:37
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Det är skitsvårt att få in såna där grepp på personer som har jämnbördig eller större styrka än dig.
Om du vill lära dig att ta hand om personer utan slag är det BJJ och brottning du är ute efter, inte aikido.
Nej, Aikido är inte ett alternativ för självförsvar. Det är nog bland det allra sämsta du kan träna.

MMA är inte "stenhårt" för nybörjare det är som vilken kampsport som helst med kontakt. Och kontakt är ett måste för självförsvar. Du måste ha sparring som ett regelbundet inslag i träningen. Men för all del kör på aikido om du tycker det verkar vara en rolig hobby. Men ha inga illusioner om att det är användbart.

Men finns det inget självförsvar som inte är så homoerotiskt att man ska hålla på o ligga på varandra o någon sport där man inte blir slagen och sparkad på hela tiden. Så trist att få enorma blåmärken o typ inte få in något själv. Vad sägs om wing chun annars? Tycker i alla fall att akido ser lite kul ut...
Citera
2015-05-31, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Men finns det inget självförsvar som inte är så homoerotiskt att man ska hålla på o ligga på varandra o någon sport där man inte blir slagen och sparkad på hela tiden. Så trist att få enorma blåmärken o typ inte få in något själv. Vad sägs om wing chun annars? Tycker i alla fall att akido ser lite kul ut...

Om du tycker det är homoerotiskt att brottas så kanske du behöver se över din läggning. Är du innerst inne lite rädd att du skulle gilla det fel sätt? Du får inte enorma blåmärken av vanlig MMA-träning för nybörjare. Allting anpassas efter din nivå. Men att bli slagen och sparkad är nödvändigt för självförsvar, annars kommer du bli helt överrumplad om det sker på gatan. För att bli bra på att slåss måste du slåss, så enkelt är det. Det finns inga magiska träningsmetoder som gör dig bra på det utan att få på snoken.
Traditionella kampsporter är skit över lag för självförsvar.
Citera
2015-05-31, 16:01
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Om du tycker det är homoerotiskt att brottas så kanske du behöver se över din läggning. Är du innerst inne lite rädd att du skulle gilla det fel sätt? Du får inte enorma blåmärken av vanlig MMA-träning för nybörjare. Allting anpassas efter din nivå. Men att bli slagen och sparkad är nödvändigt för självförsvar, annars kommer du bli helt överrumplad om det sker på gatan. För att bli bra på att slåss måste du slåss, så enkelt är det. Det finns inga magiska träningsmetoder som gör dig bra på det utan att få på snoken.
Traditionella kampsporter är skit över lag för självförsvar.

Jag är bisexuell så visst men tycker det känns lite märkligt att ligga stånka med någon man ändå inte får kyssa.

Gick på mma förut. Tyckte inte att jag lärde mig något tyvärr. Det var bra för konditionen men annars handlade det mest om att man fick stryk en halvtimma per gång. Hade svårt att sova på kvällarna ibland pga all stryk jag fick. Fick riktigt ont i ryggen när de slängde mig efter man skulle ha "slutat" eller hade svårt att gå när de stod o matade sparkar mot låret. Sen är jag dålig på sånt så kunde inte ge tillbaka. Kände mest att jag var deras slagdocka så var gaska trist...

Aikido ser åtminstone lite roligt ut, om man lär sig.
Citera
2015-05-31, 20:51
Medlem
Låter som du tränade på en riktigt dålig klubb förut! På min MMA-klubb är alla supertrevliga och peppande. Tempot anpassas alltid efter den som vill ta det lugnt eller är nyast. Tekniker demonstreras och förklarad genomgående och pedagogiskt. Tränaren går runt och kollar på ALLA som tränar och ger tips. Så ska det vara på alla kampsportsklubbar oavsett stil.

Du verkar förövrigt redan bestämt dig för aikido. Pröva det då. Du behöver inte våran tillåtelse
Citera
2015-05-31, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amsicora
i kombination med allehanda tillgängliga vapen, järnrör som ligger drällandes osv).
Vilken normal person har järnrör drällandes för att nita folk med?
Citera
2015-05-31, 23:53
Medlem
one_sizes avatar
Vafan, ta lite judo, sport jj eller fullkontaktskarate att blanda med aikido så kommer det gå fint. Även om det är osannolikt att en mmaklubb håller på så som det beskrivs här så har jag ALDRIG sett en normal judo, sport jj eller kyoukushin som gör det, det där med barnverksamhet stället rätt så höga krav.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in