Jag förnekar inte att han ville informera om sitt sök på fyndplatsen, jag förnekar att han informerade. Jag är bokstavstrogen hellre än hittar på och ljuger.
Polisen frågar allt möjligt om var han var och vad han gjorde, inget speciellt om just då. Hade han velat ge sken av att fyndplatserna var genomsökta hade han påstått att de var det under söket. Det gjorde han inte.
Jag har inte påstått att jag är en bra detektiv, du ljuger. Jag har påstått att jag är en bättre detektiv än Prudent och det behöver man inte vara en bra detektiv för att vara.
Det är du som ljuger, hittar på och är bokstavstrogen. Och nej, du är inte en bättre detektiv än Prudent heller.
F2: Och sen att…berättar du för honom…………..att du hade varit uppe och kollat av fortet
och…
H: Ja.
F2: …och då det där huset eller…?
H: Jo. Nej, husen och…forten och närliggande byggnader.
F2: Ja, okej. Det var ju något rött hus du pratade om också.
H: Jo.
F2: Mmm.
H: Jo. Och alla de där är ju uppbrutna och…allt är ju öppet där.
F2: Ja.
F: Och du stötte inte på någon person?
H: Nä.
Det är du som ljuger, hittar på och är bokstavstrogen. Och nej, du är inte en bättre detektiv än Prudent heller.
F2: Och sen att…berättar du för honom…………..att du hade varit uppe och kollat av fortet
och…
H: Ja.
F2: …och då det där huset eller…?
H: Jo. Nej, husen och…forten och närliggande byggnader.
F2: Ja, okej. Det var ju något rött hus du pratade om också.
H: Jo.
F2: Mmm.
H: Jo. Och alla de där är ju uppbrutna och…allt är ju öppet där.
F2: Ja.
F: Och du stötte inte på någon person?
H: Nä.
Man kan inte hitta på och vara bokstavtrogen samtidigt. Benen hittades i ett gult hus, har du missat det? Här är några av dina lögner: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan.
Torson kom till värnet i början av maj och då kan isen börja smälta och det bildas smältvatten, som gjorde att kroppsdelarna såg ut tvättade, men det var att kroppsdelarna hamnat i smältvatten.
Kan börja smälta ? Så du har inte filmat när kroppsdelarna låg på isen och den smälte ?
Hur ska du då kunna bevisa dina fantasier har du tänkt ?
Skitsnack , kroppen tvättades när KIM:s handskar med VB:s blod på blev våta .
Bevisa annars med 100 % säkra bevis på att kroppsdelarna inte hade tvättats .
Hur kom VB:s blod på KIM:s handskar ?
Snöt VB sig i handskarna när hon hade näsblod tror du ?
Likaså på kassen , snöt hon sig i den också ?
Hur kommer det sig att det bara fanns brunrost på kanten av bagageluckan ?
Och precis där som blodfläckarna fanns på motsvarande ställe på listen .
Tror du att KIM snickrade ihop stången och vaggan när grannen klagade ?
Varför högg han VB i ryggen massa ggr med ett c-format eggverktyg
när han hade huggit henne i hjärtat med kniven som finns på bild i FUP ?
Var tog militärkläderna vägen som han alltid använde innan VB försvann ?
Det är endast att studera fallet kan man se att det fanns en politisk inblandning för att rädda gärningsmännen.
Beskriv exakt hur den politiska inblandningen ser ut i fallet med VB .
Har du inga 100 % säkra bevis att komma med fantiserar du ju som vanligt ?
Vem och varför skulle någon lägga ner tid och kraft på att sätta dit KIM ?
Helt bortkastat eftersom han satte dit sig själv alldeles utmärkt .
Kan du inte ta det där med de vita trosorna en gång till ?
Och stången och vaggan med de professionella gärningsmännen som
hjälpte karatetränaren vars namn du inte törs skriva .
Unos markering säger ingenting därför den refererar inte till likblod eller att kroppsdelar transporterats i bilen, markeringen kan inte användas som bevis men som är gjord och är kriminellt.
Hundens markering kan vara något som var planterat dit, därför i det här fallet fanns det en desperation att sätta skulden på KJ, för att rädda gärningsmännen.
Är Uno kriminell ?
KAN vara något som var planterat dit?
Så du har alltså inga bevis för detta ?
Vilka var gärningsmännen nu igen .
Namnge alla (minst tre) eller knip igen .
Det går inte att se skillnad på annat sätt än med hjälp av en likhund men det är ett osäkert sätt. Hundar duger bara till att söka bevis, inte bevisa enligt min mening. Uno markerade, men han degraderades året därpå, och det finns exempel på när hundar har varit oense i fallet.
Och vet trosmumriken att UNO inte skulle ha "degraderats" oavsett hans
sniffande i fallet med KJ:s mord på och styckning av VB .
Nu är det inte bara polisen som gör ett dåligt jobb .
Nu har polishundarna också sjabblat och därför degraderats ...
