Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Jag är feminist mer för att skapa debatt på forumet, jag brukar sällan gå så långt i verkliga diskussioner som jag gör här. Men i jämförelse med de flesta FB:are är jag utan tvekan väldigt feministisk.
Det säger kanske också en del om mig (och för all del om dem) att jag har kallats grabbig av mina mer feministiskt orienterade vänner.
Jag har i övrigt fått för mig att folk som inte är helt omöjliga på att våga kalla sig feminister hellre än något IKEA-märkt, snällhumanistiskt "jämställdist" eller liknande är:
kickan2,
onit och
den där med en massa siffror... Några till kommer jag inte riktigt på.
*räcker upp handen*
Jag kan nog gå med på att kalla mig feminist, eftersom jag är hyfsat liberal anser jag att män och kvinnor ska ha samma rättigheter och samma möjligheter att forma sina egna liv och det är väl vad som brukar kallas "feminism".
Edit: För att svara på frågan i ursprungsinlägget så gissar jag att allt snack om satanistiska riter är gammaldags hederligt trams, vilket inte minst förstärks av SvD:s intervju med Eva Lundborg i helgen.
Dessvärre har ju det skapat en debattklimat som gör att de mörkare, mer konservativa makterna vinner framsteg. Feministerna har ju blivit slagpåse nummer 1 och i den allmänna villervallan blir det helt plötsligt ok igen att hävda att kvinnan bör gå i ett ledband mellan spisen och sängen.
Edit: Vad gäller feministernas närvaro här så domineras ju forumet dessvärre av rätt konservativa strömningar i många frågor, så jag gissar att de flesta som är för jämställdhet tycker att det är tröstlöst att försöka tjafsa emot Roger Persson och hans gelikar när de väl sätter igång. Samma sak gäller ju på invandringsforumet.