2018-12-14, 00:54
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreutzmann
Förstår inte varför han skulle behöva känna till KJ innan mordet? Räcker med att han får reda på det efteråt och KJ diskuterades flitigt i början av tråden.

Och därefter börjar plantera likblod från ett gammalt lik? Tror inte det va.
Citera
2018-12-14, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic

Finns väl inget som säger att det är likblod. Däremot blod ja. Men efter att ha kört runt på en död eller en styckad kopp så kan väl jag tycka att mängden var liten eller har jag fel?
Citera
2018-12-14, 01:46
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskenf
Finns väl inget som säger att det är likblod. Däremot blod ja. Men efter att ha kört runt på en död eller en styckad kopp så kan väl jag tycka att mängden var liten eller har jag fel?

Det spelar ingen roll om mängden är liten om den inte kan förklaras på ett rimligt sätt. Hittills har ingen förklaring lämnats som är trovärdig eller rimlig.
Citera
2018-12-14, 01:54
Medlem
letspanics avatar
Citat:

Mängd spelar ingen roll; av vilken anledning skall hennes blod finnas i hans baklucka och på en så udda placering? Ingen.
Citera
2018-12-14, 04:21
Medlem
Det är ingen som har planterat blod i KJ:s bil, som också är helt ologiskt.
Det är gärningsmännen som hade tillgång till blod från Bangsuans kropp, men kroppsdelarna placerades i värnet på Mjösjöberget där de lades på isen att inte förruttnelse skulle ske.
Bangsuan försvann och blev mördad den 4 maj och kroppsdelarna togs av gärningsmännen till Gula huset och i närheten den 20 -22 maj och var i sådant skick att de funnits i kyla.
Polisen undersökte vid värnet och även inne och likspårhundarna Kompis och Uno gjorde mycket kraftiga markeringar om liklukt vid värnet och inne speciellt vid en skottglugg där helt säkert kroppsdelarna togs in genom.
Det fanns inget motiv för gärningsmännen att plantera likblod i KJ: bil, det fanns en del blodstänk i bagageutrymmet i hans bil men det kom från när Bangsuan levde och därför har inga kroppsdelar transporterats med hans bil.
När det gäller karatetränaren var han ingen gärningsman för Bangsuan, och hade inget motiv att plantera likblod i KJ:s bil och hade inte tillgång till det heller.
Eftersom kroppsdelarna kom till Gula huset och däromkring när KJ var under spaning, hade gärningsmännen ingen plan att KJ skulle få skulden för mordet, som de utförde.
Citera
2018-12-14, 08:58
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Förstår inte varför han skulle behöva känna till KJ innan mordet? Räcker med att han får reda på det efteråt och KJ diskuterades flitigt i början av tråden.

Vad menar du? En del här påstår att karatetränaren hade motiv och är bittra över att de inte undersökte honom mer. En och annan påstår också att han var den som mördade Vatchareeya och planterade blod i Kristoffers bil. Jag trodde att du var inne på den konspirationsteorin också?

Eftersom han inte kände till Kristoffer och heller inte hade en aning om att de två skulle träffas den kvällen så är det helt orimligt att ens tro att han lyckats med konststycket att plantera blod och tejprulle i Kristoffers hem och bil.

Dina lejda mördare? Vem var deras uppdragsgivare? Har du något konkret eller har du bara fantasier?
Citera
2018-12-14, 09:07
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Blod och liklukt fanns i hans bil. Alltså, det går ju att paketera en kropp eller delar. Glöm inte att ett duschdraperi saknas samt en rejält stor ryggsäck. Det är i alla fall åklagarens hypotes att något emballage har läckt, vilket är mycket troligt. Det är i stort sett bevisat att kroppen styckades i närheten av vatten då det mesta av blodet är borta och delarna var tvättade. Jag tror fortfarande att han styckade henne vid älven. Frågan är varför? Jag tror helt enkelt han ville göra det med tanke på hans sökningar på nätet och sin önskan om att äta människokött. Det finns tyvärr så galna människor.
Citera
2018-12-14, 10:27
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival

Eftersom han inte kände till Kristoffer och heller inte hade en aning om att de två skulle träffas den kvällen så är det helt orimligt att ens tro att han lyckats med konststycket att plantera blod och tejprulle i Kristoffers hem och bil.

Dina lejda mördare? Vem var deras uppdragsgivare? Har du något konkret eller har du bara fantasier?

Är det fullkomligt bevisat att de två inte kände (till) varandra sedan tidigare? De kanske utförde
mordet och styckningen tillsammans/ i samförstånd?

Citat:
Glöm inte att ett duschdraperi saknas samt en rejält stor ryggsäck.

Enligt grand old altmeister Quarrel är det tydligen inte helt ovanligt att folk med badkar minsann saknar duschdraperi.
Citera
2018-12-14, 13:24
Medlem
Citat:
Haha Varför skulle inte hon eller någon annan ha berättat om KJ? Hon kan ha berättat om honom som ex eller enda hon legat med innan karatemästaren 😁

Tror du missuppfattar mig. Jag menar att det inte är så att karatetränare behöver känna till KJ innan mordet, även om jag misstänker att han gjorde det.

Citat:
Ursprungligen postat av letspanic

Det är så vitt jag har förstått inte bevisat att det är blod från ett lik.
Citera
2018-12-14, 13:29
Medlem
Citat:
Vad menar du? En del här påstår att karatetränaren hade motiv och är bittra över att de inte undersökte honom mer. En och annan påstår också att han var den som mördade Vatchareeya och planterade blod i Kristoffers bil. Jag trodde att du var inne på den konspirationsteorin också?

Tror du blandar ihop mina inlägg med någon annans, jag tror inte på lejda mördare.

Jag menar att karatetränaren hade motiv och han borde ha undersökts mer. Då slipper man problematiken som finns idag, dvs. att flera tycker att det inte är klarlagt att det är KJ som är mördaren.

Jag tillhör alltså skaran som tror att KJ är mördaren men att bevisningen mot honom är bristfällig. Tror man dessutom på eventuell plantering av blod i bagageluckan är det möjligt att mördaren lagt tejprullen i bagageluckan och KJ själv tagit in rullen i lägenheten. KJ sa ju själv att han hittade den, även om han uppgav att han hittade den på ett annat ställe.
Citera
2018-12-14, 13:31
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Det är så vitt jag har förstått inte bevisat att det är blod från ett lik.

Nu får du nog förklara hur du resonerar.
Citera
2018-12-14, 13:37
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Tror du blandar ihop mina inlägg med någon annans, jag tror inte på lejda mördare.

Jag menar att karatetränaren hade motiv och han borde ha undersökts mer. Då slipper man problematiken som finns idag, dvs. att flera tycker att det inte är klarlagt att det är KJ som är mördaren.

Jag tillhör alltså skaran som tror att KJ är mördaren men att bevisningen mot honom är bristfällig. Tror man dessutom på eventuell plantering av blod i bagageluckan är det möjligt att mördaren lagt tejprullen i bagageluckan och KJ själv tagit in rullen i lägenheten. KJ sa ju själv att han hittade den, även om han uppgav att han hittade den på ett annat ställe.

Det finns dem på FB som aldrig blir nöjda. Om det är den skaran foliehattar som ska tillfredsställas så finns det inga begränsningar på hur mycket resurser som ska ägnas åt att utreda irrelevanta uppslag.

Det är inte ovanligt att man öppnar brett men sedan riktar in sig mot en person som spåren leder mot. Allt annat skulle vara för resurs- och tidskrävande.
Senast redigerad av letspanic 2018-12-14 kl. 13:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in