2013-05-23, 21:13
Medlem
JustinDrewBiebers avatar
Jag har hängt med, och vet vilka alla personer är. Men kan någon berätta för mig vad/vem förkortningen AB står för. Det kopplar inte riktigt. Försökt läsa ikapp mycket, men har missat detta. Försvinner man iväg ett par timmar blir man lätt vilsen.
Tack på förhand.
Citera
2013-05-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Lägenheten i Bosvedjan har numera fönster täckta med svart plast. Föräldrarnas hus avspärrat (är det så än)? Stugan också avspärrad. Två bilar omhändertagna. En anhållen.

Frågan är vad som hänt i stugan? En granne som är stugägare sa att det varit mycket ungdomar där på sitone. Fester eller vad?
r KJ är inte ensam, han bör ha minst en medhjälpare om inte VB knackats i lägenheten BSv, lite

Just det får mig att få vibbar att fler är inblandade och då KJ men andra vänner.. det är ingen singel yngling som bara blir putt..det är mer än så.. se på hennes och hans vänner så förstår ni, väld är en vardag även om det är digitalt.

När dog offret blir intressant.
Citera
2013-05-23, 21:15
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinDrewBieber
Jag har hängt med, och vet vilka alla personer är. Men kan någon berätta för mig vad/vem förkortningen AB står för. Det kopplar inte riktigt. Försökt läsa ikapp mycket, men har missat detta. Försvinner man iväg ett par timmar blir man lätt vilsen.
Tack på förhand.

Det är MBs son (Karate tränaren) *ndr*as *erg
Citera
2013-05-23, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinDrewBieber
Tack på förhand.
MBs son
Citera
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16832548.ab
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demigod666
Kan spekulationsproffesorerna lägga ner? Fattar inte att folk ska fylla i minsta lucka med GM och teorier som inte ens finns på kartan. SLUTA med teorier kring familjen Karate. Dom är inte anhållna, det är inte deras bilar som hämtats in av P. Deras hus är inte avspärrade av P.
KJ är GM som jag sagt från första början. Det verkar som om några här misslyckats med sin gradering och inget hellre önskar att MB är GM. Det är FEL!!!

Ja, nu är det så att AN är brännmärkt för resten av livet, tack vare sitt påhopp så det är bara att tugga i sig att karatefamily får lida framöver. Ingen kan få Vatchareeya tillbaka till livet, och enligt en uppgiftslämnare i tråden har hon blivit illa behandlad av både KJ - och hans far! Det vill jag gärna veta mer om. VB hade inte det extra skal och den hud som behövs för att obehagliga typer ska studsas bort, hon var sårbar, och det på grund av allt för lång tid av mobbing. Hon var genomgod, så tror jag, och tyvärr, var hon korsfäst i förväg på grund av mobbing, om det berodde på mobbing i sig (det drar till sig mer skit) eller om hon hade någon diagnos, låter jag vara osagt.

Klart är, att har man god självkänsla så kräks man bort kräk. Hon fick sitt liv, sin sol, sina goda tankar, bortspytt av en dåre.

Läste i tråden att någon sagt att VB var fixerad av karatetränaren. Må så vara, vem vet vad han ställt till med då, en simpel häradsbetäckare, enligt tråddeltagare. Man blir inte glad om någon försvinner, då är man själv sjukare. AN kan dra åt häcklefjäll!
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-23 kl. 21:21.
Citera
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Är detta platsen "gruvis" (dvs fyndplatsen):

https://www.facebook.com/stigdaniel#!/groups/449115445110902/

Nej
Citera
2013-05-23, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
En kropp är hittad, med all säkerhet den försvunna kvinnan. MB var tränare i karateklubben som kvinnan tränade i, det spekuleras i att dom hade en affär. MB's fru är AN, hon har skrivit nedsättande på FB om den försvunne kvinnan. KJ är den den försvunnen kvinnans ex och vän, som hon skulle plugga med kvällen hon försvann.

ISH på det sättet.

Om det nu visar sig vara KJ som är skyldig skulle jag om jag vore MB förmodligen begära skilsmässa...

Borde inte vissa av AN's kommentarer nästan börja närma sig ofredande, särskilt i en situation som denna?

Här är för övrigt bilder på den (ö)kända fru Annik* Nordstr*m om någon undrar hur en sådan person kan se ut:
http://i41.tinypic.com/9vcnk7.jpg (AN står längst till vänster)
http://i44.tinypic.com/u7wv8.jpg

Har svårt att fatta att en liten grabb klarar ett sådant här brott, skulle varit enklare att förstå ifall MB & co varit skyldiga...
Undrar också hur många föräldrar som skulle skydda sin son ifall han kom och berättade att han "råkat" döda en kamrat och nu inte vet vad han ska göra?
Citera
2013-05-23, 21:17
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Tidigare i tråden har sagts att han dels var alldeles "kall" vid skallgången och dels att han satt på en sten och grät. Lite olika uppgifter har alltså framkommit.

Det optimala vore ju om man kunde lagt märke till någon ovanligt hos KJ, ex att han avikte eller ja från när de gjorde skallgång. Ja lite svårt att förklara, men ni förstår, vissa "mördare" har ju svårt att återvända till platsen där deras offer ligger.
Men behöver inte alls vara så. Bara en tanke
Citera
2013-05-23, 21:19
Medlem
Det centrala nu för utredarna måste ju bli att hitta mord/styckplats samt att bind KJ till dessa.
Kan nog vara svårare att binda honom till fyndplatsen vid den tidpunkt då kroppen antas ha placerats där.
Att döda och stycka en människa utan att lämna spår efter sig är inte en helt enkel match och har detta skett i någon av ställena som KJ eller hans föräldrar förfogar över så är nog säcken snart hopsnörd.
Citera
2013-05-23, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Där har Du en poäng. Om en normal människa hade utfört en sådan handling så borde vederbörande vara så nervös att allmänheten hade reagerat. Självfallet kan det vara droger som stöttar........

Har KJ aspergers syndrom så kan det finnas empatistörningar samt oförmåga att inse konsekvenserna av sitt handlande. Svårt att bli nervös om man inte förstår varför man ska vara nervös... Kan också underlätta styckningsförfarandet om man inte känner empati för offret...
Citera
2013-05-23, 21:21
Bannlyst
Nu har polisen varit på många platser. KJs föräldrars hus, stugan, hans lägenhet samt fyndplatsen.
Om det tekniska från dessa undersökningar plus bilen inte ger nog för att höja misstanken så tror jag att man sprungit fel.
Man har gjort ett bra arbete efter första fynden och verkar säkra.
Det finns så klart en teoretisk möjlighet att man "bestämt" att det ska vara han och därför gått all in, men det lär visa sig relativt snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in