2014-11-07, 18:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Varför då inte hänvisa till TR istället för bloggen? Bloggen är inte underlag för vare sig utredningen eller domarna.

Jag anser inte att Micro113 ljög, jag tror att de flesta människor relaterar DNA efter sex med en man till sperma. Nu tror jag inte det var sperma, eftersom jag inte tror att dom hade sex. Inte heller tror jag som en annan postare i tråden att KJ är besvärad av att prata om sex med utredare eller i domstolen. Det visar ju hans prat om flaskor, margarin, överraskningsdiarré osv om.

KJ ljuger en hel del skulle jag säga.
"Här kan du läsa vad han sa", skrev jag för det är lättare att läsa i bloggen än att leta rätt på avsnittet i rätt ljudinspelning och lyssna.

KJ påstod aldrig att DNA kom från sperma. Det påstod micro113, och vidhöll det även när hon hade rättats.

Var ljuger KJ mer än om rattfyllan?
Citera
2014-11-07, 19:05
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bloggen återger vad KJ sa i TR, vilket är HR:s underlag för domen.

Jag medgav att jag gjorde ett misstag. Den som gör ett misstag, inser det och medvetet vidhåller felet är en lögnare.
Talar du om dig själv nu och din retorik kring MB och hans alibi, om ditt påstående att åklagaren fick KJ fälld med falska bevis, osv osv?

Bloggen är ointressant - din vän får ragga knapptryckningar av någon annan än mig. Jag utgår från de lögner KJ spritt omkring sig, hans galna försök att skylla på plantering och den bevisning som visar att han mördat och styckat VB .. en bevisning som fått honom fälld i två instanser nu ...

Edit:
KJ påstår att DNA härstammade från sex de skulle ha haft före hon tvättades .... osannolikt, mer troligt att det kom från sex han hade med liket eller delar av det efteråt ... om det härrörde från sex...

Mest troligt att det är precis som polisen säger - det kom dit när han flyttade likdelarna.
Senast redigerad av micro113 2014-11-07 kl. 19:09.
Citera
2014-11-07, 19:06
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
"Här kan du läsa vad han sa", skrev jag för det är lättare att läsa i bloggen än att leta rätt på avsnittet i rätt ljudinspelning och lyssna.

KJ påstod aldrig att DNA kom från sperma. Det påstod micro113, och vidhöll det även när hon hade rättats.

Jag håller på med en lista med hans lögner och hans slingrande. Blir inte klar nu dock. Visst är det även spännande det här att KJ visste var blodet hittats i bilen utan att han blivit informerad om det?

Den här tråden är fylld av anklagelser som att blod är planterat, falska bevis har använts, KJ är ditsatt av någon annan. Då bör ju mordet rimligtvis varit planerat och vem har anledning att planera mordet på VB och vad är skälet?
Citera
2014-11-07, 19:07
Avstängd
micro113s avatar
Citat:

Om sexet - han måste ju bestämma sig för om han minns eller inte ....
Om besök i huset när de söker efter VB
Om vad han gjorde kvällen då VB försvann..

osv osv osv
Citera
2014-11-07, 19:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag håller på med en lista med hans lögner och hans slingrande. Blir inte klar nu dock. Visst är det även spännande det här att KJ visste var blodet hittats i bilen utan att han blivit informerad om det?

Den här tråden är fylld av anklagelser som att blod är planterat, falska bevis har använts, KJ är ditsatt av någon annan. Då bör ju mordet rimligtvis varit planerat och vem har anledning att planera mordet på VB och vad är skälet?
Den frågan har varit uppe flera gånger förut. Mördaren och för att slippa få skulden.
Citera
2014-11-07, 19:25
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Är det rimligt att han uppskattar 41 minuter till ett litet tag?

Vem skruvar så hårt han kan här?

Förstår inte vad du menar?

Citat:

Här krävs att mördaren tar med sig mordoffret (hur ofta händer det?) och mördar på annan plats, och dessutom får hjälp, inte bara med att bära ut sängen utan också med att ljuga i TR.

