2013-05-23, 16:24
Medlem
Knapptryckarns avatar
Har polisen fastställt och gått ut med att det är VB man hittat? Tänker bara om det är klart och konstaterat. Tidningarna basunerar då ut det som att det är givet.
Citera
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Det är ju inte konstigt egentligen att KJ är den skyldige. Han såg henne sist och efter dessa makabra fynd så var det nästan självklart. Även på intervjun med GW kunde man ana att han var bergis på sin sak om den skyldige.

Jag tycker flashback är bra för det nystas än den ena och än den andra. Men man borde kunna vara rak i ryggen med och erkänna att man har haft fel och därmed be om ursäkt . Jag själv är delaktig i det och vill verkligen be om ursäkt för de man misstänkt och som är oskyldiga.

Sakta i backarna, ingenting är klart ännu
Citera
Medlem
Det som plötsligt blev intressant för mig nu var det här med den där ölen påstås ha hindrat KJ från att skjutsa hem VB - hur långt är det till den där brodern som han påstås ha spelat spel med och kan han ha kört dit och på så vis bränt ursäkten för att inte kört hem VB?
Citera
2013-05-23, 16:25
Medlem
Kan det vara så att polisen fått identiteten fastställd att det verkligen är VB som kroppsdelarna tillhört. Och att man då snabbt som fan plockade in folk och körde igång jordens hallabaloo?
Citera
2013-05-23, 16:25
Medlem
CattasBubblas avatar
Jag kan inte låta bli att tänka på även MTGs föräldrar. Tänk om båda sönerna varit involverade vilken fruktansvärd ångest för föräldrarna. Och Boden är inte stort, bara tanken att möta alla människor, VBs föräldrar, grannar. Nej fy fan. Såvida inte föräldrarna varit inblandade på något vis (vilket jag inte tror) så hoppas jag att folket inte heller dömer dom, de lever nog i ett helvete ändå om son/söner är skyldiga.
Citera
2013-05-23, 16:26
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
NSD har tidigare talat med flera vittnen som pekat ut bilar som funnits i området kring den styckade kroppen.
Det har handlat om två typer av iakttagelser:
Dels en mörk bil, som stått parkerad i anslutning till fyndplatserna.
Dels en ljus bil. Ett vittne, som lämnade uppgifter till polisen redan i tisdags, talade om en silveraktig bil, med två män i, som synts på en väg nära det gula ödehuset.
De två bilar som nu beslagtagits har just det här färgerna.

Så två bilar har beslagtagits, två har hämtats, brottsplatsen kanske stugan? En är gripen för mord. Varför kan det inte vara den andra personen som mördat?
Citera
2013-05-23, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Kan det vara så att polisen fått identiteten fastställd att det verkligen är VB som kroppsdelarna tillhört. Och att man då snabbt som fan plockade in folk och körde igång jordens hallabaloo?

Du har helt rätt.
Citera
2013-05-23, 16:27
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Jag kan inte låta bli att tänka på även MTGs föräldrar. Tänk om båda sönerna varit involverade vilken fruktansvärd ångest för föräldrarna. Och Boden är inte stort, bara tanken att möta alla människor, VBs föräldrar, grannar. Nej fy fan. Såvida inte föräldrarna varit inblandade på något vis (vilket jag inte tror) så hoppas jag att folket inte heller dömer dom, de lever nog i ett helvete ändå om son/söner är skyldiga.

Jag hoppas också att folk är hederligare än så...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Det är tex om en bil är Vit & röd, Svart & Vit. Svart & silver osv osv.

Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelApel
Verkar som att det kan vara flertalet personer som får det hett om öronen nu. Scenario: Sexlek/utnyttjande i avskild stuga, slutar med offrets död och en eller två personer utses att städa upp skiten. Räknar med fler gripanden och någon som kanske slipper undan om inte andra golar..

just say´in!

Hm, någon skrev ett kort inlägg hör för mååååånga sidor sedan, något i stil med "satans satanister", var fick kribenten att skriva så????????? Kan det ha varit någon form av rit som gått snett?
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
http://www.kuriren.nu/inc/imagehandler.ashx?id=6848069&height=312&width=468& quality=75

Går inte att ta fel på den bilen.
En Hyundai Sonata, så det äger JK och det är den bilen som hon ska ha hämtats i,.

Vad är det för vatten i bakgrunden?

Svartbyträsket
Citera
2013-05-23, 16:28
Medlem
Detta kommer att bli intressant kl17 presskonferens äntligen sätt dit asen
Citera
2013-05-23, 16:29
Medlem
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7672990

Bild på båda bilarna. Svart golf som snackats om tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in