2013-05-23, 19:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Åhh fyfan, jag har ju känningar till vissa delar av missing people, ska höra mig för vid tillfälle.

Vilka delar, benen eller armarna?

Det här fallet är ta mig fan det ruggigaste jag varit med om.

Vad tror ni om benen som sägs stått upp i stugan, rituellt?
Citera
2013-05-23, 19:13
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Det finns uppgifter om att Missing People hittade benen inne i huset. Benen stod upp. Vet ej om dom var lutade mot en vägg eller något, men stod upp ska dom ha gjort.
Måste ha varit fullkomligt sinnessjukt att se två ben stå, men kropp saknas.

Det är ju allvarligt sjukt och säger säkert något om mördaren. Däremot lär det väl inte göra någon större skillnad för fallet, men ändå.

Å fy fan detta e ju 100 resor värre än Jägarna tex...Detta om det stämmer e ju värre än va folk trodde T*mas Q*ick gjorde med sina offer!
Citera
2013-05-23, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Åhh fyfan, jag har ju känningar till vissa delar av missing people, ska höra mig för vid tillfälle.

Gör gärna det. Vore spännande att få uppgiften på det sättet. Det har ju inte längre någon större betydelse för utredningen, skulle jag tro.
Citera
Medlem
Typists avatar
Citat:
Det finns uppgifter om att Missing People hittade benen inne i huset. Benen stod upp. Vet ej om dom var lutade mot en vägg eller något, men stod upp ska dom ha gjort.

Det är ju allvarligt sjukt och säger säkert något om mördaren. Däremot lär det väl inte göra någon större skillnad för fallet, men ändå.
Låter ju lite spökhistoria att just benen skulle stå mitt på golvet. Jag kan tänka mig att dem var lutade mot väggen dock ifall GM har blivit störd i arbetet.

Rent logiskt så känns det ju som att ställa benen upprätt är bättre än att lämna spår efter sig vilket borde hända till större del om de läggs ner.
Citera
Medlem
Citat:

Hade dom skor på sig?
Citera
Medlem
Vattendroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
"Stod upp" kan ju innebära att de släppts från fönstret och stod halvdant lutade mot väggen närmast fönstret.

Min första tanke åxå. Om inte,,,, ja då det lite sjukt. Som nån jäkla
konsinstalation,,, näää. Men va fan.
Citera
2013-05-23, 19:15
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Å fy fan detta e ju 100 resor värre än Jägarna tex...Detta om det stämmer e ju värre än va folk trodde T*mas Q*ick gjorde med sina offer!

Vad är det för offer TQ har menar du?
Citera
2013-05-23, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
"Stod upp" kan ju innebära att de släppts från fönstret och stod halvdant lutade mot väggen närmast fönstret.

Enligt Efterlyst var det frågan om sekunder för MPS att hitta kroppsdelar. Så antingen stod dom närmast fönstret eller vid bortre väggen.
Bortre väggen borde gå snabbare att upptäcka.
Citera
2013-05-23, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Oh fifaan !!!!

Tack för att du delade

Jag kan dementera det. Jag hade konstigt nog en facebookvän som gör lumpen på I19 och således var med och sökte efter VB och var delaktig i att hitta kroppen igår. Han har på något sätt sett teknikernas bilder inne i huset. Inga kroppsdelar var bestialiskt arrangerade.

Uppdatering: Enligt min vän så var det underben (som jag förstod det underben, från knät och neråt) De var som han uppfattade det genom bilderna slängda på högersida om fönstergluggen. Så verkar inte som någon vistats inne i själva huset. Utan de verkar som de bara slängt in de på lättaste sätt.
Senast redigerad av Seeyainhell 2013-05-23 kl. 19:20.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Alltså: Nu är det snack om att de nu hade hittat rättsmedicinska "spår" (whatever) som talade mot att den misstänkte säger sig vara oskyldig. Då gavs exempel på att det kan ha varit skärsår på armarna från en fajt med ev offer. Det jag menade då var att dessa ev. skärsår måste ha funnits på en GMs armar redan dagen efter brottet och rimligtvis redan första gången polisen snackade med honom. Som iofs kanske inte var riktigt tre veckor sen, men iaf drygt två.
(min fetning)
Jag tänker mer på skärsår som uppstår vid en styckning. Utan rätt utrustning och vana krävs det en väldans massa kraft för att stycka en kropp. I "berusningen" märker du då inte att du skär dig, gång på gång...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Vad är det för offer TQ har menar du?

Du noterade ordet TRODDE va?
Citera
2013-05-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vilka delar, benen eller armarna?

Det här fallet är ta mig fan det ruggigaste jag varit med om.

Vad tror ni om benen som sägs stått upp i stugan, rituellt?

Hån mot offret i kombination med att GM tillviss del förnekar (mentalt)
Att hon är död o delad, sätter benen i naturlig position( stående)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in