Det händer säkert inte särskilt ofta, mord inträffar öht inte särskilt ofta. De sammantagna omständigheterna i övrigt gör dock inte hypotesen orimlig på något vis:
- Lägenheten är inte trolig mord-/styckningsplats
- Kristoffer har bevisligen varit ute och kört med bilen på kvällen
- Vatchareeya ville komma hem (om vi bortser från totalt ounderbyggda spekulationer om planerade besök i Sävast)
- Den totala tystnaden från hennes telefon efter kl 18:40 + den mystiska ned-/uppkopplingen vid 20.32/20.38

Att människor blivit lurade/lockade till ett ställe där de blivit mördade har jag läst om ett antal gånger också. Minns t ex styckmordet i Bollnäs som hade en sån komponent om jag inte missminner mig.

Menar du att scenariot bråk/konflikt uppstår i lägenheten - KJ övertalar/hotar VB att följa med honom under förebärande att han ska skjutsa hem henne - nytt bråk/konflikt i bilen - KJ kör till avskild plats - KJ drar ett vasst föremål och hugger henne ett antal gånger (efter att kanske blivit klöst/riven är ett osannolikt scenario?

Varför skulle det vara en orimlig tanke att KJ kontaktar någon 2 dagar efter mordet och säger att han vill göra sig av med sin ena säng som är trasig? Är det orimligt att tänka sig att en pappa som bevisligen gör hur mycket som helst för att skydda sin son lämnar eller utelämnar uppgifter han tror är till gagn respektive skada för sonen? Särskilt om han verkligen tror att sonen är oskyldig och att det hela är ett stort misstag? Mannen som påstod att sonen inte kunde rensa fisk ens en gång (men skära till en skyddsväst åt hunden gick tydligen bra?) eller äta med kniv och gaffel?

Alla dina påståenden om pappans karaktär och oförmåga att ljuga är för övrigt rätt ointressanta i ljuset av att du med stor sannolikhet har haft eller har kontakt med familjen. Ingen i tråden kan mot bakgrund av det rimligen vänta sig några objektiva bedömningar i något som har att göra med trovärdigheten hos några medlemmar av familjen Johansson.
Citera
2014-11-07, 19:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Förstår inte vad du menar?

Det händer säkert inte särskilt ofta, mord inträffar öht inte särskilt ofta. De sammantagna omständigheterna i övrigt gör dock inte hypotesen orimlig på något vis:
- Lägenheten är inte trolig mord-/styckningsplats
- Kristoffer har bevisligen varit ute och kört med bilen på kvällen
- Vatchareeya ville komma hem (om vi bortser från totalt ounderbyggda spekulationer om planerade besök i Sävast)
- Den totala tystnaden från hennes telefon efter kl 18:40 + den mystiska ned-/uppkopplingen vid 20.32/20.38

Att människor blivit lurade/lockade till ett ställe där de blivit mördade har jag läst om ett antal gånger också. Minns t ex styckmordet i Bollnäs som hade en sån komponent om jag inte missminner mig.

Menar du att scenariot bråk/konflikt uppstår i lägenheten - KJ övertalar/hotar VB att följa med honom under förebärande att han ska skjutsa hem henne - nytt bråk/konflikt i bilen - KJ kör till avskild plats - KJ drar ett vasst föremål och hugger henne ett antal gånger (efter att kanske blivit klöst/riven är ett osannolikt scenario?

Varför skulle det vara en orimlig tanke att KJ kontaktar någon 2 dagar efter mordet och säger att han vill göra sig av med sin ena säng som är trasig? Är det orimligt att tänka sig att en pappa som bevisligen gör hur mycket som helst för att skydda sin son lämnar eller utelämnar uppgifter han tror är till gagn respektive skada för sonen? Särskilt om han verkligen tror att sonen är oskyldig och att det hela är ett stort misstag? Mannen som påstod att sonen inte kunde rensa fisk ens en gång (men skära till en skyddsväst åt hunden gick tydligen bra?) eller äta med kniv och gaffel?

Alla dina påståenden om pappans karaktär och oförmåga att ljuga är för övrigt rätt ointressanta i ljuset av att du med stor sannolikhet har haft eller har kontakt med familjen. Ingen i tråden kan mot bakgrund av det rimligen vänta sig några objektiva bedömningar i något som har att göra med trovärdigheten hos några medlemmar av familjen Johansson.
Vilka är mina påståenden om pappans karaktär och oförmåga att ljuga, och vad är det för stor sannolikhet för att jag har eller har haft kontakt med familjen?

