2014-10-31, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Det är både olagligt och oaacceptablt!!
Vad är både olagligt och oacceptabelt enligt dig? Utgår du nu från din eminenta juridiska kompetens?
Citat:
Så du TROR att KJ är rätt kille. Hur vet du att det inte var någon/några andra som dräpte VB?
Skärp dig nu! Hade du haft förmågan och intellektet att kunna läsa in förundersökningen och domarna från två domstolar så hade du inte fjantat dig som du gör.
Citat:
Alternativa GM kan som bekant INTE uteslutas och har inte heller utretts tillräckligt, därav är domen felaktig (en av anledningarna(den viktigaste))!
Det är din infantila uppfattning som du upprepar hela tiden. Klä nu din i något som kan liknas vid substans och sluta att skriva dina tvåraders nonsensinlägg är du snäll.
Citera
2014-11-01, 03:00
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det KRÄVS att alternativa GM ska kunna uteslutas, vilket inte går i det här fallet och därför behöver alternativa GM utredas vidare.

Det krävs något som indikerar på att blodet i VBs bil inte är planterat, har kommit dit via näsblod alt karateskada etc.

Det krävs att något binder den åtalade till brottet. Därutöver krävs en fullgod indiciekedja vilket saknas i det här fallet.

Nu är MB och AN såväl kontrollerade som avfärdade som misstänkta GM.

Din sista mening stämmer inte alls. Mannen som dömdes för mordet på Marina Johansson i Spekeröd dömdes endast på indicier och jag vågar påstå att de var klenare än i detta fall utan att för den sakens skull besitta några större kunskaper i juridik. Det var hur som helst ett indiciemål. Man behöver inte mer "bindande" än så.
Citera
2014-11-01, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
annatomi är den stavning av anatomi som KJ valde att söka med.något mer?om du nu skulle svara på min fråga utan att verka förvirrad.ägaren av bilen har intygat att det fanns sårtejp i bilen.visserligen stämde inte fabrikatet.sen var ju tejpen på liket inte från den rullen enligt SKL.varför skulle nu KJ ljuga om tejpstölden?

Nu tänkte jag på tejpen med spår från offer. så tydligen kan inte ens den tejpen du nämner matcha tejpen på offer. hur förklara du detta? 1. den dömda är sista kända person som ser offret 2. den dömda är i huset där offret hittas 3. offrets blod finns på ett märkligt ställe i den dömdes bil 4. tejp hittas som har spår efter offret om man kollar lite extra. många saker som inte är en slump..
Citera
2014-11-01, 08:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
Nu tänkte jag på tejpen med spår från offer. så tydligen kan inte ens den tejpen du nämner matcha tejpen på offer. hur förklara du detta? 1. den dömda är sista kända person som ser offret 2. den dömda är i huset där offret hittas 3. offrets blod finns på ett märkligt ställe i den dömdes bil 4. tejp hittas som har spår efter offret om man kollar lite extra. många saker som inte är en slump..
Din första mening kan förklaras med att att tejpen med spår från offret är av annat märke än tejpen som KJ tog från bilen, alltså annan rulle. Resten har vi diskuterat.
Citera
2014-11-01, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Din första mening kan förklaras med att att tejpen med spår från offret är av annat märke än tejpen som KJ tog från bilen, alltså annan rulle. Resten har vi diskuterat.

ok så vart kommer tejpen som bär spår av offret ifrån då?
Citera
2014-11-01, 08:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
ok så vart kommer tejpen som bär spår av offret ifrån då?
VB, förslagsvis. Dina inlägg är som vanligt maximalt otydliga. Vilken tejp menar du? Den som hittades i KJ:s badrum och tejpen i VB:s hår bar båda spår av offret.
Citera
2014-11-01, 09:00
Medlem
Citat:
Det KRÄVS att alternativa GM ska kunna uteslutas, vilket inte går i det här fallet och därför behöver alternativa GM utredas vidare.

Det krävs något som indikerar på att blodet i VBs bil inte är planterat, har kommit dit via näsblod alt karateskada etc.

Det krävs att något binder den åtalade till brottet. Därutöver krävs en fullgod indiciekedja vilket saknas i det här fallet.
Äntligen fick jag bekräftat det jag misstänkt ända sen du dök upp i tråden, du är i fel TRÅD, VB hade ingen bil.
Citera
2014-11-01, 09:36
Medlem
Citat:

Vad menar du?
Citera
2014-11-01, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda

Din sista mening stämmer inte alls. Mannen som dömdes för mordet på Marina Johansson i Spekeröd dömdes endast på indicier och jag vågar påstå att de var klenare än i detta fall utan att för den sakens skull besitta några större kunskaper i juridik. Det var hur som helst ett indiciemål. Man behöver inte mer "bindande" än så.

Varken AN eller MBs inblandning kan uteslutas eftersom de inte är fullständigt utredda och DET VET DU OCKSÅ! (Så du behöver inte spela dum/korkad.(Det blir bara löjligt))
Citera
2014-11-01, 09:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda

Tycker du att MB och AN är tillfredsställande kontrollerade? Telefonsamtalet som du nämnde slutade senast kl 21:30, och vad som hände efter det vet bara de själva.
Citera
2014-11-01, 10:23
Medlem
Citat:
Varken AN eller MBs inblandning kan uteslutas eftersom de inte är fullständigt utredda och DET VET DU OCKSÅ! (Så du behöver inte spela dum/korkad.(Det blir bara löjligt))

Men lilla bubben. Dessa personer du gång på gång pekar ut i tråden är både utredda och avfärdade som misstänkta. Åklagare såg att det inte fanns anledning att fortsätta på det spåret och dom vet såklart betydligt mer än dig.

Och återigen, det spelar ingen roll hur många personer man grundligt skulle utreda om sina förehavanden den aktuella kvällen. Bevisen mot den dömde skulle ändå alltid finnas där och slutsatsen av denna hemska historien skulle få samma slut varje gång, fattar du inte det? Allt, ALLLLT!! pekar mot KJ och INGET, INGET!!!! pekar mot något annat håll.

Du kommer ju aldrig med något sakligt som kan få mig eller någon annan att ändra åsikt utan spyr bara ur dig samma dravel gång på gång utan att vidare förklara varför. Presentera några FAKTA som binder någon annan än KJ till dådet så lovar jag att börja ta dig på allvar. Kör!
Citera
2014-11-01, 10:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Men lilla bubben. Dessa personer du gång på gång pekar ut i tråden är både utredda och avfärdade som misstänkta. Åklagare såg att det inte fanns anledning att fortsätta på det spåret och dom vet såklart betydligt mer än dig.

Och återigen, det spelar ingen roll hur många personer man grundligt skulle utreda om sina förehavanden den aktuella kvällen. Bevisen mot den dömde skulle ändå alltid finnas där och slutsatsen av denna hemska historien skulle få samma slut varje gång, fattar du inte det? Allt, ALLLLT!! pekar mot KJ och INGET, INGET!!!! pekar mot något annat håll.

Du kommer ju aldrig med något sakligt som kan få mig eller någon annan att ändra åsikt utan spyr bara ur dig samma dravel gång på gång utan att vidare förklara varför. Presentera några FAKTA som binder någon annan än KJ till dådet så lovar jag att börja ta dig på allvar. Kör!
Tycker du att MB och AN har blivit tillfredsställande utredda, eller har de blivit avförda för att någon annan blev på sannolika skäl misstänkta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in