Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Men, snälla vän. Den blå linjen är två km lång, och passerar massor av gathörn. Det gick inte att följa utan visuell eller elektronisk kontakt.
Jag tackar för det hövliga tilltalet och ska genast erkänna att jag missförstått den rutt du ritat på kartan. Den visar en förmodad väg KJ ska ha kört efter polisen tappat honom, inte vägen han förföljdes vilket jag felaktigt antog.
Så här står det i FUP:
"KJ + okänd man lämnar i KJ:s bil och kör Svartbyvägen i riktning mot Svedjebacken. KJ svänger höger ut på Svedjebacksleden. Där kör han korsningen Svartbyn och svänger höger in på en skogsväg. Spanare följde efter till fots utan att lokalisera bilen." (s. 569)
Hur kommer du fram till att det är just Flarkenvägen han kör in på? Jag har antagit att de tappade honom på Bodavägen där skogsvägen ovanför föräldrahemmet går in..
Men oavsett var polisen tappade honom tycker jag att det är orimligt att förutsätta att GPS-spaning förekom bara för att de hittade bilen där den stod. Det var ju trots allt i mycket nära anslutning till föräldrahemmet.