Citat:
Ursprungligen postat av
impasto
Om du tycker det är homoerotiskt att brottas så kanske du behöver se över din läggning. Är du innerst inne lite rädd att du skulle gilla det fel sätt? Du får inte enorma blåmärken av vanlig MMA-träning för nybörjare. Allting anpassas efter din nivå. Men att bli slagen och sparkad är nödvändigt för självförsvar, annars kommer du bli helt överrumplad om det sker på gatan. För att bli bra på att slåss måste du slåss, så enkelt är det. Det finns inga magiska träningsmetoder som gör dig bra på det utan att få på snoken.
Traditionella kampsporter är skit över lag för självförsvar.
Jag är bisexuell så visst men tycker det känns lite märkligt att ligga stånka med någon man ändå inte får kyssa.
Gick på mma förut. Tyckte inte att jag lärde mig något tyvärr. Det var bra för konditionen men annars handlade det mest om att man fick stryk en halvtimma per gång. Hade svårt att sova på kvällarna ibland pga all stryk jag fick. Fick riktigt ont i ryggen när de slängde mig efter man skulle ha "slutat" eller hade svårt att gå när de stod o matade sparkar mot låret. Sen är jag dålig på sånt så kunde inte ge tillbaka. Kände mest att jag var deras slagdocka så var gaska trist...
Aikido ser åtminstone lite roligt ut, om man lär sig.