2019-01-15, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Nu låter du mer som vanligt .
Det har du ju redan skrivit ett antal ggr .
Ska polisen inte avfärda några vittnen ? Även om dom är bevisat osäkra eller inte av värde ?
Är det möjligen för att vittnet talar för ert tramsande som det är extra viktigt ?
Men du skriver ju att det är polisens sak att avgöra om tipset är av värde .
Det har dom ju gjort i detta fall och ansett att så inte är fallet .
Så vad svamlar du då för ?

Jag svamlar inte. Anser att dom gjort en fel bedömning.
Citera
2019-01-16, 00:03
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Jag svamlar inte. Anser att dom gjort en fel bedömning.

Och du är mer kunnig än de som utredde fallet med KIM:s mord på och styckning av VB .
Hur kommer det sig att du inte har blivit utredare med dina superförmågor ?
Då hade vi ju sluppit fundera en enda sekund om utredningen av mordet på VB
har gjorts på ett proffsigt och helt efter regelboken perfekt sätt .
Vad du anser har ingen betydelse .
Att KIM är oskyldig är lika troligt som att VB dött en naturlig död .
Eller får vi höra den professionelles konkreta och helt säkra bevis för KIM:s oskuld .
Det borde väl finnas gott om bevis och vittnen som talar för detta .
Citera
2019-01-16, 00:30
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu går du bortom inom rimligt tvivel. Ska man vara absolut säker på allt skulle ingen kunna dömas. Just det faktum att det är sällsynt med asiatiska kvinnor på Lejonbacksvägen, tidpunkten stämmer överens med Kims uppgifter, signalementet stämmer och att troligen samma kvinna sågs på Flottiljvägen gör det mycket troligt att det var Vatchareeya. Det minskar domarnas trovärdighet särskilt som Hovrätten utesluter att det var Vatchareeya då vägen inte gick mot Sävast. Vägen gick mot Sävast.

Enligt vem? Ett annat vittne? Ska denna människa göra sig till talesperson till hur frekvent asiatiska kvinnor besöker en viss väg? Bevakar hon den dygnet runt?

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är riktigt, men det är mindre som motsäger att Vatchareeya fortsatte mot Sävast.

Allt är relativt. Det finns inget som motsäger att NB hade sin bil bakom ladan under LH:s sista tid i livet.
Citera
2019-01-16, 02:09
Medlem
Citat:
Vem har pratat om nån relation till KIM ?
Utredningen har betydligt fler bevis än bristande bevis mot KIM .
Det funkar inte att köra med konspirationsteorier varenda gång .
Eller hänvisa till andra fall som inte har ett skit med mordet på och styckningen av VB att göra .
Det spelar ingen roll vad du tycker eller tror .
KIM sitter där han sitter och när han kommer ut får vi hoppas att svinhugg
går igen så han får känna på samma behandling som han gav VB .
Karatetränaren är nog inte så glad över att ha blivit indragen i fallet .

Det finns inga bevis mot KJ att han är gärningsmannen för VB absolut ingenting.
KJ blev anhållen och häktad därför kroppsdelarna kom till fyndplatsen, fanns väl inga bevis mot honom, han var under spaning den tiden också.
Anhållan och häktningen skedde utan några som helst bevis och kan ses som kriminell.
Lägg fram det som du anser är bevis att KJ var gärningsmannen för VB, hela tiden påståenden men ingen action.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-16 kl. 02:14.
Citera
2019-01-16, 02:37
Medlem
Citat:
"Att det INTE skulle varit KJ som kört bilen och vid detta tillfälle och lastat i eller ur kropp eller kroppsdelar är inget annat än en kvalificerad gissning" .
Också sant ?
Eller hur ?
Om KJ hade lastat i och lastat ur kroppsdelar i sin bil skulle det garanterat funnits liklukt i kupeen och förarsätet och hans kläder skulle varit besudlade, men någon sådan liklukt fanns inte därför han hade aldrig kört några kroppsdelar.
Citera
2019-01-16, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Om KJ hade lastat i och lastat ur kroppsdelar i sin bil skulle det garanterat funnits liklukt i kupeen och förarsätet och hans kläder skulle varit besudlade, men någon sådan liklukt fanns inte därför han hade aldrig kört några kroppsdelar.

