2019-01-15, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Huruvida gärningsbeskrivningen är bra eller dåligt formulerad beror väl på hur man ser det.
Men har du sett en lika vag gärningsbeskrivning någon gång? Finns det något exempel?
Bland annat när det påstods att CP mördat OP den var också miserabel. Han fick 25 års fängelse på den.
Citera
2019-01-15, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Att utse en oskyldig person för mordet på Bangsuan fungerar inte, allting blir till en enda röra, med hopbakade bevis och utraderade bevis som är obekväma.
Det finns ett motiv till att auktoriteten skulle sätta skulden för mordet på KJ och det är att de kände till eller misstänkte, att det fanns en beställare som hade anlitat två personer med utländsk bakgrund som utförde mordet på Bangsuan mot betalning.
Sannolikt trodde auktoriteten att om sanningen kommer fram blir det mycket negativt för de 1700 asylsökande som roterar till Boden för att vänta in uppehållstillstånd.
Det anser jag är orsaken att styckmordet skulle mörkas och med intensiv propaganda missleda det sovande folket.
Att genomskåda hela fuskverket är mycket lätt, med enkel logik och den som känner till praktiska saker.
Jag anser att det bästa hade varit att de ansvariga för mordet på Bangsuan hade fått ta sitt ansvar och det är beställaren och två inhyrda gärningsmän.
Att det skulle ha påverkat andra utlänningar som finns i Boden tror jag inte alls på.
Beställaren är från Boden och välkänd, och han har inte blivit utsatt för någonting, varför skulle oskyldiga utlänningar bli utsatta ?
I ett rättssamhälle skall alla som begår brott straffas, och inte att de kan gå fria, och en oskyldig får ta straffet.

Here we go again...

Jasså är beställaren från Boden?
Namn tack!?
Tar gärna namn på de utländska lejda mördarna då du ju vet vilka även dom är.
Senast redigerad av Jozz79 2019-01-15 kl. 04:29.
Citera
2019-01-15, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jozz79
Känner du KJ så bra att du vet exakt vad han klarar av och inte?
Är ni nära vänner?

Jag känner ingen i den familjen, jag har själv erfarenhet att lyfta tunga saker och det är teknik och vana som är A och O som inte KJ har, därför är han handikappad att lyfta tyngre saker.
Jag har också burit mycket älgkött i ryggsäck och känner till hur det känns att bära 33 kg, KJ kunde inte gå i den där terrängen och de sträckorna med 33 kg, tillsammans med benen blev det 50 kg, som inte heller var möjligt att stoppa ned i en ryggsäck torson, utan måste bäras plant.
Två personer kunde mycket lätt bära torson och benen, de använder samma teknik som i Asien.
Där använder de en bamustång och tyngden finns på mitten och folket som bär på båda sidor har stången på axeln.
Vietnameserna tog upp kanoner i delar till bergstoppar på det sättet under deras krig.
Citera
2019-01-15, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoCompacto
Med viss förtvivlan gör jag ett andra inlägg. Den frapperande ointelligensen och avsaknaden av logik och sunt förnuft i denna tråd måste bemötas.
Fakta är:
Den som är skyldig finns bevis för begånget brott, för den som är oskyldig finns inga bevis.
När det gäller KJ finns inga bevis att han är gärningsmannen för Bangsuan och då är han oskyldig.
Lägg fram bevisen att KJ var skyldig till mordet på Bangsuan, men kom inte med påståenden, därför man kan påstå vad som helst om det inte behöver bevisas.
Citera
2019-01-15, 06:11
Medlem
Citat:
Fakta är:
Den som är skyldig finns bevis för begånget brott, för den som är oskyldig finns inga bevis.
När det gäller KJ finns inga bevis att han är gärningsmannen för Bangsuan och då är han oskyldig.
Lägg fram bevisen att KJ var skyldig till mordet på Bangsuan, men kom inte med påståenden, därför man kan påstå vad som helst om det inte behöver bevisas.

