2014-10-14, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En spekulation är en spekulation. Jag påstår inte att det är sanning.

Jag påstår inte heller att AN har med brottet att göra, men kränkningarna är misstänkta, mer än KJ:s låtsasringningar.
Att jämföra detta visar enbart på hur långt från verkligheten du är.
Citera
2014-10-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vad säger att kroppen måste släpas ??

Sen kan du väl förklara hur KJ kan lämna lgh, ta sin bil till f-hemmet för att senare återvända utan att någon sett honom. För visst var det ljust ca 22-tiden eller var det kanske kolsvart ute.

Citat:
Jag jämförde med att om någon såg MB släpa ut en kropp ur hans villa. Det är svårare, det finns färre ögon i omgivningen.

Du svarade inte på någon fråga utan som vanligt kryper undan.

Du har påstått upprepat att det inte skulle gå att ta ut en kropp från lgh för det skulle någon se då det är ett hyreshusområde och många ögon.

Men geniet KJ lyckades lämna lgh, starta bilen och dra till f-hemmet, återkomma innan 01.00 till lgh och inte en enda människa ser honom förutom broder och kompis i f-hemmet. Sen var hockeyn slut när han återvände, den som uppenbarligen får hela bostadsområdet att stanna upp.

Då är det mycket sannolikt att KJ kan ha fört ut offret ur lgh för det är ju ändå ingen som ser något, och de lär se ännu sämre när mörkret infallit och förmodligen att en hel del sussade under natten.
Citera
2014-10-14, 22:32
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då frånser du att han brukade klappa in rutorna på de bilar vars ägare misshagat honom (se telefonlistorna), att han enligt åsyna vittnen försökt tränga en bil av vägen, att han...

Kan lägga till lite fler händelser, allt från fup,

hunden som dog av "el" Kj som istället sagt till AW att hunden hade dött då den sprungit in i ett häststaket" , bråk så han fick en flaska i huvudet - hans kompis fick sitta för "misshandel eller grov misshandel" Hans mor som sa , "Han kunde bli arg och irriterad på oss flera gånger,hur mycket som helst ", Bråk med M, för att KJ snackade skit om henne och hennes pojkvän, Sofie som sa att KJ bråkade mycket med VB (bråken handlade om att VBs familj inte tyckte om KJ) , Lundkvist berättar att KJ sovit i bunkrar, efter bråk med sin far, Robert säger att KJ var mycket i bråk att KJ hade svårt att hantera relationer och konflikter.

Sen var det väl något bråk med en granne, då KJ var ute med hunden (har jag för mig)
Så visst finns det ett flertal närstående personer i Kjs omgivning, som intygar att KJ har problem med sin aggression.

Stackars Vbs familj, dom gillade inte KJ redan före mordet. VB borde ha lyssnat på dom, så hade hon troligen levt idag.
Senast redigerad av henkess 2014-10-14 kl. 22:43.
Citera
2014-10-14, 22:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Du svarade inte på någon fråga utan som vanligt kryper undan.

Du har påstått upprepat att det inte skulle gå att ta ut en kropp från lgh för det skulle någon se då det är ett hyreshusområde och många ögon.

Men geniet KJ lyckades lämna lgh, starta bilen och dra till f-hemmet, återkomma innan 01.00 till lgh och inte en enda människa ser honom förutom broder och kompis i f-hemmet. Sen var hockeyn slut när han återvände, den som uppenbarligen får hela bostadsområdet att stanna upp.

Då är det mycket sannolikt att KJ kan ha fört ut offret ur lgh för det är ju ändå ingen som ser något, och de lär se ännu sämre när mörkret infallit och förmodligen att en hel del sussade under natten.
Ifrågasätter du att KJ lämnade bostaden under kvällen, eftersom ingen såg honom?