Fagro.
Jag väntar fortfarande på svar från dig vem din beställare är? Hans eller hennes namn tack!
Citera
2019-01-16, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Inlindat erkännande

Är det sådant här trams som ni kallar bevis för ett mord, det bevisar ni söker hakmstrån mot KJ.
Förhörsledarna påstod att de hittat blod i hans bil, han kommenterar "i bagageutrymmet".
Den här kommentaren är normal var skulle blodet annars funnits att vända det här till något erkännande från KJ att han mördat VB kans ses som sjukt.
KJ tror att någon av illvilja mot honom planterat blod i bagageutrymmet, han frågar om det är mycket blod men de svarar inte på frågan.
Sanningen är att blodspåren var inte synlig med blotta ögat på mattan och var blod från när VB levde, därför var det inga kroppsdelar som transporterats med hans bil, om så varit fallet hade det varit likblod.
Det sovande folket har blivit totalt bortdribblade med blodspåret i bagageutrymmet och tror att det är bevis för ett mord.
När blodspåren inte var likblod är hunden Unos markering helt värdelös och skall utraderas och får inte användas som att kroppsdelar har transporterats i KJ:s bil.

En hunds markering får inte användas som bevis, när man inte vet vad den markerar, men som görs i det här fallet och är kriminellt.
En likspårhund markerar inte blod från levande person och blodet i bagageutrymmet kom från när VB levde, därför är det ingen som vet vad Uno markerade.
Citera
2019-01-16, 03:18
Medlem
Citat:
Är det sådant här trams som ni kallar bevis för ett mord, det bevisar ni söker hakmstrån mot KJ.
Förhörsledarna påstod att de hittat blod i hans bil, han kommenterar "i bagageutrymmet".
Den här kommentaren är normal var skulle blodet annars funnits att vända det här till något erkännande från KJ att han mördat VB kans ses som sjukt.
KJ tror att någon av illvilja mot honom planterat blod i bagageutrymmet, han frågar om det är mycket blod men de svarar inte på frågan.
Sanningen är att blodspåren var inte synlig med blotta ögat på mattan och var blod från när VB levde, därför var det inga kroppsdelar som transporterats med hans bil, om så varit fallet hade det varit likblod.
Det sovande folket har blivit totalt bortdribblade med blodspåret i bagageutrymmet och tror att det är bevis för ett mord.
När blodspåren inte var likblod är hunden Unos markering helt värdelös och skall utraderas och får inte användas som att kroppsdelar har transporterats i KJ:s bil.

En hunds markering får inte användas som bevis, när man inte vet vad den markerar, men som görs i det här fallet och är kriminellt.
En likspårhund markerar inte blod från levande person och blodet i bagageutrymmet kom från när VB levde, därför är det ingen som vet vad Uno markerade.

Än en gång Fagro.
Jag sover inte är vaken.
Varför undviker du konstant min raka väldigt enkla fråga?
Du har ju svaret eftersom du påpekat det i oändligt många inlägg.
Så...
VAD HETER BESTÄLLAREN?
Citera
2019-01-16, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jozz79
Än en gång Fagro.
Jag sover inte är vaken.
Varför undviker du konstant min raka väldigt enkla fråga?
Du har ju svaret eftersom du påpekat det i oändligt många inlägg.
Så...
VAD HETER BESTÄLLAREN?