Det finns massor av bevis mot KJ men du säger dom är planterade av polis samt beställaren och hans karatesvingande IS-medlemmar.

Så fort något inte passar vad du vill tycka hittar du på något nytt..
Citera
2019-01-15, 06:48
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
kan vara ett djur,det är en gissning och utesluter inte att det kunnat vara VB som bragtes om livet. Hade man tagit vittnets uppgifterna på allvar så hade man tagit upp det i FUP som ett förhör och sökt av det området för att se om ett brotts begåtts, skulle man då inte finna någonting intressant, ja då kan man mycket möjligt anta att det är så som du säger. Om man utreder ett försvinnande som över går till mord, och det finns en tidslinje och vittnets uppgifter som mycket väl kan stämma. så kan man inte skicka det i en slask.

Tips som kommer in och som kollas upp av polis och som inte ger någonting hamnar till slut i slasken så det är mycket möjligt att polisen har kollat det här stället. En del tror att sånt som hamnat i slasken inte kollats upp men det är fel.
Citera
2019-01-15, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa
Det finns massor av bevis mot KJ men du säger dom är planterade av polis samt beställaren och hans karatesvingande IS-medlemmar.
Så fort något inte passar vad du vill tycka hittar du på något nytt..
Jag har aldrig påstått att polisen planterar bevis, därför de planterar inga bevis.
Beställaren och gärningsmännen har inte heller planterat några bevis mot KJ, som är helt säkert.
Jag känner KJ fallet mycket väl och det finns inga bevis mot honom , däremot finns det osannolika påståenden.
Citera
2019-01-15, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Tips som kommer in och som kollas upp av polis och som inte ger någonting hamnar till slut i slasken så det är mycket möjligt att polisen har kollat det här stället. En del tror att sånt som hamnat i slasken inte kollats upp men det är fel.

Det där skriket som kvinnan hörde kom troligen från djur, katter kan komma med skrik som hörs långväga och går ned i styrka.
Sannolikt ser polisen till området där skriket uppfattades och tiden, som stämmer dåligt att det var från Bangsuan.
Gärningsmännen borde åkt till närheten av Lejonbacksvägen, därifrån in till skogen, kvinnan hörde skriket vid 23.00 tiden, som stämmer inte när Bangsuan blev mördad.
Däremot måste de vänta in en senare tid för att placera kroppsdelarna i värnet och det var en person som rastade sin hund som kom på en röd Ford skåpbil stod gömd inne i skogen med en skummis vid ratten.
På Blocket annonserades ut en röd liten Ford skåpbil maj månad till försäljning, kanske fanns något samband.
Citera
2019-01-15, 07:56
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jozz79
Ja jag vet mycket väl hur området ser ut. Bäcken jag pratar om rinner ut i sjön Lillträsk.
Den stuga jag menar är relativt känd som brottsplats av bodensare efter den händelsen - 93 och min tanke är att även KJ känner till det stället. Kanske han tom inspirerats på något sjukt sätt av den. Stugan är övergiven ingen som bott där permanent förmodligen någonsin då det bara är en jaktkoja.
Självklart finns det stugor här och var i skogarna nära Mjösjöberget men det finns definitivt ingen där något så brutalt som en våldtäkt av ett kidnappat barn ägt rum. (bortsett från det brutala brott vi nu diskuterar)

Min fråga var inte vart stugan ligger, det vet jag och har varit utanför ett flertal ggr. Dock var detta bra länge innan VB mördades.
Frågan var om någon känner till om denna stuga är undersökt på något vis? Av polis? Missing People kanske tittat in eller bara några nyfikna bodensare?

