2013-05-24, 11:36
Medlem
Rolhens avatar
Jag hade helt fel i mina misstankar då jag hela tiden trott på AB eller MB
Jag blev förvånad men har han dödat sin hund med händerna så är han känslokall
Han är väl personlighets störd . Där ingår psykopati
Citera
2013-05-24, 11:39
Medlem
Många som vet vem KJ är har ju sagt att han är väldigt intresserad av allt som har med döda, krig, mord, ja våld i allmänhet att göra. Han ska också vara intresserad av forensic, rättsvetenskap etc.
Om man nu tänker tillbaka på hans sätt att försöka dölja sitt brott verkar han inte vara särskilt påläst i ämnet. Tycker att hans eventuella diagnos skulle göra det enklare att dels, genomföra mord och styckning dels psyket (eller rättare sagt icke psyket) till att dölja brottet jämfört med en normal individ. Vill dock inte gå in på diagnoser igen!

Känner man inte empati kan man också genomföra brottet enklare utan samma påfrestning.
Jag tror att han styckade henne bara för att hon skulle försvinna ur hans värld.

jag tror ni förstår vad jag vill säga, det blev lite väl omständigt - sorry
Citera
2013-05-24, 11:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Fast med tanke på att det kanske saknas logiskt tänkande öht i en mördares huvud...? Han kanske tänkte att det var svårt att begrava/gömma en hel kropp för att det är svårgrävt i skogen. Flera små gropar är lättare att ordna, än en stor.

Vi kan ju bara spekulera i hur sjuk eller frisk KJ är men nog vill man ha så lite med en död kropp att göra som möjligt.

Men om man pratar logik så hade väl en bilresa cirka 10 mil utanför Boden, inne i de djupa skogarna varit att föredra framför ett militärt område nästan i centrala Boden.
Citera
2013-05-24, 11:40
Medlem
Sankaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Om det nu skulle visa sig vara hans kallingar och han styckat i lägenheten, vad gör då påsen med kallingarna på baksidan av berget på en bänk? Det är ingen väg man kör om man åker till fyndplatserna?
Mycket bra fråga. Kunde han ta sig den vägen kunde han också ha gömt småbyxorna mycket bättre.
Kanske troligast ändå att de inte har något med fallet att göra. Förmodligen hittar man konstigare saker än man kan föreställa sig om man inventerar gamla ödefort.
Citera
2013-05-24, 11:44
Medlem
Spindelfridas avatar
Åklagaren har idag begärt hämtning av flera personer till förhör.

http://www.expressen.se/nyheter/flera-hamtas-in-till-forhor-om-vatchareeya/
Senast redigerad av Spindelfrida 2013-05-24 kl. 11:48. Anledning: länk bifogad
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sankara
Mycket bra fråga. Kunde han ta sig den vägen kunde han också ha gömt småbyxorna mycket bättre.
Kanske troligast ändå att de inte har något med fallet att göra. Förmodligen hittar man konstigare saker än man kan föreställa sig om man inventerar gamla ödefort.

Finns bara två egentliga svar på vad påsen med kalsongerna gjorde där.
1 GM glömde dem där, pga mörker, fylla och stress.
2 Någon jävla lustigkurre placerade ut dem där för att få komma med i tidningen.
Citera
Medlem
Kan anledningen till styckningen vara likstelhet? Kan ju vara svårt att få ner en kropp som fastnat i en viss ställning i en mindre grop, därav styckningen? Långsökt?

Pågår också sök efter fler kroppsdelar samt ett mordvapen, betyder det att dom vet hur hon bragds om livet? Krossad skalle?
Senast redigerad av KSP 2013-05-24 kl. 11:46.
Citera
2013-05-24, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vi kan ju bara spekulera i hur sjuk eller frisk KJ är men nog vill man ha så lite med en död kropp att göra som möjligt.

Men om man pratar logik så hade väl en bilresa cirka 10 mil utanför Boden, inne i de djupa skogarna varit att föredra framför ett militärt område nästan i centrala Boden.
Risken att stöta på en polis på vägarna i västra norrbotten (den del jag valt för att dumpa en kropp) är extremt låg. Å andra sidan kollar de upp många av bilarna de möter, eftersom "tomresorna" är många. Att stoppas i en rutinkontroll med ett lik i bagaget är ju inte heller så lyckat...
Citera
2013-05-24, 11:47
Medlem
highfives avatar
Polisen söker med hundar i fortet.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6848811
Citera
2013-05-24, 11:48
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sankara
Inte direkt Karin Boye-klass...

Tyder på kärleksproblem, men det har vi väl redan fastslagit?

Tänk på att brevet är skrivet av en kusin till VB och inte VB. Bättre översättning till engelska finns redan i tråden
Citera
2013-05-24, 11:49
Medlem
Sankaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Finns bara två egentliga svar på vad påsen med kalsongerna gjorde där.
1 GM glömde dem där, pga mörker, fylla och stress.
2 Någon jävla lustigkurre placerade ut dem där för att få komma med i tidningen.
Apropå fylla, är det någon som vet hur KJ:s förhållande till alkohol är?
Enligt hans Netlog (från när han var 18) drack han inte ens öl, men kunde inte köra offret hem eftersom han hade druckit enligt egen uppgift?

Citat:
Kan anledningen till styckningen vara likstelhet? Kan ju vara svårt att få ner en kropp som fastnat i en viss ställning i en mindre grop, därav styckningen? Långsökt?
Lite. Rigor mortis avtar efter ett tag.

Edit;
Var lite otydlig i min första frågeställning, är det alltså någon som vet hur hans förhållande till alkohol var idag, fem år senare? När började han dricka, drack han mycket?
Citera
2013-05-24, 11:51
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Risken att stöta på en polis på vägarna i västra norrbotten (den del jag valt för att dumpa en kropp) är extremt låg. Å andra sidan kollar de upp många av bilarna de möter, eftersom "tomresorna" är många. Att stoppas i en rutinkontroll med ett lik i bagaget är ju inte heller så lyckat...

Jo, risken finns förstås, även om den bör vara liten, men man tycker den risken bör överväga den andra risken att liket kommer att hittas fortare eller att man själv blir sedd.

Vad innebär "tomresor"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in