När jag var liten på 80-talet har jag ett minne av ett det gick 45min program som hetter typ "Vinterlovsmorgon" under just vinterlovet, dvs 21a december till nyår typ ELLER så var det bara en vecka under sportlovet. Halvkänd svensk skådis/programledare var just programledare. Kan inte hans namn men ser jag bara bild så känner jag igen honom klockrent.
Var väl typ som Sommarlovsmorgon fast med lite mer vintertema och jag tror att dom visade Narnia-avsnitt.
Någon som kan hjälpa mig med detta? Vad heter programledaren? Minns jag rätt? Någon som minns med mig?
Även jag minns detta, minns det som ett "vintrigt sommarlovsmorgon" men kortare helt enkelt. Det tråkiga var väl att det precis när det satt sig tog slut så att säga.
Jomän, en generationskompis till här. En programledare (vet inte om det förekom flera, eller om det gick flera år) var iaf Lennie Norman, som satt där och lirade gitarr och skojade till det.
Fantasyserien med talande lejon och annat (som jag senare fattade var Narnia) minns man också.
Det här såg man varje jullov under kanske 10 år. Minns att Narnia visades, och även Dårfinkar och dönickar i repris, men sen är det mörkt. Kommer ni ihåg fler filmer och tecknat? Djurgården? Snobben?
Lennart R Svensson. Han är väl kommunist? Var tog han vägen förresten?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!