Tillägg: Istället för att tro på min påhittade bekant kanske du ska tro på Spindelfridas påstådda bekant:
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Några dagar före den 4 maj 2013 hade KJ besök av en person som också sov över i hans lägenhet. Denna person har berättat för mig att det då fanns en machete med trähandtag i lägenheten. Dessutom fanns det en hopfällbar jaktkniv med svart blad och kamouflagefärgat skaft, total längd ca 20 cm.
Personen har också berättat att KJ plötsligt ville gå på krogen senare på kvällen. Nattgästen ville inte följa med eftersom vederbörande hade ont i huvudet. Gästen lade sig att sova i KJ:s säng, en ställbar enkelsäng och den enda säng som fanns i lägenheten.

På småtimmarna vaknade gästen av att några personer stod vid sängkanten och stirrade. Gästen blev rädd och kände sig väldigt obehaglig till mods. Det visade sig att KJ släpat hem två, för honom okända män, till lägenheten. Männen var i 20-årsåldern. De talade dålig svenska och dålig engelska. Det var meningen att gästen skulle ha stannat kvar hos KJ i några dagar, men gästen fick så dåliga vibrationer att denna lämnade lägenheten tidigt påföljande dag.

Nattgästen är inte hörd av polisen. Jag har dock förmedlat uppgifterna, med ytterligare detaljer som jag inte vill avslöja här, vidare.
Senast redigerad av Quarrel 2014-11-07 kl. 19:44.
Citera
2014-11-07, 19:41
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Vilka är mina påståenden om pappans karaktär och oförmåga att ljuga, och vad är det för stor sannolikhet för att jag har eller har haft kontakt med familjen?

Du försöker ju framföra det som något osannolikt att Kristoffer fått sin pappa att ljuga om sängen och du har gjort ett stort nummer av att ett par smärre faktafel skulle ha sänkt pappans påstådda trovärdighet i rätten.

Dina kontakter med familjen vet du källan till: PM. Jag kan inte bedöma om uppgiften är sann eller inte, kan bara konstatera att du visat i andra fall att du kan tänka dig att samarbeta direkt med en misstänkt mördare för att fria vederbörande och senare även ha kontakt med anhöriga. Du har heller inte dementerat saken. Mer än så kan jag inte bedöma. Har du inte haft någon kontakt med familjen är det väl bara att sjunga ut så är saken ur världen?
Citera
2014-11-07, 19:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du försöker ju framföra det som något osannolikt att Kristoffer fått sin pappa att ljuga om sängen och du har gjort ett stort nummer av att ett par smärre faktafel skulle ha sänkt pappans påstådda trovärdighet i rätten.

Dina kontakter med familjen vet du källan till: PM. Jag kan inte bedöma om uppgiften är sann eller inte, kan bara konstatera att du visat i andra fall att du kan tänka dig att samarbeta direkt med en misstänkt mördare för att fria vederbörande och senare även ha kontakt med anhöriga. Du har heller inte dementerat saken. Mer än så kan jag inte bedöma. Har du inte haft någon kontakt med familjen är det väl bara att sjunga ut så är saken ur världen?
Det är inte bedömning av pappans karaktär och oförmåga att ljuga att påpeka faktafel som sänker hans trovärdighet.

Vilken dömd mördare har jag samarbetat med? Lyssnar du inte lite väl mycket på FB-skvaller nu?

Svara gärna på mitt tillägg till förra inlägget.
Citera
2014-11-07, 19:55
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Johansson hade tid att skräpa ner igen? Om det inte är för mycket besvär och diskuterats till leda; fanns det något som utesluter att blodsutgjutelsen skedde senare än den eventuella attacken?

Nej, själva attacken ger ju inte stor blodutgjutelse, utan hon blöder ihjäl invärtes snarare...

Polisens PM sid 1471

Iakttagelser gällande min och Ms Bs kontakt med Kristoffer Johansson 2013-05-08

Då jag och Mattias knackade på hemma hos Kristoffer (2013-05-08) på Flottiljvägen och då
ingen öppnade dörren så kikade vi in genom hans köksfönster. Vi såg en skurhink samt en
skurmopp stå i korridoren just utanför öppningen till Kristoffers kök
.

Vi lämnade lägenhetshuset och satte oss i vårt fordon. Jag provade ringa Kristoffer på hans
mobiltelefon och lämnade ett mobilsvar då ingen svarade.
Vi åkte iväg från adressen och cirka 10 minuter senare ringde jag Kristoffer igen, denna gång
svarar han.
Jag presenterar mig och frågar om han är hemma och om vi kan komma och hålla ett förhör
med honom. Kristoffer frågar vad det gäller och jag förklarar att det gäller en försvunnen
person.
Kristoffer säger att han är hemma och att vi kan komma förbi.