Det är endast att studera fallet kan man se att det fanns en politisk inblandning för att rädda gärningsmännen.
Nu får du ta och kamma dej på riktigt. Har du någon aning om vad du skriver över huvud taget? Det finns ingen som helst logik i dina påståenden alls. Varför svarar du inte på frågor du får, utan fortsätter att mala på med dina sjuka teorier. Din logik här sammanfaller oerhört mycket med tråden om Linda. Det anser jag vara en stor förolämpning mot dom inblandade. Den dagen du kommer med bevis för det du svamlar om, , då kanske vi seriösa kan ta oss en titt på det du skriver.
Fagro. Eftersom du är så säker på din teori ang politisk inblandning så blir jag nyfiken på att få höra om det varit politisk inblandning från hög ort även i många andra fall som du har lösningen till?
För som jag förstått på det du skrev härom dagen så har du löst ett flertal fall helt själv, inklusive det största olösta i hela landet på vår statsminister. Stämmer detta Fagro?
Jajamensan, det är så uppenbart så. Räcker med en hastig titt så förstår man hur skrämmande
det ligger till.
Och inte nog med att "auktoriteten" från huvudstaden var och blandade sig i vad som skett
i Boden, man tog visst några år dessförinnan en tur till Falun (Chen-fallet) också och styrde
upp saker och ting på sitt illvilliga vis (där fick kommungubbarna/gummorna klara
besked om att ett gäng kineser skulle skyddas till varje pris och en annan svensk stackare
skulle offras, men det bar inte hela vägen fram dock, stackaren orkade man bara döma
för ett griftefridsbrott i slutändan, lite missräkning där för elaka "auktoriteten" minsann)
och sedan sex år senare, två år efter fallet med Vatchareeya och KJ, skyndade sig samma
lömska "auktoritet" till Blomberg i Skaraborgs län för nu brann det ånyo i knutarna och
en syndabock måste tvunget fram. Igen. Men ingen svensk denna gång emellertid utan
en snubbe från Litauen. Vem som skulle skyddas denna gång vete fan men det var väl nån
viktig figur förmodligen. "Auktoriteten" lär ha satt extra press den här gången på
kommunpampar och spaningsledning så inte misstaget från Chen-fallet upprepades,
där blev det ju bara halvdant gjort som framgått. Så man var iväg och snodde en hel del
blod från den utsedda syndabocken som sen planterades och allt gick perfekt enligt planen:
baltstackaren åkte dit så det stänkte om det.
Ja, denna otäcka och sluga "auktoritet" som är och lägger sig i lite överallt, alltid lika ansiktslös.
Och gör så att oskyldiga stackars människor hamnar i finkan och får sina liv förstörda.
Vi måste jaga rätt på dessa uslingar och ställa dem till svars för sina ogärningar eller vad
säger du kloke herr Fagro? Innan dom är igång igen och hittar på nya fanstyg.
Småintressant läsning här nedan slutligen så här på fredagskvällen apropå det här med
konspirationer och dolska anslag:
"– Det räcker med att hitta en bit som inte passar in i det offentliga pusslet för att ifrågasätta hela pusslet, säger Anton.
En konspirationsteori är i grunden en teori som förklarar att någonting har skett till följd av en hemlig sammansvärjning mellan en grupp individer. Det förklarar Rasmus Fleischer som har forskat i ämnet."
Vi kan ta det här också: Ur Erik Åsards bok "Det dunkelt tänkta"
En utvecklad konspirationsteori är till sin natur sluten, inte öppen.
Dess talesmän betraktar världen ur teorins begränsade prisma och stöter bort all
information som inte bekräftar den egna uppfattningen.
Viljan till omprövning av den egna ståndpunkten är minimal och tycks inte uppmjukas över tid; snarare verkar positionerna hos vissa hårdna ju längre tiden går.
Konspirationsteorin är inte heller avsedd att prövas mot verkligheten och detta
av ett mycket enkelt skäl: teorin är ju per definiton sann och behöver därför inte testas,
endast deklameras. När dessa deklamationer stundom refuseras av skeptiska
tidningsredaktörer bekräftas de konspirationstroendes misstankar om att eliten har gått
samman i en gigantisk mörkläggningsaktion.
Senast redigerad av Grandioso 2019-01-18 kl. 20:06.
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Att material har manipulerats i bodenfallet det vet man.
Konstigt att ingen av dessa lyckats bevisa sina svamlerier ännu .
Vem ville rädda gärningsmännen och sätta dit puckot KJ/KIM tro ?
Visst ja , jag glömde att beställaren var kompis med polisen också .
Han skulle ju naturligtvis också skyddas kan man tro .
Hur har de inblandade lyckats samköra sina uppgifter så väl att ingen reagerade ?
Någon av domstolarna måste ju ha märkt av den politiska inblandningen .
Eller var domstolarna i maskopi med polisen också tro ?
Och det är väl så då att materialet manipulerats av just samma skäl kan man förmoda .