Citat:
Kristoffers förklaring var inte trovärdig eftersom det inte fanns någon oro för att valpen gick i trappor. Och jag tycker också att det är märkligt att Kristoffers vänner berättar för polisen att Kristoffer själv sagt till dem att han styckat hunden och även lagt ut bilder på facebook. Jag ser ingen anledning att de skulle ljuga om såna saker. Varför skulle dom det?
Citat:
Kim kan ha varit orolig.
Ursprungligen postat av FUP
H: Jo, nu…det…jo, det var för att min… Det var när en kompis som sa hur…att en hund…en
hundvalp ska inte börja träna eller gå i trappor för att lederna kunde skadas och då tänkte
jag…ja, men…men då går jag in och kollar liksom hur ser en…liksom hur ser hundens ben
ut. Hur skulle det kunna påverkas av att gå i trappor, en hundvalp.
hundvalp ska inte börja träna eller gå i trappor för att lederna kunde skadas och då tänkte
jag…ja, men…men då går jag in och kollar liksom hur ser en…liksom hur ser hundens ben
ut. Hur skulle det kunna påverkas av att gå i trappor, en hundvalp.
Det är rykten som härrör från Flashback att Kim skulle ha styckat hunden. Det är också rykten att han lagt ut bilder på Facebook.
Citat:
Någon har tydligen i ett anonymt tips påstått att Kims mamma skulle ha sagt i en buss att Kim har styckat en hund.
Anonymt tips om styckad hund.
[...]
Johansson uppger att hon aldrig sagt någonting till någon om att någon skulle ha styckat en
hund. Vidare uppger hon att hon nästan aldrig åker buss överhuvudtaget. Senast hon åkte var
under hösten 2012 eller möjligen vintern 2012/13.
[...]
Johansson uppger att hon aldrig sagt någonting till någon om att någon skulle ha styckat en
hund. Vidare uppger hon att hon nästan aldrig åker buss överhuvudtaget. Senast hon åkte var
under hösten 2012 eller möjligen vintern 2012/13.
Citat:
Alltså bara rykten, inte som du ljuger, att Kims vänner skulle ha sagt det.
Matilda har inte hört att han skulle ha styckat hunden men hon har läst det på Flashback.
[...]
Robin säger att kibbas hund dog, och att ryktet att den ska ha blivit styckad, inte stämmer.
[...]
Oskar fann ingen anledning att ifrågasätta vad Krille sa. Han har dock hört rykten om både
det ena och det andra, att Krille hade styckat och flått hunden, men det är ingenting Oskar tror
på.
[...]
Linda har hört att det pratas om att Kristoffer skulle ha styckat sin hund samt att det pratas om
att han var "skum", "tyst" och "tillbakadragen".
[...]
Levi ombeds berätta om ryktet om hunden.
Levi funderar om ryktet sa att KJ skulle ha styckat hunden. Levi vet inte när det skulle ha
skett. Detta har Levi hört efter mordet på Vatchareeya. Levi funderar om ryktet startat ioch
med mordet. Enligt ryktena verkar de flesta tro att KJ gjort det. I och med hans vapenintresse,
de varit tillsammans och att hon skrivit att hon skulle till KJ.
[...]
Magnus har hört att det pratats om att någon hund som Kristoffer haft har försvunnit och att
den skulle ha styckats. Magnus tror att någon hade läst om det "på någon mindre sajt på
Internet där man för någon form av bilddagbok", Magnus hörde om detta i samband med att
han fick veta att Kristoffer var misstänkt men han minns inte vem som berättade det för
honom. Enligt vad Magnus förstod så skulle det finnas bilder upplagda på den sajten som
visade en styckad hund och bilderna skulle vara upplagda av Kristoffer.
[...]
Robin säger att kibbas hund dog, och att ryktet att den ska ha blivit styckad, inte stämmer.
[...]
Oskar fann ingen anledning att ifrågasätta vad Krille sa. Han har dock hört rykten om både
det ena och det andra, att Krille hade styckat och flått hunden, men det är ingenting Oskar tror
på.
[...]
Linda har hört att det pratas om att Kristoffer skulle ha styckat sin hund samt att det pratas om
att han var "skum", "tyst" och "tillbakadragen".
[...]
Levi ombeds berätta om ryktet om hunden.
Levi funderar om ryktet sa att KJ skulle ha styckat hunden. Levi vet inte när det skulle ha
skett. Detta har Levi hört efter mordet på Vatchareeya. Levi funderar om ryktet startat ioch
med mordet. Enligt ryktena verkar de flesta tro att KJ gjort det. I och med hans vapenintresse,
de varit tillsammans och att hon skrivit att hon skulle till KJ.
[...]
Magnus har hört att det pratats om att någon hund som Kristoffer haft har försvunnit och att
den skulle ha styckats. Magnus tror att någon hade läst om det "på någon mindre sajt på
Internet där man för någon form av bilddagbok", Magnus hörde om detta i samband med att
han fick veta att Kristoffer var misstänkt men han minns inte vem som berättade det för
honom. Enligt vad Magnus förstod så skulle det finnas bilder upplagda på den sajten som
visade en styckad hund och bilderna skulle vara upplagda av Kristoffer.