Jag vidhåller att jag jämförde med att ta ut en kropp ur MB:s villa, eftersom jag svarade på ett inlägg om det.
Citera
2014-10-14, 22:36
Medlem
Citat:
Så nu är det jag som ljuger - inte AN..? - Det går framåt i fallet, tycker jag.

Skulle bli mycket FÖRVÅNAD om det skulle visa sig att AN INTE har med styckmordet på VB att göra.
Citera
2014-10-14, 23:03
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Helt klart en hultafors stämkniv. Har den hittats? Inte aktuell som mordvapen. Dock kanske användbar vid styckning.

Långsmala "gaffeln" ser ju helt klart intressant ut. Den kan ju inte heller ha hittats då den borde ha varit högaktuell isf. Tycker att den borde kunna stämma in bra med sårbilden.

Vad är det för kort den härstammar från? Har du datum när kortet togs?
Tycker också det ser ut att vara en Hultafors stämkniv. - Fotot härrör från en utflykt tillsammans med RÅ; vet ej exakt tid; tror juni 2012. - Nej, det är mycket som inte har hittats, bl.a. den egentillverkade kniven med kulförsett skaft. - "Gaffeln" skulle kunna stämma så till vida att mordverktyget ej synes ha en regelbunden konform.
Citera
2014-10-14, 23:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Skulle bli mycket FÖRVÅNAD om det skulle visa sig att AN INTE har med styckmordet på VB att göra.
Självklart har hon inte det! Att ge uttryck för sin besvikelse på fb är en sak; mord och styckning en helt annan.
Citera
2014-10-14, 23:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ifrågasätter du att KJ lämnade bostaden under kvällen, eftersom ingen såg honom?
Om inte den goda tonen förbjöd mig skulle man t.o.m. kunna ifrågasätta vem det var DJ:s kompis egentligen såg: KJ eller KJ:s äldste bror..? - Vem ägde förresten släpet som KJ arbetade med i sitt anletes svett? Vilket ärende hade KJ i föräldrahemmet när han stötte ihop med sin äldste bror - och vilket ärende hade brodern? - Här vänder vi på alla stenar - förutom de som baxades över VB på fp2.
Senast redigerad av letsdoit 2014-10-14 kl. 23:54.
Citera
2014-10-14, 23:13
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Menar du att kroppen stuvades i ett fullt bagageutrymme?
Nu var det plantering vi pratade om; du tycks ha samma selektivt dåliga korttidsminne som KJ.
Citera
2014-10-14, 23:14
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon

Vet du något om AN som inte vi vet? Om AN har det inte framkommit speciellt mycket överhuvudtaget. Inga skvaller om henne i tråden heller vad jag sett. Diskuterats lite om AN och mycket mer om MB. Desto mer fakta och skvaller om MB finns. Så att enstaka personer misstänker MB, är väl som det är. Men att misstänka även hennes inblandning är ännu märkligare. Därför jag frågar, hur du kan känna dig så säker på hennes inblandning? Är det gjort av en familj helt plötsligt? Det är nog höjden av önsketänkande. Baserar du allt efter raderna från facebook? och att hon inte gillade VB?
Senast redigerad av henkess 2014-10-14 kl. 23:16.
Citera
2014-10-14, 23:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om inte den goda tonen förbjöd mig skulle man skulle t.o.m. kunna ifrågasätta vem det var DJ:s kompis egentligen såg: KJ eller KJ:s äldste bror..? - Vem ägde förresten släpet som KJ arbetade med i sitt anletes svett? Vilket ärende hade KJ i föräldrahemmet när han stötte ihop med sin äldste bror - och vilket ärende hade brodern? - Här vänder vi på alla stenar - förutom de som baxades över VB på fp2.
Så du ifrågasätter ett samstämmigt vittnesmål från tre personer.
Citera
2014-10-14, 23:40
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Så du ifrågasätter ett samstämmigt vittnesmål från tre personer.
DJ berättar:
WT berättar:
För WT:s vidkommande kan det alltså ha varit Tomtens bror som gjort en blixtvisit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in