Citat:
Ursprungligen postat av
GeneralTutte
Den åt ju på en el-kabel och small i luften. Inte konstigt att det droppade blod från påsen med hunden i.

Tror knappast en hund "smäller i luften" av att tugga på en elkabel. Inte ens myggor "smäller i luften" i en elektrisk myggfångare även om det kan låta så. De blir snarare grillade. Att det börjar droppa blod från en kropp som dödats av el tror jag inte ett dyft på.
Jag har själv en gång fått en 220 volts elstöt i armen och det kändes verkligen! JÄVLAR vilken krampkänsla det var under typ en tiondels sekund. Efter det kändes min underarm avdomnad typ en halvtimme.
Kom nu inte och säg, du dog inte och därför blödde du inte! :-)
Citat:
Ursprungligen postat av
Channy
hur starka kablar pratar vi om då?!

eller var hunden någon liten papillon?
aldrig hört om djur som "flyger i luften" då dem tuggat elkabel, dött ja, men sådär explosionsartat? Nej. Dessutom skrev ju personen att hunden "styckades" och då utgår iaf jag ifrån att hunden var i ett helt stycke då den dog....
Troligtvis vanlig 220 volt. Djur flyger heller inte i luften av el. OM, nu mot förmodan, KJ:s hund börjat tugga på elkablar tyder det på en mycket tragisk/osysselsatt hund som mår psykist dåligt.
Tror som många andra att det där med elkablarna enbart är skitsnack. Dock så är ju styckningen och dumpningen av hunden...SJUK!
* Glömde notera att styckningen av hunden inte är verifierad vad jag vet. Däremot vore det sjukt att stycka och dumpa sin hund om det är en sanning.