Jag känner inte till namnet på personen men det är han som beställde mordet på VB och anlitade två utlänningar att utföra det mot betalning naturligtvis svarta kulor, han planerade mordet och det var så miserabelt planerat att jag även kallar honom för Klanten.
Man kan påstå att han sköt sig själv i båda fötterna med hans planering.
Han lurade VB att bege sig mot Lejonbacksvägen hon trodde säkert hon skulle träffa sin "lover" men klanten hade ordnat med gärningsmännen ett bahåll, men risken fanns att någon boende kommer hem, som också skedde hon mötte det som blev vittnet på Lejonbacksvägen.
Nu måste det här vittnet raderas bort i annat fall blev det helt omöjligt att få KJ som gärningsmannen som var planerat, därför kan det misstänkas att det var politisk inblandning i fallet när ett mycket trovärdigt vittne skall utraderas och ses som obekväm.
Helt säkert ordnade han med en skåpbil för gärningsmännen och visade platsen där de skulle gömma kroppen på isen i ett värn.
Men toppen av Klanten är när han anlitar gärningsmännen att föra kroppsdelarna till Gula huset och därintill och ser till att han själv inte finns på orten och därigenom få alibi att inte han har mördat VB.
Citera
2019-01-16, 04:02
Medlem
Citat:
Jag känner inte till namnet på personen men det är han som beställde mordet på VB och anlitade två utlänningar att utföra det mot betalning naturligtvis svarta kulor, han planerade mordet och det var så miserabelt planerat att jag även kallar honom för Klanten.
Man kan påstå att han sköt sig själv i båda fötterna med hans planering.
Han lurade VB att bege sig mot Lejonbacksvägen hon trodde säkert hon skulle träffa sin "lover" men klanten hade ordnat med gärningsmännen ett bahåll, men risken fanns att någon boende kommer hem, som också skedde hon mötte det som blev vittnet på Lejonbacksvägen.
Nu måste det här vittnet raderas bort i annat fall blev det helt omöjligt att få KJ som gärningsmannen som var planerat, därför kan det misstänkas att det var politisk inblandning i fallet när ett mycket trovärdigt vittne skall utraderas och ses som obekväm.
Helt säkert ordnade han med en skåpbil för gärningsmännen och visade platsen där de skulle gömma kroppen på isen i ett värn.
Men toppen av Klanten är när han anlitar gärningsmännen att föra kroppsdelarna till Gula huset och därintill och ser till att han själv inte finns på orten och därigenom få alibi att inte han har mördat VB.

Aha... Så inget namn. Det var ju synd.
Men nu till min nästa fråga Fagro...

Hur har du fått all denna information?

Har beställaren eller "klanten" som du vill kalla honom, har han kontaktat dig för att delge dig denna information?
Är nyfiken!
Citera
2019-01-16, 07:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Enligt vem? Ett annat vittne? Ska denna människa göra sig till talesperson till hur frekvent asiatiska kvinnor besöker en viss väg? Bevakar hon den dygnet runt?
Ja, jag vågar säga att det är ovanligt när en kvinna som bor intill vägen aldrig har sett en asiatisk kvinna där.
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Allt är relativt. Det finns inget som motsäger att NB hade sin bil bakom ladan under LH:s sista tid i livet.
Vilka är NB och LH, och vilken lada skriver du om?
Citera
2019-01-16, 07:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jozz79
Fast alla bevis pekar på att KJ utfört detta vansinnesdåd. Han är dömd i både tings o hovrätt. Även nekad att tas upp i högsta domstolen då dom inte såg någon anledning att ta det vidare.

Sen är det ju som vi alla vet en "soppa" då MB har haft ett förhållande med sin elev och allt som finns i hans vittnesmål och bakgrund. Jag tycker även jag att MB är en oerhört vidrig man.
Som highfive skrev finns det bara ett bevis mot Kim. Det är ovanligt med planteringar, men det förekommer och varför kan inte något ovanligt ha inträffat? Om man jämför MB och Kim pekar mer mot MB än mot Kim, framförallt det falska alibit, och ändå är han långt ifrån lika mycket undersökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in