2013-05-24, 01:33
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Uppenbarligen så har inte så många förstått. Alla är lika chockade"
Alla här kan inte "förstå" varför KJ sagt nå bisarrt om sin halsyster"

Alla här tänker att Gud, har man aspie hit o dit..

Om han är psykopat så läs på om vardags psykopater så kan all få svar på alla sin teorier.
För allt som alla här är så konfunderade om - finns svaret på Google,
PSYKOPAT

Ja, det verkar som att vi nått dit i boken nu. Det är nog tyvärr svaret på allas funderingar, det räcker naturligtvis inte med den andra förmodade diagnosen, den förklarar mer en utsatthet, vissa problem, men inte det här.
Citera
2013-05-24, 01:35
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Står upp?
Hur kan detta varit möjligt?

Känner bara att det var synd att jag inte lämnade tråden medan tid var, jag var "nöjd" med att inte förstå vad mps mått dåligt av, nu förstår jag. Tror inte att fantasin är värre än verkligheten den här gången. Fullständigt fruktansvärt! Man förstår att det är viktigt att hitta allt nu, så att folk slipper skräckfyllda upplevelser när de är ute i naturen den närmaste tiden. Tala om att ha förstört för folk, ingen vill väl gå i skogen mer.

Nu ska kommunen riva det huset, jag skulle tycka att de kunde riva alla ödehus. Inga hus ska stå med förspikade fönsterluckor, det kommer att skapa stor stress hos folk i Boden. Det är synd om alla där nu!
Citera
2013-05-24, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Känner bara att det var synd att jag inte lämnade tråden medan tid var, jag var "nöjd" med att inte förstå vad mps mått dåligt av, nu förstår jag. Tror inte att fantasin är värre än verkligheten den här gången. Fullständigt fruktansvärt! Man förstår att det är viktigt att hitta allt nu, så att folk slipper skräckfyllda upplevelser när de är ute i naturen den närmaste tiden. Tala om att ha förstört för folk, ingen vill väl gå i skogen mer.

Nu ska kommunen riva det huset, jag skulle tycka att de kunde riva alla ödehus. Inga hus ska stå med förspikade fönsterluckor, det kommer att skapa stor stress hos folk i Boden. Det är synd om alla där nu!

Jag tror faktiskt vetskapen om "arrangemanget" kan ha skyndat fram det beslutet. Faktiskt.
Om det har arrangerats, vilket jag tror eftersom jag litar på mina källor, så är det fullkomligt bisarrt. Ett konstigt jävla statement.

Jag tror vi får det bekräftat rätt snart om så är fallet, för det är inte avgörande för utredningen.
Citera
2013-05-24, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Ja, men med lite logik hade du förstått att hennes Facebook var länkad från bajs-kibba - som alltså inte längre finns på Facebook.
Brukar inte lägga namnet på vedervärdigt fula lik-tjejer på minnet. Men Johansson hette slynan i alla fall, precis som bajs-Kibba.

Du har inte tänkt på att den här tjejen eventuellt (och mest troligt) inte har något som helst med dessa hemskheter som skett att göra? Vad finns det då för anledning att på detta vis totalt smutskasta en helt vanlig tjej? (För att ja, trots hennes profilbild på facebook finns det möjlighet att hon är en i stora drag totalt helt normal tjej som bara vill experimentera med sin stil? Jag har träffat henne även om vi inte är "vänner" och har sett henne klädd/sminkad totalt normal och hon ser då ut som en vanlig brud som många i denna tråd säkert hade kunnat försöka ragga upp på krogen)
Är det så att hon legat med båda bröder Joh*ansson så är det så, det är inte olagligt att ligga så om det är därför du låtit bli hittills kan jag nu informera om att det är fritt fram att testa om du hittar nån som går med på det.
Otroligt omoget, elakt och onödigt att kalla någon du aldrig träffat för slyna, du skulle knappast vilja råka ut för något liknande själv. Hoppas att du också får mogna och odla lite folkvett någon gång.
Citera
2013-05-24, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om jag får tala i egen sak, och det får jag ju såklart , så misstänker jag starkt att det är så det förhåller sig. Varför tror jag det? Jo, dels för att polis, militär samt MPS hade ingen som helst aning om var de skulle söka, Sävast och Åberget gav ingenting. I media kunde vi läsa att alla intressanta platser var genomsökta och där fanns inte VB, det var man säker på. Söken stod stilla i avvaktan på nya tips som gav uppslag till nya områden att söka i. Här i tråden pratades det om området mellan Bodsvedjan och Ugglegatan 4, mobilen och masterna diskuterades för att försöka få fram ett logiskt område att söka i, det gav, vad jag tycker, att man hela tiden hamnade på ruta ett, dvs, Sävast - Åberget, samt älven.