Jag kan inte minnas att nån stuga som liknar den du beskriver togs upp i förundersökningen eller under rättegångarna. Var ligger den mer exakt?
Citera
2019-01-15, 09:32
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Fakta är:

Just det , det finns bevis för att KJ är skyldig , därför har han begått brottet .
Måste det inte finnas bevis för att man ska vara oskyldig ?
Som bevis räcker ju utmärkt att din mördarpolare KJ är dömd till mordet FÖR VB .
Öga för öga , tand för tand hade ju naturligtvis varit ett lämpligare straff för ett sånt as .
Lägg fram dina bevis för att KJ är oskyldig och att dina sagofoster existerar istället .
"Därför man kan påstå vad som helst om det inte behöver bevisas" .
Ja , det fenomenet är ju du ytterst bekväm med . Borde vara ditt valspråk .
Så gör du ju i alla trådar du svamlar i ...
Citera
2019-01-15, 09:41
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Jag känner ingen i den familjen, jag har själv erfarenhet att lyfta tunga saker och det är teknik och vana som är A och O som inte KJ har, därför är han handikappad att lyfta tyngre saker.
Jag har också burit mycket älgkött i ryggsäck och känner till hur det känns att bära 33 kg, KJ kunde inte gå i den där terrängen och de sträckorna med 33 kg, tillsammans med benen blev det 50 kg, som inte heller var möjligt att stoppa ned i en ryggsäck torson, utan måste bäras plant.
Två personer kunde mycket lätt bära torson och benen, de använder samma teknik som i Asien.
Där använder de en bamustång och tyngden finns på mitten och folket som bär på båda sidor har stången på axeln.
Vietnameserna tog upp kanoner i delar till bergstoppar på det sättet under deras krig.

Teknik och vana för att bära 33 kg ?
Det klarade ju tydligen t.o.m veklingen KJ av .
Du har aldrig burit något älgkött .
Du vet väl att VB vägde 70 kg och var tyngre än KJ t.o.m ...
Varför skulle torson bäras plant om den var paketerad av KJ ?
Han har ju dessutom både ryggsäckar och bärmes som hittades i lägenheten .
Du menar som din asiatiska vildhund brukar bära sina ben ?
Vad har vietnameserna med mordet på VB att göra ?
Var det vietnameser som bar VB från värnet till fyndplatsen ?
Och bara en av dom kunde karate och slogs med VB medans den andra
bara kunde använda tillhyggen och klubbabde ner VB ?
Sen kastade dom ut VB:s vita trosor från skåpbilen innan dom åkte ?
Citera
2019-01-15, 09:48
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Att utse en oskyldig person för mordet på Bangsuan fungerar inte, allting blir till en enda röra, med hopbakade bevis och utraderade bevis som är obekväma.
Det fanns ett motiv till att auktoriteten skulle sätta skulden för mordet på KJ och det är att de kände till eller misstänkte, att det fanns en beställare som hade anlitat två personer med utländsk bakgrund som utförde mordet på Bangsuan mot betalning.
Sannolikt trodde auktoriteten att om sanningen kommer fram blir det mycket negativt för de 1700 asylsökande som roterar till Boden för att vänta in uppehållstillstånd.
Det anser jag är orsaken att styckmordet skulle mörkas och med intensiv propaganda missleda det sovande folket.
Att genomskåda hela fuskverket är mycket lätt, med enkel logik och den som känner till praktiska saker.
Jag anser att det bästa hade varit att de ansvariga för mordet på Bangsuan hade fått ta sitt ansvar och det är beställaren och två inhyrda gärningsmän.
Att det skulle ha påverkat andra utlänningar som finns i Boden tror jag inte alls på.
Beställaren är från Boden och välkänd, och han har inte blivit utsatt för någonting, varför skulle oskyldiga utlänningar bli utsatta ?
I ett rättssamhälle skall alla som begår brott straffas, och inte att de kan gå fria, och en oskyldig får ta straffet.

Men om det är 1700 asylsökande som roterar till Boden så borde det väl ha
funnits mer än en asiatisk kvinna i Boden vid tillfället då VB försvann .
Har du statistik på att det var bara VB som passar in på "vittnets" beskrivning
när VB överfölls av den utsocknes professionelle karatemästaren och nedklubbaren ?
Du vet de där båda som började med att slita av VB:s vita trosor ...
Visst kan du bevisa att det var VB:s trosor trots att du inte har skickat in dom på analys .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in