2013-05-09, 00:10
Medlem
Sidst jeg har bemærket, at flere mennesker i vores kirke er blevet påvirket af rusmidler til gudstjenester, som sidste lørdag på nadver, når en af ​​vores medlemmer droppede pulver i vinen og begyndte at tale i tunger meget usædvanlige.

Jeg har aldrig i min tid som præst her i Sverige oplevede noget lignende, og så har jeg stadig boede her i 12 år!

For at få involveret med lægemidler, når man er i en kirke, er blandt de mest umoralske mand kan gøre.

Hvordan i navnet Jesu bør løses på dette?
Citera
2013-05-09, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FaderMoral
Sidst jeg har bemærket, at flere mennesker i vores kirke er blevet påvirket af rusmidler til gudstjenester, som sidste lørdag på nadver, når en af ​​vores medlemmer droppede pulver i vinen og begyndte at tale i tunger meget usædvanlige.

Jeg har aldrig i min tid som præst her i Sverige oplevede noget lignende, og så har jeg stadig boede her i 12 år!

For at få involveret med lægemidler, når man er i en kirke, er blandt de mest umoralske mand kan gøre.

Hvordan i navnet Jesu bør løses på dette?

Genom att slänga den här tråden i papperskorgen?
Citera
2013-05-09, 00:30
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Det kallas nykristendom, har inget med droger att göra.

Finns inte en chans att du verkat som prelle i Sverige så länge och att du samtidigt har den okunskapen du beskriver. Nej, ta och stoppa opp en rödvit korv i röven danskjävel.

Tack för mig, jag hittar ut själv.
Citera
2013-05-09, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke

Finns inte en chans att du verkat som prelle i Sverige så länge och att du samtidigt har den okunskapen du beskriver. Nej, ta och stoppa opp en rödvit korv i röven danskjävel.

Må ikke komme og tale om ting, du ikke forstår!

Og dig, stop med de personlige angreb!
Citera
2013-05-09, 23:20
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silsan
Genom att slänga den här tråden i papperskorgen?

Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke

Har ni inget konstruktivt att tillföra så varför ens kommentera. Påhopp är även det bara onödigt, vi verkar vara tillbaka på lågstadiet ser jag.
Citera
2016-08-26, 20:55
Bannlyst
Är det i några speciella frikyrkor det är vanligare med droger under gudstjänsten, än andra?
Vineyard sägs ha sitt ursprung i hippietidens USA, förekommer det lika mycket droger hos den svenska moderna delen?
Kan tänka mig att många narcissistpastorer som hustlar de mindre begåvade, kör rätt hårt på koks?
Citera
2016-08-26, 21:34
Medlem
forfoxsakes avatar
Vad är du säker på föemommer?

Har ni ingen egen trygghet KANSKE substanser kan dyka upp för att hjälpa andligheten i en tomhet.

Ingen kan veta vad som dyker upp spontant.

Själv skulle jag nappat på LSD eller tryptaminer före en svag lantiskyrka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in