2013-05-11, 02:28
Medlem
Robinbobbaans avatar
Godkväll där alla.

Jag har idag införskaffat mig en sådan här E-Cigg och är inte så jätte kunnig inom detta området, jag snusar vanligtvis osv, men grejen är att jag köpte inte den för att sluta röka / snusa, jag ville bara ha något att roa mig med när jag te.x sitter vid datorn min, så tänkte varför inte, men min fråga är ju då om det är möjligt att fylla den med någon annan typ av vätska, vätskan som man egentligen ska fylla den med kostar runt 50kr och räcker iof ganska länge, men genom att jag inte är ute efter nikotinet i denna så tänkte jag om det typ går att fylla den med saft eller liknande bara för att få fram röken samt en trevlig smak.

Tacksam för svar
Ha en bra kväll!
Citera
2013-05-11, 03:22
Medlem
kzthzs avatar
Hade varit svincoolt ifall det hade gått! Var har du beställt den ifrån?
Citera
2013-05-11, 03:47
Medlem
Tjena! Kul att du har börjat med e cigg
Vätskan består till störsa delen av tre saker. Pg (propylenglykol), vg (glycerin) och smaker. Dessa saker kan tyvärr inte bytas ut mot tex saft.
Du måste nog köpa e juice ändå. Men om du har hittat en smak du gillar kan du köpa 30 ml flaskor som du då sparar pengar på.
Harebra!

-hXtenq
Citera
2013-05-11, 14:34
Medlem
Robinbobbaans avatar
Okej, tack då vet jag, jo det hade vart ganska härligt om det nu hade fungerat men om sagt, 50kr för 10ml som räcker bra jävla länge
Citera
2013-05-11, 14:35
Medlem
Robinbobbaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kzthz
Hade varit svincoolt ifall det hade gått! Var har du beställt den ifrån?
Köpte den i en butik nära Centralstationen i Uppsala
Citera
2013-05-11, 16:33
Medlem
Köp juice samt arom och börja blanda själv, då sparar du en hel del.
Citera
2013-05-11, 21:19
Medlem
Det enklaste för dig är att köpa no-nic-juice om du nu vill vara utan det. Butiken tog förmodligen ett högt överpris för juicen, vilket märke var det?

Om kina-juice (dekang/hangsen...) duger för dig kommer du undan svinbilligt om du handlar på rätt ställe. 18kr är nog det billigaste jag sett för 10ml-flaskor, men större volymer (30/50/100ml) är såklart mycket billigare.
Citera
2015-09-09, 12:21
Medlem
pinkapes avatar
Måste det vara propylen glykol i en e-cigg? Jag har lite fentanyl nässpray som jag skulle vilja ha i min ecigg. Klarar den av att förångas vatten eller har glykolen lägre kokpunkt?
Tacksam för svar
Citera
2015-09-14, 00:55
Medlem
Nidexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinkape
Måste det vara propylen glykol i en e-cigg?
Ja
Jag har lite fentanyl nässpray som jag skulle vilja ha i min ecigg.
går inte
Klarar den av att förångas vatten eller har glykolen lägre kokpunkt?
Tacksam för svar
Det går säkert men inget du kommer kunna inhalera.

Nu vet jag inte om du var sarkastisk eller inte men där har du svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in