Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Men nu tror jag, som sagt, inte längre på GPS, eftersom det är svårt att montera dolt på en personbil utan att det kommer plåt mellan antenn och satelliter. Vad för slags utrustning för navigering, om någon, som användes vet jag inte.
Du måste inse de GPS sändare som polisen har möjlighet att köpa in är inte sådana som finns på Clas Ohlsson, det finns magnet GPS sändare som inte är större än en tumnagel, men de kostar också men polisen ser till sådana kostnader på annat sätt än exempelvis en hundägare, som sätter en GPS på sin hund.
Det är känt att Mossad har placerat GPS sändare på bilar som Hamas ledare och även andra skulle åka i och sedan har bilen tagits ut med missiler från stridsflygplan.
Att påstå en GPS kan inte placeras dolt i en bil är endast dumheter att tro något sådant.
När KJ togs in till förhör kunde de passa på och placera en sändare i hans bil någonstans.
Spaningschefen hos Länskriminalen i Stockholm säger att de använder GPS på fordon vid mycket grov brottslighet som mord, grova rån och vissa narkotikabrott.
För polisen i Boden fanns inget hinder att använda GPS, men polisen uttalar inte om de använt GPS eller inte.
Jag anser att polisen har använt GPS när jag ser till hur spaningen bedrivits, om de inte använt GPS har ingen spaning bedrivits mot KJ, som jag ser som osannolikt.
Om inte spaning bedrivits med GPS mot KJ, har han inte ansetts som misstänkt helt enkelt.
Men saken blir den om GPS har använts i spaning mot KJ kan han inte vara gärningmannen, det måste tas i hänsyn när man diskuterar om det fanns GPS spaning på hans bil.