2013-05-23, 14:17
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Om inte annat för hans eget bästa, hörde folk som ville åka och "prata" med honom, så jag hoppas polisen har koll på hans säkerhet ifall han skulle vara oskyldig...

Fruktansvärt, det är det jag ser som en risk med sådana här forum, att folk som inte förstår bättre tar lagen i egna händer. Låt alla misstänkta vara, annars blir ni själva brottslingar! Det är polisens sak att sköta sådant.
Citera
2013-05-23, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jisses, jag hoppas de plockar in KJ snart innan tråden spårar ur totalt.

Tycker polisen sköter detta lite dåligt om de verkligen ser honom som absolut inte misstänkt. Han var den som sist såg henne och grannen påstår sig ha hört skrik, det är klart han skulle må bra av att polisen tydliggör att de har en helt annan MT, om nu så är fallet.

Att KJ är så i hetluften beror väl på att han var den som såg henne senast och att vissa kanske tolkade hans Facebook som att han var skum och vapenfixerad.

Men jag förmodar att polisen nu går igenom V:s dator och kanske hittar en hel drös med kontakter. Kanske skumma typer vi här på Flashback inte har en aning om ens existerar!!!

Ibland är det dumt att låsa sig vid Facebook och statistiken.
Citera
2013-05-23, 14:19
Medlem
why123s avatar
Citat:
Jisses, jag hoppas de plockar in KJ snart innan tråden spårar ur totalt.

Akinators uppgift om att MB har span på sig, bedömer du den uppgiften som sannolik. Att de inte är säkra på att det är KJ som är skyldig utan att det är mer som tyder på att det är MB?
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Jag tror inte ett ögonblick på offensiv styckning, det är garanterat en transportstyckning som blev lite slabbig för att den som gjorde styckningen var ovan och rädd.

Jag fick för mig att de pratade generellt, inte att detta skulle vara en offensiv styckning för de detaljerna är inte kända ännu.

Intressant att de söker mordvapen, kan de ha klarat ut vad som var dödsorsaken månntro. Men de kanske söker slaktredskapen också.
Och om huvudet sitter kvar på kroppen då är det fortfarande en transportstyckning?
Citera
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jodå, det kan man. 2011 häktades och åtalades en man vid Uddevalla TR för ett mord, trots att kroppen inte hittats och det gick inte att bevisa att BO var död. Men han friades...

Okej,men här har man ju ingenting mer att gå på mer än att hon är borta. Ingen blodig lägenhet, blodiga kläder etc. Vet inte hur det såg ut i det fall du hänvisar till dock.
Citera
2013-05-23, 14:20
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag tror inte ett ögonblick på offensiv styckning, det är garanterat en transportstyckning som blev lite slabbig för att den som gjorde styckningen var ovan och rädd.

Jag fick för mig att de pratade generellt, inte att detta skulle vara en offensiv styckning för de detaljerna är inte kända ännu.

Intressant att de söker mordvapen, kan de ha klarat ut vad som var dödsorsaken månntro. Men de kanske söker slaktredskapen också.

Ja så får man uppfattningen att läget är så för att man skriver det i tråden., Det är ju hopplöst att få fel information. Man måste se allt själv.

Ja minns du hur dom letade i Nora i veckor efter bodar? Så här är det väl samma sak för att sen kolla en bostad i stället. Dom får släppa lite mer info nu från polisen det blir en gissningsgrej annars.
Citera
2013-05-23, 14:20
Medlem
KiteonTile

Jag tror du är rätt ute! Om VB fått skjuts av GM från KJ bör det finnas en konversation dom emellan kanske via sms. Kan också vara så att GM bara "råkade" köra förbi Flottiljvägen för att plocka upp VB och tala henne till rätta, men det har gått överstyr (därav min teori om aggressivitet)

Vet vi vem som är aggressiv
tillgång till bil
bor på "andra" sidan Boden
inte en van naturmänniska
hittar inte jättebra i skogarna kring FP
tidigare våldsbrott
vet vem VB är
hatar VB
droger
Citera
2013-05-23, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är lite rörigt i dessa snabba trådar, så man får ha överseende.
Tycker inte du att det är knepigt med offensiv styckning, och sa man verkligen det på Efterlyst?
Dom har ju fan inte lagt upp programmet så man kan se det än.
Vad var det för en psykolog som va med egentligen och vad pratade människan om rent konkret.

Webb-TV: "Vi vill hitta mordvapnet"
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleId=7672664

Ja, han sa offensiv styckning. Han menade på att det var troligt att det var gjort i vrede, i syfte att skända kroppen.
Citera
2013-05-23, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jodå, det kan man. 2011 häktades och åtalades en man vid Uddevalla TR för ett mord, trots att kroppen inte hittats och det gick inte att bevisa att BO var död. Men han friades...

Mats Alm kunde man ju också hålla inlåst rätt länge utan att veta att mord faktiskt skett.
Citera
2013-05-23, 14:22
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tack för det då så för det är vad som rör till det hela rejält.
Back on track på transportstyckning alltså.

Varför låter man en oinsatt stå och pladdra i tv på det sättet?

Jag det undrar jag också! I går hade Aftonbladet med Jersy Sarnechi, han verkade knappt veta att kroppen var hittad, utan AB reportrar fick upplysa honom.
Citera
2013-05-23, 14:22
Medlem
I skrivande stund har vi alltså en psykotisk styckmördare fri. Vi spekulerar hejvilt kring vem det kan vara medans han troligen sitter och läser här. eller vad gör man veckorna efter man har styckat någon? Forstätter man livet som vanligt tills man blir fångad eller vad tänker man.. Önskar man kunde få svar på dessa frågor..
Citera
2013-05-23, 14:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Okej,men här har man ju ingenting mer att gå på mer än att hon är borta. Ingen blodig lägenhet, blodiga kläder etc. Vet inte hur det såg ut i det fall du hänvisar till dock.
Det är OT att gå in närmare på det fallet, men man kan anhålla, häkta och åtala någon utan att kroppen är hittad. Men det är mycket svårt att få någon dömd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in