Jag tittade på kartan, KJ var på tapeten hela tiden, och jag har ansett att han är prio ett på listan över intressanta personer baserat på statistik, erfarenhet samt vad som framkommit i tråden i form av skvaller och rykten, tror till och med att jag publicerade en sådan lista på fyra personer. Då borde det vara rimligt att utgå ifrån KJ, hur tänker en GM, var brukar en GM dumpa en kropp. Vad har han för intressen, hur var han som person, och det just hur han var fick man en ganska klar bild genom trådens resonemang samt privata PM med tips. Det gjorde honom ännu mer intressant i för min del.

Jag tänkte att eftersom att han är en MÖP, har ett överdrivet intresse för vapen och Försvarsmakten, spelar soft air gun, har uppträtt på ett oansvarigt sätt ute på stadens gator och torg(läs mina inlägg), har en vilja att tjänstgöra i Försvarsmakten, har antagits till sjukvårdsutbildning med placering i hemvärnsförband, antagligen via en frivilligorganisation, föräldrahemmet nära två stora fort, troligen lekt och vistats i området som liten, känner området och dess militära installationer, försvarsverk m.m. och vet vilka platser som är lämpliga för att spela soft air gun, och jag var övertygad om att han faktiskt gjort det på sådana platser då det ofta är en lämplig miljö med skyddsgropar, värnsystem, mindre byggnader osv. Det här gjorde att Gammelängsfortet blev högst intressant i mitt tycke.

Jag frågade, minns inte om jag gjorde det i tråden eller privat, om någon från Boden hört ryktas om, eller känner till platser kring Boden där det spelas soft air gun, jag fick iaf svar från en person som säger sig vara från Boden och som tipsade om att hen vid Gammelängsfortet sett air soft kulor.

Detta gjorde mig helt övertygad om att det borde vara en plats att söka på istället för att leta planlöst eller sitta med armarna i kors och vänta på att VB skulle höra av sig eller att någon kom in med ett intressant tips.

Bodengrabb ville ha söktips, det skrev hen i tråden, jag delgav det jag ansåg vara det mest logiska alternativet just då med tanke på att KJ var prio ett i mina ögon, troligen i många andras också. Polisen och MPS hade ju inte kommit ett steg framåt, och inte fanns det något som indikerade att de faktiskt skulle göra, de famlade i mörkret.

Jag lyfte Gammelängsfortet i tråden några gånger men ingen visade intresse, dock är jag övertygad om att ledningen för MPS, om inte i Norrbotten, så åtminstone högsta hönset i Göteborg har tagit del av det jag skrev, och sedan gick det som det gick.

Jag kan ha fel, men jag tror inte ett dugg på att rödhättan från MPS Norrbotten beslutade sig för Gammelängsfortet med hjälp av intuition och magkänsla som hon påstår. Hon har själv gått ut med att deras innersta krets tog ett initiativ och sökte på olika platser den dagen, därefter tog de sig till Gammelängsfortet i syfte att rekognosera för kommande sök. Frågan är varför de inte sökte där före de andra platserna? Det tyder på att de sökte planlöst helt utan en relevant analys i bagaget.

Antingen har de tagit del av min analys och ansett den vara värdefull, eller så chansade de helt enkelt, och då kan man undra om det var så mycket skicklighet den här gången, jag är tveksam.

Hur som helst är jag bara glad över att kunna göra nytta om jag har gjort det oavsett hur det gått till, dock hamnade jag på Gammelängsfortet med hjälp av analys, MPS gjorde sitt fynd av en slump. Bara säger!

Nån som tycker det är din förtjänst!

