2014-10-31, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var ingen upprepning från bloggen. Om en anhörig inte är trovärdig för att hen inte svär ed, är det ingen idé att höra hen.

Du vet varför vittnet inte är trovärdig handlar inte om ed det vet du också. vittnet uppger två olika händelser vilket du också vet. försök inte ens vilseledda folk som inte vet allt nu.
Citera
2014-10-31, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ferengi
Så kan det vara. Dock är ju lyckligtvis en hemsk människa som dräpt en tjej, bakom lås och bom. Tyvärr alldeles för kort straff

Det är både olagligt och oaacceptablt!!

Så du TROR att KJ är rätt kille. Hur vet du att det inte var någon/några andra som dräpte VB?

Alternativa GM kan som bekant INTE uteslutas och har inte heller utretts tillräckligt, därav är domen felaktig (en av anledningarna(den viktigaste))!
Citera
2014-10-31, 12:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
Du vet varför vittnet inte är trovärdig handlar inte om ed det vet du också. vittnet uppger två olika händelser vilket du också vet. försök inte ens vilseledda folk som inte vet allt nu.
Ännu ett förvirrande inlägg från dig. Vittnet uppger många händelser. Vad är det jag vet som jag försöker vilseleda folk med?
Citera
2014-10-31, 12:52
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Nej det finns mycket som inte är gissningar här agående den dömdes otroliga konstiga händelser där han råkar hitta tejp och vara i ett hus som sedan visar sig 1. inte tillhöra området man söker i 2. är där man hittar kropp inom radie av 200 meter. till skillnad från dej gissar jag inte jag ser rent konkret att han omöjligt bara råkat finnas där saker händer runt offrets kvarlevor samt är sist att se henne vid liv. ägna dej åt resningsansökan istället. den ska bli otroligt kul att läsa förhoppningsvis slutar det med att den dömda döms för mord istället för dråp och får extra tid inlåst på anstalt.

Så du menar att han ljuger om att han hittat en tejprulle i en skrotbil? Vari ligger det "otroliga konstiga? Varför ljuga om det?

Tips:Man brukar inleda en mening med stor bokstav.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-10-31 kl. 12:57.
Citera
2014-10-31, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon

Så du TROR att KJ är rätt kille. Hur vet du att det inte var någon/några andra som dräpte VB?

Alternativa GM kan som bekant INTE uteslutas och har inte heller utretts tillräckligt, därav är domen felaktig (en av anledningarna(den viktigaste))!

Vad krävs för att du ska bli nöjd med utgången av en brottmåls förhandling? Måste den misstänkte GM bli tagen på bar gärning för att du ska kunna acceptera att rätt person blir dömd?

Precis allt, ALLT pekar mot att rätt person är på rätt plats. Det spelar ingen roll att sk "alternativa GM" enligt dig inte utretts tillräckligt. Bevisen mot KJ skulle ändå finnas där om man så skulle utreda resten av Sveriges befolkning grundligt för detta dåd. Samma slutsats skulle ändå dras vid huvudförhandlingen, dvs att KJ är den som dödat och styckat stackars VB.
Citera
2014-10-31, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon

Styckmördaren är dömd i 2 instanser och vägrat överklaga. Vad är olagligt i det?
Senast redigerad av ferengi 2014-10-31 kl. 16:14.
Citera
2014-10-31, 17:27
Medlem
gaylordfuckers avatar
Varför skulle KJ missa blodet i bagaget, jag tror inte han är dum i huvet.
Citera
2014-10-31, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ännu ett förvirrande inlägg från dig. Vittnet uppger många händelser. Vad är det jag vet som jag försöker vilseleda folk med?

På vilket sätt är jag förvirrad? nu svamlar du bort allt relativt du inte kunnat svara på.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Så du menar att han ljuger om att han hittat en tejprulle i en skrotbil? Vari ligger det "otroliga konstiga? Varför ljuga om det?

Tips:Man brukar inleda en mening med stor bokstav.

det är mer än ett spår som gör det otroligt konstigt om allt bara var en slump det tror jag du också fattar men vill tala bort till exempel kommentera hur jag väljer att skriva. ja han ljuger ju uppenbart om saker. inget konstigt med det finns fler mördare som gör det så du inte blir förvånad i framtiden.

kan du svara på vad annatomi är föresten?
Senast redigerad av destinywaits 2014-10-31 kl. 19:01.
Citera
2014-10-31, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Varför skulle KJ missa blodet i bagaget, jag tror inte han är dum i huvet.
Det beror på vilken definition man lägger i "dum i huvudet".
Citera
2014-10-31, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Vad krävs för att du ska bli nöjd med utgången av en brottmåls förhandling? Måste den misstänkte GM bli tagen på bar gärning för att du ska kunna acceptera att rätt person blir dömd?

Precis allt, ALLT pekar mot att rätt person är på rätt plats. Det spelar ingen roll att sk "alternativa GM" enligt dig inte utretts tillräckligt. Bevisen mot KJ skulle ändå finnas där om man så skulle utreda resten av Sveriges befolkning grundligt för detta dåd. Samma slutsats skulle ändå dras vid huvudförhandlingen, dvs att KJ är den som dödat och styckat stackars VB.

Det KRÄVS att alternativa GM ska kunna uteslutas, vilket inte går i det här fallet och därför behöver alternativa GM utredas vidare.

Det krävs något som indikerar på att blodet i VBs bil inte är planterat, har kommit dit via näsblod alt karateskada etc.

Det krävs att något binder den åtalade till brottet. Därutöver krävs en fullgod indiciekedja vilket saknas i det här fallet.
Citera
2014-10-31, 20:22
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
På vilket sätt är jag förvirrad? nu svamlar du bort allt relativt du inte kunnat svara på.

det är mer än ett spår som gör det otroligt konstigt om allt bara var en slump det tror jag du också fattar men vill tala bort till exempel kommentera hur jag väljer att skriva. ja han ljuger ju uppenbart om saker. inget konstigt med det finns fler mördare som gör det så du inte blir förvånad i framtiden.

kan du svara på vad annatomi är föresten?

annatomi är den stavning av anatomi som KJ valde att söka med.något mer?om du nu skulle svara på min fråga utan att verka förvirrad.ägaren av bilen har intygat att det fanns sårtejp i bilen.visserligen stämde inte fabrikatet.sen var ju tejpen på liket inte från den rullen enligt SKL.varför skulle nu KJ ljuga om tejpstölden?
Citera
2014-10-31, 20:32
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Det beror på vilken definition man lägger i "dum i huvudet".

Här är en definition:

Citat:
Man kan dela upp mänskligheten i två kategorier. De som spelar korkade medvetet och de som inte är medvetna om att de är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in