Skurhinken samt moppen står då inte där den stod tidigare. Varken jag eller Mattias kan
minnas att vi såg hinken och moppen någon annanstans i lägenheten under den tid vi befann
oss där.

Golvet i köket samt hallen/korridoren såg rent ut dock så var lägenheten i övrig väldigt skitig
på bänkarna i köket, hans vardagsrum samt sovrum.

Jag skriver detta PM då jag och Mattias under dagen (2013-05-22) diskuterade denna
händelse och tyckte det var lite konstigt angående skurhinken/städningen.
Citera
2014-11-07, 19:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, själva attacken ger ju inte stor blodutgjutelse, utan hon blöder ihjäl invärtes snarare...

Polisens PM sid 1471

Iakttagelser gällande min och Ms Bs kontakt med Kristoffer Johansson 2013-05-08

Då jag och Mattias knackade på hemma hos Kristoffer (2013-05-08) på Flottiljvägen och då
ingen öppnade dörren så kikade vi in genom hans köksfönster. Vi såg en skurhink samt en
skurmopp stå i korridoren just utanför öppningen till Kristoffers kök
.

Vi lämnade lägenhetshuset och satte oss i vårt fordon. Jag provade ringa Kristoffer på hans
mobiltelefon och lämnade ett mobilsvar då ingen svarade.
Vi åkte iväg från adressen och cirka 10 minuter senare ringde jag Kristoffer igen, denna gång
svarar han.
Jag presenterar mig och frågar om han är hemma och om vi kan komma och hålla ett förhör
med honom. Kristoffer frågar vad det gäller och jag förklarar att det gäller en försvunnen
person.
Kristoffer säger att han är hemma och att vi kan komma förbi.

Skurhinken samt moppen står då inte där den stod tidigare. Varken jag eller Mattias kan
minnas att vi såg hinken och moppen någon annanstans i lägenheten under den tid vi befann
oss där.

Golvet i köket samt hallen/korridoren såg rent ut dock så var lägenheten i övrig väldigt skitig
på bänkarna i köket, hans vardagsrum samt sovrum.

Jag skriver detta PM då jag och Mattias under dagen (2013-05-22) diskuterade denna
händelse och tyckte det var lite konstigt angående skurhinken/städningen.
Du har väl sett i fotona i FUP att det inte går att se in i lägenheten från loftgången?

Du noterade väl i sista meningen att Kling och Klang diskuterade dagen efter att PM:et skrevs.
Citera
2014-11-07, 20:14
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Du har väl sett i fotona i FUP att det inte går att se in i lägenheten från loftgången?
Nej, och uppenbarligen såg de in i lägenheten från någon vinkel eftersom de anger det ... precis som hans granne anger att han kan se KJ:s kök när han går in i sin lägenhet - trots att han inte passerar vare sig KJ:s dörr eller fönster.

Nils lägenhet ligger till höger om Kristoffers, sett från platsen där man kommer upp för
trappen till loftgången. Nils uppger att han inte passerar Kristoffers ytterdörr eller köksfönster
då han kommer upp och går mot sin egen ytterdörr. Man ser Kristoffers kök snett till vänster då man kommer upp för trappen. Deras respektive kök ligger vägg i vägg, liksom
vardagsrummen och balkongerna.

Vilket innebär att köksfönstren hamnar mellan de två dörrarna på loftgången.

Här kan du för övrigt själv gå in titta --- köksfönstren vetter ut mot loftgången.
https://www.google.se/maps/@65.7969347,21.6871788,3a,75y,316.29h,81.57t/data=!3m4!1e1!3m2!1slhBsrMnMnPm0JlNeiP--bQ!2e0!6m1!1e1

Citat:
Du noterade väl i sista meningen att Kling och Klang diskuterade dagen efter att PM:et skrevs.
Jag noterar att en trött polis råkar skriva den 22:a istället för 21:a - vilket kan förklaras av att han påbörjar PM:et tjugo minuter före midnatt och avslutar det efter att klockan passerat midnatt .. vilket då innebär att om han snabbkollar datumet på data/klocka etc så får han fel datum med tjugo minuter ....

Vill du försöka hävda fler "falska bevis" och ljugande poliser i din insinuation eller?
Senast redigerad av micro113 2014-11-07 kl. 20:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in