2013-05-09, 09:08
Medlem
som frågan lyder, vart är alla valutahandlare? jag tycker mig inte hitta nästan något annat forum än flashback som är aktivt med handlare. vart håller alla hus?

jag vet iofs att forexhandel i sverige är väldigt litet, men lite större torde det allt vara :-)
Citera
2013-05-09, 15:50
Medlem
Finans.killens avatar
Finns en hel del trådar i ämnet;
https://www.flashback.org/sok/forex?f=260
Citera
2013-05-10, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Finns en hel del trådar i ämnet;
https://www.flashback.org/sok/forex?f=260

Så inom forexsverige så är det flashback som gäller? underligt hur det kan vara så litet här när marknaden är så stor internationellt
Citera
2013-05-10, 23:18
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laeppenn
Så inom forexsverige så är det flashback som gäller? underligt hur det kan vara så litet här när marknaden är så stor internationellt

Antal traders är nog inte så stort som man vill tro, anledningen till att det snurar runt så förbannat med pengar över gränserna är för att det krävs för allt annat; aktier, lån, handel, ALLT som har att göra med att man ska handla med någon med en annan valuta kräver ju att en bank växlar pengar åt dig när du begär en viss transaktion.

Vet faktiskt inte hur många renodlade valutahandlare vs aktietraders det finns, men det står i alla fall inte i proportion till hur stora de olika marknaderna är.
Citera
2013-05-11, 00:28
Medlem
Phillemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Antal traders är nog inte så stort som man vill tro, anledningen till att det snurar runt så förbannat med pengar över gränserna är för att det krävs för allt annat; aktier, lån, handel, ALLT som har att göra med att man ska handla med någon med en annan valuta kräver ju att en bank växlar pengar åt dig när du begär en viss transaktion.

Vet faktiskt inte hur många renodlade valutahandlare vs aktietraders det finns, men det står i alla fall inte i proportion till hur stora de olika marknaderna är.
Helt rätt och riktigt, retail traders inom FX är så obetydliga att så vitt jag vet inte ens räknas in i officiellt statistik över öppna positioner och sentimentsundersökningar
Citera
2013-05-13, 11:43
Medlem
Ah okej, ja det låter logiskt.
Men så vitt jag vet så har de flesta länder lite mer utspriden kunskap om valutahandel och då även dedikerade forum eller så, men sverige verkar vara rätt dött på den fronten förutom just då flashback vilket är väldigt trevligt
Citera
2013-05-24, 14:48
Medlem
Hej,

Lånar tråden lite.

Jag har handlat en del med valuta via Axitrader.com. Alltså inget svenskt bolag. Jag har endast handlat med microlots, lite för att se hur det fungerar och så. Inför deklarationen 2013 trodde jag att jag vart tvungen till att pilla med K4 på grund av alla de cfd's jag har köpt/sålt. Så vart ju naturligtvis inte fallet. Men ponera att jag handlar med vanliga kontrakt och göra feta profits från det. Vill inte skatteverket då att jag ska skatta på vinsterna som jag gör? Hur får de reda på att jag gör vinster? Är det när de ser att det börjar trilla in pengar på mitt svenska konto utifrån? För inte faen kan väl axitrader rapportera till svenska skatteverket, som till exempel de svenska bankerna gör?

Tacksam för svar
Citera
2013-05-29, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ass-turd
Hej,

Lånar tråden lite.

Jag har handlat en del med valuta via Axitrader.com. Alltså inget svenskt bolag. Jag har endast handlat med microlots, lite för att se hur det fungerar och så. Inför deklarationen 2013 trodde jag att jag vart tvungen till att pilla med K4 på grund av alla de cfd's jag har köpt/sålt. Så vart ju naturligtvis inte fallet. Men ponera att jag handlar med vanliga kontrakt och göra feta profits från det. Vill inte skatteverket då att jag ska skatta på vinsterna som jag gör? Hur får de reda på att jag gör vinster? Är det när de ser att det börjar trilla in pengar på mitt svenska konto utifrån? För inte faen kan väl axitrader rapportera till svenska skatteverket, som till exempel de svenska bankerna gör?

Tacksam för svar

Du gör bara vinster som du ska skatta när du plockat hem dem på Svenskt konto som jag fattat det.

MVH
Citera
2013-05-29, 15:59
Medlem
Phillemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prinsgoro
Du gör bara vinster som du ska skatta när du plockat hem dem på Svenskt konto som jag fattat det.

MVH
Givetvis inte, är du skriven i Sverige skattar du i Sverige på kapitalvinster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in