Och som tycker att Bodens poliser är klåpare...

Citat:
ÄR det så illa att den misstänkte gärningsmannen är densamme som den nu mördade kvinnan anmält flera gånger för olaga hot – och polisen har då inte ens haft förstånd att omedelbart sätta press på honom?

Är det dessutom så att han KAN klara sig undan detta bestialiska dåd på grund av en vansinnig lag som kräver att man ska kunna styrka att den som styckat någon – också mördat densamme – och inte bara ägnat sig åt någon obskyr hobby...

Är det så – då präglas inte bara polisens agerande av fullständig inkompetens- då är också lagstiftningen i Sverige sprungna från den tid då man brände kvinnor på bål – de brändes då de ansågs skyldiga till att vara häxor.
I dagens Sverige bränner man inte kvinnor och barn på bål – man ger istället fan i att skydda dem från våldsamma och hotfulla män – och slutresultatet blir det detsamma.

http://acdc-adhd.blogspot.se/2013/05/annu-ett-kvinnomord-som-kunde.html

Jag håller med!
Citera
2013-05-24, 01:59
Medlem
Tänkte komma med lite info angående skallgången;
har två kompisar som var med och gick i skallgången tillsammans med KJ.
De satt själva med honom eftersom de väntade på starttiden (på någon slags omgruppering på nytt område, skulle jag tro).

Eftersom han har ett rykte innan detta och de vet vem han är ville de inte gå med honom, men han insisterade verkligen att de tre skulle gå. De avfärdade det med att de skulle gå hem och äta snart ändå. Då hade han sagt "men är det inte viktigare att hitta en försvunnen flicka än att äta?"

Det är allt jag fått veta hittills iallafall. Om det är intressant eller inte får ni avgöra.
Citera
2013-05-24, 02:00
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av da_grace
Nej! KJ lämnade henne för en vän till mig ( Det har hon berättat i samband med VB försvinnandet)
Hade du ens kunnat drömma om detta? Märkte din kompis någon obehaglig sida hos KJ?
Citera
2013-05-24, 02:06
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poky
Tänkte komma med lite info angående skallgången;
har två kompisar som var med och gick i skallgången tillsammans med KJ.
De satt själva med honom eftersom de väntade på starttiden (på någon slags omgruppering på nytt område, skulle jag tro).

Eftersom han har ett rykte innan detta och de vet vem han är ville de inte gå med honom, men han insisterade verkligen att de tre skulle gå. De avfärdade det med att de skulle gå hem och äta snart ändå. Då hade han sagt "men är det inte viktigare att hitta en försvunnen flicka än att äta?"

Det är allt jag fått veta hittills iallafall. Om det är intressant eller inte får ni avgöra.
Hur kan man spela så?
Har man förträngt allt, eller njuter man av att se uppståndelsen.
Citera
2013-05-24, 02:06
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av da_grace
Dom är inte tillsammans längre så det är också hans x tjej!

Ja hon lämnade honom för att han var märklig, och bestämmande
( hon fick inte göra nått, som han inte samtyckte till) Och hon fick obehagliga vibbar från honom!

är vad hon sagt.

Jag undrar vad VBs polisanmälningar handlade om, och hoppas att journalisterna pressar polisen om det. Kan det vara så att hon anmälde sin kille ändå (polisen fegnekar?), tänk om hon anmälde en del sjuka saker han sagt (enligt vissa i tråden), och polisen har tänkt att det är fel på henne... eller, inte kunnat, vetat, eller förstått att de bör gör något. Väldigt svårt. Har de varit försumliga på något sätt, kunde hon ha levt om de agerat? Det är väl vad jag är mest intresserad av att få veta, ropade hon på hjälp, men blev negligerad? Det verkar inte bättre?
Citera
2013-05-24, 02:07
Medlem
Kan detta vara relaterat? - "Polis söker försvunnen kvinna"
Citera
2013-05-24, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Hade du ens kunnat drömma om detta? Märkte din kompis någon obehaglig sida hos KJ?

Direkt man träffar KJ märker man att hela han är obehaglig.
Citera
2013-05-24, 02:10
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Kan detta vara relaterat? - "Polis söker försvunnen kvinna"

Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto