2013-05-10, 20:28
Medlem
dajevlars avatar
Lägger detta i feminism-ämnet, men egentligen är det mycket större än så.

Sedan urminnes tider har människan utvecklats till att bli vad den är och utvecklat normer, regler och beteendemönster som har förbättrat vårt samhälle och gjort det till vad det är idag (eller VAR alldeles nyss, kanske man skulle säga).

De senaste 15-20 åren har denna uppbyggnad fått emotstå en serie av raserande faktorer, som idag faktiskt förstör vår samhällsuppbyggnad.

Man anser att man vet bättre än flera tusen (miljoner) års utveckling och biologiska strukturer när man menar att t.ex pojkar och flickor är LIKA varann från födseln och att det är VI som påverkar deras sätt.

Faktum är att det är en minoritet som för en majoritets talan. I en population så finns det alltid variationer. I en grupp om 500 flickor och 500 pojkar, så finns det alltid några flickor som är mer lik pojkarna och tvärtom… men MAJORITETEN har alltid förutbestämda faktorer INOM sig… rent biologiskt.

I det läge vi befinner oss i nu så verkar det vara MINORITETERNA som vill av resten ska, inte bara förstå dem, utan även AGERA som de vill. (Man kan även koppla in homosexualitet i detta, det är nästan likadant.). De beskyller dem som inte tycker som de för oförstånd, hat , ja t.o.m fascism.

Företag som visar en pojke med en hammare och en flicka med en docka får reprimander *suck*…

Resurser som skulle behövas på många andra håll läggs på att få folk att "inse" att så här är det, allt annat är förlegat.

Hur länge ska denna kaosartade, samhällsförstörande PARODI få fortgå?

Starka kvinnor talar på TV (som helst vill uppåt i sin egen karriär (ja, de är i minoritet) om kvinnoförtryck och uppmuntrar alla de som egentligen vill vara "vanliga" (pojke=pojke/flicka=flicka) att göra uppror mot denna "felaktiga bild av vår natur....

Ändå kan ingen offentlig person säga att han/hon INTE är feminist !

Hur länge ska denna kaosartade, samhällsförstörande PARODI få fortgå?
Citera
2013-05-10, 20:32
Medlem
Vad är det du ser som det största problemet av det här "tramset"?
Citera
2013-05-10, 20:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garmethew
Att de sista två hundraårens "norm" inte skall gälla troligen ... eller att "män inte är bäst" eller nåt annat antar jag. ...

Nåt "naturligt" förmodligen i alla fall .......
Citera
2013-05-10, 20:38
Medlem
dajevlars avatar
Citat:

Företag som visar en pojke med en hammare och en flicka med en docka får reprimander *suck*…

Resurser som skulle behövas på många andra håll läggs på att få folk att "inse" att så här är det, allt annat är förlegat.

Kvinnor som egentligen vill vara hemma med sina barn under deras uppväxttid känner ett tvång att arbeta istället.

Barnen känner sig otrygga när de inte får en fast punkt i tillvaron.

Största problemet är nog det sistnämnda. Vad tycker du?
Citera
2013-05-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar

Kvinnor som egentligen vill vara hemma med sina barn under deras uppväxttid känner ett tvång att arbeta istället.

Jag tycker att om ett företag får en reprimand inte rör mig i ryggen.

Vill kvinnor verkligen vara hemma med sina barn under deras uppväxttid? Vad ska de leva på då?
Citera
2013-05-10, 20:41
Medlem
dajevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att de sista två hundraårens "norm" inte skall gälla troligen ... eller att "män inte är bäst" eller nåt annat antar jag. ...

Nåt "naturligt" förmodligen i alla fall .......

Skulle faktiskt vilja säga att KVINNOR faktiskt är bäst. Speciellt när det gäller att forma samhället genom att uppfostra sina barn på ett älskvärt och pedagogiskt sätt. Män är underlägsna kvinnor rent biologiskt, därför är vi satta att ordna försörjningen......
Citera
2013-05-10, 20:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Kvinnor som skulle vilja arbeta känner ett tvång att vara hemma med sina barn och att inte klaga över isolering och begränsningar, män som vill vara hemma med sina barn känner ett tvång att arbeta och att inte splittra modern och barnet och bli en "latte-fjolla" ... är väl närmare sanningen, vill jag påstå om vi skall tala om attityder och förväntningar.
Citera
2013-05-10, 20:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Skulle faktiskt vilja säga att KVINNOR faktiskt är bäst. Speciellt när det gäller att forma samhället genom att uppfostra sina barn på ett älskvärt och pedagogiskt sätt. Män är underlägsna kvinnor rent biologiskt, därför är vi satta att ordna försörjningen......
Precis det du säger här .. se mitt förra inlägg...
Citera
2013-05-10, 20:43
Medlem
dajevlars avatar
Citat:
Jag tycker att om ett företag får en reprimand inte rör mig i ryggen.

Vill kvinnor verkligen vara hemma med sina barn under deras uppväxttid? Vad ska de leva på då?

Menar du att en mamma inte vill se sitt barn växa upp och utvecklas (vara hemma med sitt barn)? Villen varelse är du?
Citera
2013-05-10, 20:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Menar du att en mamma inte vill se sitt barn växa upp och utvecklas (vara hemma med sitt barn)? Villen varelse är du?
Menar du att en pappa inte vill det?
Citera
2013-05-10, 20:45
Medlem
dajevlars avatar
Citat:
Kvinnor som skulle vilja arbeta känner ett tvång att vara hemma med sina barn och att inte klaga över isolering och begränsningar, män som vill vara hemma med sina barn känner ett tvång att arbeta och att inte splittra modern och barnet och bli en "latte-fjolla" ... är väl närmare sanningen, vill jag påstå om vi skall tala om attityder och förväntningar.

Helt rätt. Bra sagt. Minoritet, majoritet säger jag. Jag anser att de FLESTA.....
Citera
2013-05-10, 20:46
Medlem
dajevlars avatar
Citat:
Menar du att en pappa inte vill det?

Du skrev:

Är du svår?

Edit: Sorry - inte du som skrev det - men du fortsatte :-)
Senast redigerad av dajevlar 2013-05-10 kl. 20:48.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in